Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
davidut5

probleme Skoda octavia

Recommended Posts

Hai sa va spun ce a patit fratele meu in timp ce venea din Spania cu o skoda octavia 1 tdi din 2004, era la o mica panta pe autosrada ploua torential mergea cu ceva peste 100 masina tragea greu, cand ia un lac si aici incep problemele, dupa ce a luat lacul s-a aprins becul de la ASR si masina a inceput sa piarda putere, opreste pe margine si motorul incepuse sa toarca precum o pisica ragusita, adica la fel ca passaturile alea de prin 90, plus ca s-a aprins si becul la motor. Asta s-a intamplat in Germania. Acolo se duce la un service(masina inca mergea cu viteza maxima de 120, si cu motorul troncanind la propriu, mai ales in sarcina) si germanii de la service o pun pe calculator si gaseste acolo vreo 5 nereguli(printre care si senzorul de aer ars), zic ei ca pompa de injectie trebuie schimbata, si aveau la un pret de 500 E, nu a schimbat-o, a venit asa cu ea in Romania si aici merge la un service, si zic ca trebuie calculatorul masinii schimbat, ca au mai schimbat si ca ala este de vina.Pana una alta caut sa cumpar un cablu+cd de interfata compatibil.Ce vreau sa stiu se poate strica pompa sau calculatorul de la socul ala cand a luat lacul si a intrat asr-ul?El nu stie ce sa faca, ori sa ia calculatorul, ori sa ia senzorul de aer, ori sa ia pompa de injectie, nimeni nu spune sigur "De la asta este"MUltumesc. Si scuzati postul mai lung

Link to comment
Share on other sites

Hm...Ar mai fi o varianta si nu cred ca-i cea mai placuta dar sant sanse sa se intample. Ce spui tu ca " a luat un lac" ;DACA a aspirat APA prin filtru de aer ,chiar si o cantitate foarte mica,este GRAV ! Si ar putea explica mersul "troncanit" !! Compresia in capul pistonului la motoare diesel este foarte mare si dupa cum stim apa este incompresibila ,ceea ce inseamna ca exista riscul sa se sparga sau fisureze unul sau mai multe pistoane.Aceste lucruri nu le spun din "auzite" ci sant vazute de mine la 3 masini diesel care "au luat apa".Nu stiu la ce senzor s-au referit ca fiind "senzorul de aer" dar banuiesc ca este debitmetrul de aer si daca e asa tare mi-e teama ca a aspirat apa!!Problema cu ASR -ul este separata si in principiu se poate rezolva prin diagnosticare si stergere cod de defect sau daca este cazul de inlocuit ce-i defect. Spre binele fratelui tau sper sa ma insel...din cauza pretului. :cry:Oricum te astept/am cu detalii.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc de post. S-a rezolvat cu 50 bani(0,5 lei) pretul unei sigurante.D0aca intalniti aceleasi simptome ca cele mai sus mentionate, VERIFICATI SIGURANTELE, care la skoda siguranta nr 34(electronica motorului) era arsa, nu stiu de ce s-a ars, ce cauze au contribuit la aceasta. Si cand te gandesti ca 1000 de km sa mergi cu o masina cam de 10 Cp, mai slaba la motor ca o dacie, si sa fii depasit de tiruri la deal, cand se putea rezolva cu o siguranta.Si daca ma luam dupa service-ul x y si schimbam ecu sau pompa de injectie pentru o siguranta arsa.Masina, in momentul de fata merge normal.Debitmetrul nu stiu daca este bun, se poate masura cumva?

Link to comment
Share on other sites

:aplauze In primul rand ma bucur ca a fost doar siguranta si nu ce credeam eu desi e dubios si ca la diagnosticarea din Germania nu a aparut ca x lucru nu se alimenteaza....in fine! La prima Skoda 1.9 tdi care-mi pica am sa scot siguranta sa vad daca asa e!Cat despre debitmetru ,da apare la diagnoza.
Link to comment
Share on other sites

Hai sa va spun ce a patit fratele meu in timp ce venea din Spania cu o skoda octavia 1 tdi din 2004, era la o mica panta pe autosrada ploua torential mergea cu ceva peste 100 masina tragea greu, cand ia un lac si aici incep problemele, dupa ce a luat lacul s-a aprins becul de la ASR si masina a inceput sa piarda putere, opreste pe margine si motorul incepuse sa toarca precum o pisica ragusita, adica la fel ca passaturile alea de prin 90, plus ca s-a aprins si becul la motor. Asta s-a intamplat in Germania. Acolo se duce la un service(masina inca mergea cu viteza maxima de 120, si cu motorul troncanind la propriu, mai ales in sarcina) si germanii de la service o pun pe calculator si gaseste acolo vreo 5 nereguli(printre care si senzorul de aer ars), zic ei ca pompa de injectie trebuie schimbata, si aveau la un pret de 500 E, nu a schimbat-o, a venit asa cu ea in Romania si aici merge la un service, si zic ca trebuie calculatorul masinii schimbat, ca au mai schimbat si ca ala este de vina.Pana una alta caut sa cumpar un cablu+cd de interfata compatibil.Ce vreau sa stiu se poate strica pompa sau calculatorul de la socul ala cand a luat lacul si a intrat asr-ul?El nu stie ce sa faca, ori sa ia calculatorul, ori sa ia senzorul de aer, ori sa ia pompa de injectie, nimeni nu spune sigur "De la asta este"MUltumesc. Si scuzati postul mai lung

sa cumpere doar debitmetrul de aer!! am avut si eu Golf4 cu 1.9tdi,este un defect frecventaia de la service maninca kk,daca este debitmetrul defect mototul nu mai trage dar functioneazadaca masina este pusa pe tester arata un intreg lant de componente defecte,inclusiv sonda lambdaca sa verifici daca este debitmetrul ,scoate mufa de la el,motorul functioneaza si fara,va consuma mai mult si nu are putere,exact cum spui ,nu prinde mai mult de 120km\hdebitmetrul i l poate schimba si singur,are de desfacut doua coliere si o mufasa cumpere numai NOU,nu de la dezmembrariprincipala cauza care duce la defectarea debitmetrului este neschimbarea la timp a filtrului de aerla acel motor daca nu se schimba filtrul de aer la timp se poate strica si turbinaeu cind aveam acea masina schimbam filtrul de aer la 10000km,cind faceam schimbul de uleiacum am vazut ca ai rezolvat problematotusi tine seama de cele scrise de mine
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines