Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Fiat Punto 1996


Recommended Posts

Salut, am citeva intrebari legate despre acesta, am incercat si pe un site dedidicat dar fara succes.Zilele astea i-am schimbat bujiile si am fost nevoit sa-i dau jos tubulatura sau capacul pe unde vine aerul in "carburator", ce intrebare a-si avea, piesa care e indicata in poza ce este, senzor de temperatura cumva?2.jpg[/attachment][attachment=0]3.jpg[/attachment]Cum functioneaza acest injector?

Link to comment
  • Replies 20
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Din poza asa pare, ca este un senzor de temperatura. La Fiat nu ma pricep dar injectorul de la Opel Astra nu este dearte de ceea ce ai tu in poze. In principiu calculatorul motorului detecteaza faptul ca ai scos senzorul si trece pe o "harta" de injectie in caz de avarie. mare lucru nu ai ce sa auzi, dar iti creste consumul, poti avea probleme de ardere in functie de regimul de lucru al motorului etc etc....

Link to comment

Din poza asa pare, ca este un senzor de temperatura. La Fiat nu ma pricep dar injectorul de la Opel Astra nu este dearte de ceea ce ai tu in poze. In principiu calculatorul motorului detecteaza faptul ca ai scos senzorul si trece pe o "harta" de injectie in caz de avarie. mare lucru nu ai ce sa auzi, dar iti creste consumul, poti avea probleme de ardere in functie de regimul de lucru al motorului etc etc....

La asta m-am gindit si eu, adica neavind nici un efect vizibil sau audibil in momentul cind i-i scot mufa senzor de temperatura ar trebui sa fie, deci pina la proba contrarie asa ramine, senzor de temperatura...Si injectorul cum functioneaza? banuiesc ca la un impuls electric de o anumita valoare si timp acesta pulverizeaza benzina, e corect?Nu ma refer la ansamblu in sine format de injector impreuna cu ECU ci daca l-asi alimenta separat.
Link to comment

Masoara cu un voltmetru tnsiunea in timpul functionarii motorului. Mai mult ca sigur functioneaza sub actiunea unei tensuni variabile, variatie controlata de ECU. Injectorul de capul lui nu poate pulveriza benzina. Pompa de benzina este cea care formeaza presiune in admisia injectorului, iar injectorul da drumul la banzina in galeria de admisie (sau pe returul sistemului de injectie) unde sub actiunea curentului de aer se amestea cu acesta.

Link to comment

Masoara cu un voltmetru tnsiunea in timpul functionarii motorului. Mai mult ca sigur functioneaza sub actiunea unei tensuni variabile, variatie controlata de ECU. Injectorul de capul lui nu poate pulveriza benzina. Pompa de benzina este cea care formeaza presiune in admisia injectorului, iar injectorul da drumul la banzina in galeria de admisie (sau pe returul sistemului de injectie) unde sub actiunea curentului de aer se amestea cu acesta.

Ei uite ca la asta nu m-am gindit adica pompa de benzina sa bage presiune iar injectorul doar sa-i dea drumul, tot ma rog sa apara un cunascator si sa lamureasca problema.Eu eram convins ca injectorul face si presiune si pulverizeaza fiind un electromagnet oarecum si vibrind pulverizeaza.Cind o fi timp pun un voltmetru si un osciloscop pe fire.
Link to comment

M-am uitat la Astra. Injectorul are doua fire. Unul negru, care este plusul de la baterie trecut prin cheia de contact situatie valabila pt toate marcile cu sistem similar de injectie (cred) si un fir albastru pe care am masurat o tensiune variabila in functie de turatie, deci este modulatia injectorului. Masa se face prin corpul injectorului.Nu am incercat sa vad care este reactia motorului cu senzorul scos.

Link to comment

M-am uitat la Astra. Injectorul are doua fire. Unul negru, care este plusul de la baterie trecut prin cheia de contact situatie valabila pt toate marcile cu sistem similar de injectie (cred) si un fir albastru pe care am masurat o tensiune variabila in functie de turatie, deci este modulatia injectorului. Masa se face prin corpul injectorului.Nu am incercat sa vad care este reactia motorului cu senzorul scos.

Am avut citeva zile "libere" in care eram perfect convins ca o sa incerc cu osciloscopul daca e curent continuu sau puls dar nu a fost asa, nu am avut timp, nu stiu cind o sa mai am din nou timp.La mine injectorul nu cred ca da la masa pentru ca se sprijina pe doua garnituri de cauciuc dar cind o fi timpul ala o sa verific si asta.
Link to comment

[Am avut citeva zile "libere" in care eram perfect convins ca o sa incerc cu osciloscopul daca e curent continuu sau puls dar nu a fost asa, nu am avut timp, nu stiu cind o sa mai am din nou timp.La mine injectorul nu cred ca da la masa pentru ca se sprijina pe doua garnituri de cauciuc dar cind o fi timpul ala o sa verific si asta.

orice injector da la masa are filet pe el se infileteaza metal pe metal ,garniturile alea sunt pentru etansare , iar privind pricipiul de functionare al injectorului ,ca tot citisem mai sus ,el nu creeaza presiune cu acel electromagnet din el, el elibereaza presiunea din conducta la o anumita frecventza dictata de calculator in functzie de turatzie , pompa de carburant creeaza presiune .electromagnetul e practic o electrovalvula .
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines