Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
ChRS

Depasire pe linie continua si Indicator.

Recommended Posts

Salut tuturor. De curand am patit o faza la care nu stiam cum sa procedez. Eram in Lunca Calnicului (Brasov) si ies dintr-o curba cu o raza foarte mare (spre stanga). Vizibilitate aveam peste 300 m. Cand sa ies din curba ma trezesc cu o caruta in fata mea. Atuncia pe moment, ma gandeam sa o depasesc sau nu in ciuda liniei continue (mai aveam vreo 100 de metri pana se intrerupea linia) si a indicatorului "Depasirea autovehiculelor, cu exceptia motocicletelor fara atas, intezisa".

Explicatia indicatorului este: "La intalnirea acestui indicator depasirea autovehiculelor, cu exceptia motocicletelor fara atas, este interzisa. Conducatorul auto care intalneste acest indicator nu are voie sa depaseasca niciun vehicul cu motor, cu exceptia motocicletelor fara atas, insa are voie sa depaseasca vehicule simple (biciclete, vehicule cu tractiune animala, vehicule impinse sau trase cu bratul). Raza de actiune a indicatorului se termina la intalnirea indicatorului Sfarsitul interzicerii de a depasi sau Sfarsitul tuturor restrictiilor, daca pe acel sector de drum a mai fost stabilita vreo restrictie. De asemenea, zona de actiune a indicatorului Depasirea autovehiculelor, cu exceptia motocicletelor fara atas, intezisa mai poate fi limitata si de coltul primei intersectii pe sensul de mers (unde ii inceteaza practic actiunea).

Deci conform indicatorului, pot depasi carute, dar nu stiu daca linia continua o pot incaleca in astfel de cazuri.

 

Voi ce parere aveti?

Link to comment
Share on other sites

Codul rutier romanesc este destul de ambigu. Desi mie mi se pare destul de clar, in sensul ca este normal sa poti depasi o caruta chiar si pe linie continua daca situatia din acel moment o permite, in trefic poti avea nenumarate surprize. Un cunoscut a depasit o caruta pe linie continua, a fost amendat, dar carutasul nu, desi nu avea dreptul sa circule pe acea portiune de drum. Am vazut la TV un caz in care un sofer este amendat pentru folosirea neregulamentara a fazei lungi, acesta avertizase conducatorii din ses opus prezenta unui radar prin flashuri. De remarcat ca nu este nicaieri in codul rutier specificata o astfel de contraventie.Exemple mai sunt mult, dar cine sa auda...

Link to comment
Share on other sites

Un cunoscut a depasit o caruta pe linie continua, a fost amendat, dar carutasul nu, desi nu avea dreptul sa circule pe acea portiune de drum.

Tocmai acest lucru ma supara si pe mine, nu e precizat clar ce exceptie este voie si ce nu. Acel drum pe care ma aflam, este un E574 (Drum european).

"Art.71. - (1) Sunt interzise accesul si deplasarea vehiculelor cu tractiune animala, a animalelor de povara, de tractiune sau de calarie, precum si a animalelor izolate sau în turma, pe drumurile nationale, în municipii si pe drumurile la începutul carora exista indicatoare de interzicere a accesului."

Daca legislatia interzice accesul vehiculelor cu tractiune animala pe drum national, ce sa mai zic de drum european (cu o importanta mai mare fata de DN).

Indicatorul zice ca am voie sa depasesc, dar linia continua nu am auzit sa aiba vreo exceptie...

Link to comment
Share on other sites

Ieseam din curba, cum am precizat si prima data. Eu m-am trezit cu caruta in fata, chiar cand sa ies din curba, apoi am franat, am zis ca sa mai astept putin, pana cand se termina curba. Aceasta se terminase si eu tot nu am apucat sa depasesc... Culmea ca in fata era drum drept, dar linia continua se intrerupea dupa vreo 100 de metrii in fata carutei.Iata o vedere de sus la momentul cu pricina:

Link to comment
Share on other sites

Nu poti efectua depasirea carutei desi este legala intentia pentru ca incalci o alta masura interzisa,aceea de incalcarea liniei continua.Intrebarea asta se gaseste in chestionar mai nou,nu-mi amintesc insa forma in care este si construita,daca o stie cineva s-o posteze.

Link to comment
Share on other sites

Corect,sunt zone unde trebuie sa mergi si mai mult de 5 km in spatele unei carute neputand efectua depasirea din cauza liniei continue ori pentru ca manevra depasirii e riscanta in curbe stranse.Legile sunt de asa natura ca uneori te face sa inebunesti cu dreptatea in mana,ma tampeste promovare de turism si noi nu avem drumuri,mergem inca cu 20 km/ora ca asa vor unii,ca altii merg cum li se rupe.Era vorba ca se interzic carutele pe drumuri in majoritatea lor care sunt,exceptie sa se faca pentru drumurile de tara,se stie bine s-au intamplat accidente cu urmari extrem de grave si nu putine la numar din cauza carutelor,la Italieni se poate,in Spania se poate,In Austria se poate la noi vad ca nu se poate si platesc oameni nevinovati indrazneala unor carutasi batuti cu pluta care au chef de "dii calutu !" pe drumuri nationale si altele si aia cu aplicarile masurilor ai doare-n cot.

Link to comment
Share on other sites

Asa cum am zis, lege de r... sunt zone pe la tara unde linia continua tine si 1Km. Daca stai dupa o caruta care merge cu 5-10Km/h.....

Şi dacă în loc de căruţă, e o combină agricolă, un compactor pentru asfalt sau alt utilaj greu, cum e? Există locuri unde trebuie să stai în spatele unui vehicul lent, pentru că alternativa e riscul unei coliziuni frontale cu vehiculul de pe contrasens. Ceea ce lipseşte adesea în România este un drum secundar, pe care să-l poată folosi căruţele şi utilajele agricole. Pentru că deplasarea acestora este o necesitate reală, pe care nu o poţi împiedica doar prin simpla interzicere a accesului pe drumurilor naţionale. În rest, se poate trece peste linia continuă în cazul depăşirii unui obstacol (vehicul staţionat, de exemplu) dar nu în cazul depăşirii unui vehicul aflat în mişcare.

la Italieni se poate,in Spania se poate,In Austria se poate la noi vad ca nu se poate si platesc oameni nevinovati indrazneala unor carutasi batuti cu pluta care au chef de "dii calutu !" pe drumuri nationale si altele si aia cu aplicarile masurilor ai doare-n cot.

Ar fi treaba primăriilor locale, să construiască drumuri secundare pentru utilajele agricole, iar căruţele ar trebui încadrate în această categorie. Pentru ca interdicţia de a circula pe drumurile naţionale, aplicată acestora, să poată fi valabilă şi în practică.
Link to comment
Share on other sites

Domnule "former_Alfred" cand ati fost ultima data in strainatate cu masina? si unde ati vazut dumneavoastra combine mergand pe strada cu fraza montata? Eu am fost de cateva ori pana in Germania si nu am vazut sa fie plini de drumuri secundare, desi au atat de multe sosele ca unele ar putea fi considerate de un roman ca fiind secundare.

 

Problema in Romania este ca doar soferii trebuie sa detina un carnet, in timp ce alti participanti la trefic sunt scutiti de orice obligatii (alti participanti la trafic=carutasi, oamenii mergand pe jos, biciclsti etc etc)

 

 

PS

 

Off-topic "bebelik" dupa avatar cred ca veti gusta www.nepotiiluistefancelmare.ro in curand ne vom apuca de treaba la IAR

Link to comment
Share on other sites

Domnule "former_Alfred" cand ati fost ultima data in strainatate cu masina? si unde ati vazut dumneavoastra combine mergand pe strada cu fraza montata? Eu am fost de cateva ori pana in Germania si nu am vazut sa fie plini de drumuri secundare, desi au atat de multe sosele ca unele ar putea fi considerate de un roman ca fiind secundare.

Probabil ai stat numai pe "autoband", cum spuneţi voi, de-aia n-ai văzut drumurile secundare. În Germania, nici măcar prin pădure nu poţi să mergi mai mult de 500 de metri fără să întâlneşti un drum secundar, iar în zonele cu teren arabil cu-atât mai mult! Şi toate aceste drumuri secundare (Gemeindestrasse) sunt asfaltate, iar pe acolo poţi întâlni şi combine agricole, şi tractoare cu câte două remorci de cartofi sau sfeclă de zahăr, fiecare dintre ele de dimensiunea semiremorcilor de TIR etc.Dar pentru asta chiar trebuie să cunoşti Germania adevărată, aia care produce 8.000 kg. de grâu la hectar, nu aia care se vede de pe Autobahn. În materie de categorii de drumuri, Germania are o mulţime. Imediat inferioare autostrăzilor (Autobahn) sunt drumurile federale (Bundesstrasse) echivalente cu drumurile naţionale de la noi. Apoi urmează drumurile regionale (Landesstrasse) care la noi ar fi echivalente funcţional cu drumurile judeţene, după care vin cele din categoria Kreisstrasse, care la noi nu prea au echivalent, fiindcă în Germania kreis-urile sunt mult mai mici decât judeţele de la noi. Şi după acestea, urmează categoria despre care vorbeam mai sus, Gemeindestrasse, care ar fi oarecum echivalente cu drumurile comunale de la noi. Pe acestea circulă utilajele agricole, iar combina o întâlneşti acolo cu freza montată, nu cu ea tractată în urmă, ca pe Bundesstrasse. Dar ca fapt divers, pot să-ţi spun că am întâlnit combină cu freza montată şi pe un drum federal, pe B50, în timp ce mergeam de la Mainz spre Trier. Am ieşit de pe A61 şi continuam să merg spre Luxemburg pe B50, care pe sectorul acela e şi drum european (E42) când am prins din urmă o coloană de vreo 20 de autoturisme, formată în spatele unei combine.Revenind la Gemeindestrasse, inferioare acestora mai există drumuri agricole (Feldweg); drumuri forestiere (Waldweg); drumuri viticole (Weinbergsweg) şi altele asemenea. De multe ori, acestea nu sunt asfaltate, ci acoperite doar cu piatră spartă, dar şi pe ele circulă de-obicei utilajele agricole, numai că nu prea vezi autoturisme pe-acolo.P.S. Ultima dată am venit din Germania pe 8 august, dacă asta e problema ta principală.
Link to comment
Share on other sites

Mi s-a intimplat si mie sa depasesc un microbuz TV care la rindul sau depasea o caruta.Ma oprit politistul si mi-a spus ca am facut o triplare. I-am spus ca eu nu am depasit decit un "TV-u" si el mi-a aratat si caruta. Eu l-am intrebat daca unde ne aflam noi este un drum european si daca stie ceva despre accesul atelajelor pe aceasta categorie de drum si i-am spus sa-mi dea actele ca ma grabesc. Si s-a conformat!Afara cu atelajele de pe DN-uri si E-uriSi, mai nou, daca nu ai rovigneta poti sa mergi pe drumuri exterioare !!!!!!Parerea :nebun: mea!

Link to comment
Share on other sites

Azi am fost iar pana in Lunca Calnicului. Au asfaltat tot drumu' de la iesire din Brasov pana la granita judetului, acuma fiind ca-n palma (DN 11 sau E574). Intre sectorul "podul cel mare spre Buzau"(DN 10) si padurea de "caprioare", sunt vreo 5 km de drum 99% drept (nici o curba, nimic). In acel sector este trasa de curand linie continua, desi inainte sa-l asfalteze era linie discontinua. Cand sa merg spre Lunca, vad ca sta politia sub pod, ca sa-i opreasca pe cei care incalca linia continua (erau oprite 3 masini). La venire, ajung si eu pe acea portiune cu linia continua si vad ca opreste un tip cu un seat Ibita pt ca i-a zburat sapcalia. Eram nevoit sa-l depasesc chiar daca eram pe acel sector handicat. De fapt toti din spatele meu l-am depasit pe taran (erau vreo 5 cand m-am uitat in oglinda). Stiind ca politia sta mai incolo, ma vedeam cu amenda luata. Se pare ca am avut noroc si nu au apucat sa vada. E corect asa ceva? conform legislatiei, oprirea este interzisa în dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabila, daca prin aceasta se stânjeneste circulatia a doua vehicule venind din sensuri opuse, precum si în dreptul marcajului continuu, în cazul în care conducatorii celorlalte vehicule care circula în acelasi sens ar fi obligati, din aceasta cauza, sa treaca peste acest marcaj;

 

In alta ordine de idei, pentru conducatorii ce au trecut recent prin Brasov, observ ca la intrare (dinspre DN11) sub indicatorul de intrare in localitate, este pus restrictia de viteza de 70 km/h. Mai in centru am vazut ca se termina restrictia de 70 si ca e una de 60 de km/h. L-ati vazut si voi?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines