Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
Guest alhimik

generator eolian ... pentru automobil

Recommended Posts

Guest alhimik

In timpul deplasarii cu automobilul, bare vintul din fatsa... De ce nu se poate de utilizat acest factor ca o sursa de energie pt mashinile cu motoare ghibrid? Sau in genere, de utilizat pentru deplasare doar un motor electric (sau poate 2-3 pentru a obtsine mai multsi cai putere) si un generator electric la benzina care sa genereze curent pentru ele + un generator eolian (elicea in fatsa, la radiator)

Link to comment
Share on other sites

Nu merge ce vrei tu pentru ca defapt, 'vantul' ala e creat de motor, cu un consum de benzina. Daca tu montezi un generator eolian pe capota, frecarea cu aerul va fi mai mare, si motorul va consuma mai multa benzina pentru a mentine aceeasi viteza, iar energia produsa va fi mult mai putina decat cea consumata prin arderea surplusului necesar de benzina.

Link to comment
Share on other sites

Pai ai o elice in fata la masina.ventilatorul de racire! La viteza mare ai sanse sa se invarta putin....Nu prea mult din mai multe motive: aerul trece prin 1-2 radiatoare ( chiar 3 la unele) , fluxul de aer dupa elice nu are unde sa se disperseze usor, etc .ORICE ai face raportul de transformare a energiei de orice fel este SUBUNITAR ! A produce energie din nimic nu se poate , a produce energie "gratis" se poate doar ca trebuie sa intelegi ca "gratis" inseamna un aport de lumina de la soare sau lucru mecanic de la vant,apa sau prin consum de diverse substante gen carbune,lemn, benzina,motorina..etc sau nuclear . Nu poti produce energie fara sa consumi energie .( Fizica-i de vina) :jytuiyu

Link to comment
Share on other sites

In timpul deplasarii cu automobilul, bare vintul din fatsa... De ce nu se poate de utilizat acest factor ca o sursa de energie pt mashinile cu motoare ghibrid? Sau in genere, de utilizat pentru deplasare doar un motor electric (sau poate 2-3 pentru a obtsine mai multsi cai putere) si un generator electric la benzina care sa genereze curent pentru ele + un generator eolian (elicea in fatsa, la radiator)

:ras: da e buna inventzia dute sio breveteaza cat nu se apuca altul dintre cei de pe forum so faca, da pana te duci la brevetare ia incearca si te trage de fundul pantalonilor in sus vezi te ridici ? :dans: sau dute pe balta si pune o panza la barca si sufla in ea vezi daca te deplasezi :bataie

 

o metoda ar fi ea ,sa ai o eoliana mica rabatabila iar cand parchezi masina ,in timp ce tu esti la servici ,scotzi eoliana si incarci bateriile , si te intorci acasa istovit de munca .GRATIS :nebun:

Link to comment
Share on other sites

Guest alhimik

Nu merge ce vrei tu pentru ca defapt, 'vantul' ala e creat de motor, cu un consum de benzina. Daca tu montezi un generator eolian pe capota, frecarea cu aerul va fi mai mare, si motorul va consuma mai multa benzina pentru a mentine aceeasi viteza, iar energia produsa va fi mult mai putina decat cea consumata prin arderea surplusului necesar de benzina.

Pai ai o elice in fata la masina.ventilatorul de racire! La viteza mare ai sanse sa se invarta putin....Nu prea mult din mai multe motive: aerul trece prin 1-2 radiatoare ( chiar 3 la unele) , fluxul de aer dupa elice nu are unde sa se disperseze usor, etc .ORICE ai face raportul de transformare a energiei de orice fel este SUBUNITAR ! A produce energie din nimic nu se poate , a produce energie "gratis" se poate doar ca trebuie sa intelegi ca "gratis" inseamna un aport de lumina de la soare sau lucru mecanic de la vant,apa sau prin consum de diverse substante gen carbune,lemn, benzina,motorina..etc sau nuclear . Nu poti produce energie fara sa consumi energie .( Fizica-i de vina) :jytuiyu

"Vintul" oricum se creaza in timpul deplasarii shi oricum creaza o fortsa care tinde sa opreasca mashina. Ashezarea pieselor sub capota se poate de optimizat un pic astfel incit elicea de la turbina eoliana sa se afle direct in bataia vintului (sub capota, pentru a nu mari suprafatsa de contact cu peretele de aer). Eu nu propun un "perpetuum mobile", ideia consta in faptul ca aceasta energie oricum exista in jurul mashinii, insa nu este intrebuintsata pt a creshte randamentul. Eu consider, ca utilizind aceasta energie (la un randament < 1 dar >0), motorul propriu zis va trebui doar sa impinga greutatea mashinii pe drum iar energia care o cheltuie pt a invinge rezistentsa aerului va fi compensata din generatorul eolian (la 80 - 90%), astfel ar trebui sa se micsoreze in oarecare masura consumul de combustibil.Chestia cu pantalonii sau cu pinza pe balta este valabila daca sa utilizezi astfel de principiu pe un avion cu elice. Fortsa de aderentsa a rotsii mashinii cu solul e mult mai mare decit fortsa de rezistentsa a vintului. In cazul cu mashina ar suna mai degraba asha: "cazi din avion, incearca sa te apuci de mina shi sa te opreshti din cadere"
Link to comment
Share on other sites

Mai lasati omul in pace,a avut si el o idee .Ideea buna ar fi.... un panou fotovoltaic pe capote masinii la cele hibride,si cat sta masina in parcare pe timpul zilei mai poate incarca acolo macar o baterie,ca tot este soare,cred eu sigur ca asta a vrut sa spuna,dar la derutat vantul care bate cand mergi cu autovehicolul.

Link to comment
Share on other sites

Guest alhimik

Eventual la eoliana conectezi o "pacanitoare" ca cea din poza (eventual cu un multiplicator de turatie) si captezi energia cu din celalalt subiect.

:aplauze ideia e buna, da nu face destula :nas: ... galagie . Ce-ar fi daca ai posta un linc sau careva comentarii la subiectul "generatorul electric pe baza de sunet", insa ceva documentat, demonstrat matematic / fizic, ceva folositor ce ar putea invatsa shi altsii, nu ceva scos din :nas: , de genul "microfonul a fost inventat deja acum nnn ani" ?PS: subiectul respectiv am vrut sa-l postez la rubrica "idei turbate", da asha ceva pe forum nu este.
Link to comment
Share on other sites

Sincer, as vrea sa-ti explic, dar daca nu ai inteles ce am vrut sa zic cu galagia mare care de fapt "poarta" o enerie mica nu mai stiu ce sa-ti spun. Cu asta trebuie sa incepi...Iar referitor la eoliana de pe masina...cum zicea cineva, vintul e produs de fapt de motor. De ce sa faci conversia cu o eoliana care are randament destul de mic cind de fapt poti sa pui inca un alternator pe axul motor care chiar genereaza energie. Adica de fapt tot energia motorului o converteste, la fel ca eoliana, dar cu randament mult mai mare.Zic astea pentru ca m-ai rugat sa zic ceva util...Incearca sa intelegi cum sta treaba cu conversia energiei. Energia nu "apare" ci se transforma. Ideea e sa ai ce transforma si randamentul sa fie acceptabil. In rest, glume...Iata una: Se ia un panou solar de 12V/100W care alimenteaza un bec de 12V/55W montat intr-un far de masina pentru focalizare. Acesta ilumineaza panoul care genereaza curent. Diferenta de putere (45W) o folosesc la alimentarea unui televizor...Inventia asta e mult mai buna decit cea cu motor si generator (tot de pe forumul asta) pentru ca nu are piese in miscare, deci nu apare uzura mecanica si zgomot.

Link to comment
Share on other sites

@misha -Ar fi buna inventia cu panoul,...dar nu merge deoarece un panou are un randament de 10-15% maxim din puterea luminii ce cade asupra sa. Adica,daca ar fi luminat pe toata suprafata lui uniform cu o putere de 55W lumina ...ar produce doar 6-7w panoul(in calcul PV de 100Wp putere).Adevarul este ca pe unde am montat panouri multi sau gandit totusi la acesta idee,sa puna cateva neoane sa produca si noaptea. Nu este de ras ,deoarece are logica ,dar macar am explicat de ce nu se poate.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.






×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines