Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Aprindere Minimobra


ChRS

Recommended Posts

Buna ziua tuturor. Am primit luna trecută o Minimobra de la un unchi de-al meu. Am dus-o la mine la ţară ca să mă plimb cu ea pe acolo. Unchiul meu mi-a zis că trebuie schimbaţi segmenţii şi în rest va merge ok. I-am schimbat şi apoi dau să o pornesc. Dau eu la pedale, nimic, nu o lua din loc. Am pompat benzina, îi venea fără nici o problemă, am scos bujia, i-am pus vârful la masa şi am dat sa o repornesc. Când colo observ ca nu avea nici un fel de scânteie. Am verificat căblăria, era totul ok si apoi am desfăcut volanta magnetoului. Bobina de aprindere nu are nimic, magneţii sunt buni (atrăgeau diverse lucruri). Am conectat un voltmetru la ieşirea bobinei şi când o porneam, scotea între 0.7-1V la 1.25 amperi. Am pus o bobină de inductie (de la o dacie) la ieşirea bobinei din magnetou şi am măsurat ieşirea din bobina de inducţie scoţând aproximativ 25V la 0.1A.Bujia mopedului am legat-o la dacie şi face scanteie fără nici o problema.Stiţi cumva vreo solutie sau care ar fi problema? Eventual să-mi spuneţi dacă tensiunea si curentul este bun sau cât am nevoie pentru o scânteie bună.Magnetou nou nu cumpar, căci nu am bani deloc (am găsit la 150 de ron). Mulţumesc anticipat pentru un răspuns.

Link to comment
  • Replies 36
  • Created
  • Last Reply

Am conectat un voltmetru la ieşirea bobinei şi când o porneam, scotea între 0.7-1V la 1.25 amperi. Am pus o bobină de inductie (de la o dacie) la ieşirea bobinei din magnetou şi am măsurat ieşirea din bobina de inducţie scoţând aproximativ 25V la 0.1A

:nas: Curioziatea ma face sa intreb: cum ai masurat curentul ala? Eventual si tensiunea?
Link to comment

Tensiunea am masurat-o cu un voltmetru conectat direct pe bobina: la un capat al bobinei am pus borna polarizata la voltmetru, iar celalalt capat al bobinei era conectat la masa sasiului. Curentul nu l-am masurat conectat cu un consumator si cu aparatul legat in serie cu consumatorul, ci am conectat aparatul de masura in paralel cu bobina. Stiu ca normal trebuia sa masor pe un consumator tensiunea si curentul, dar bujia are rezistenta foarte mare.

Probabil tensiunea si curentul indicat este datorat rezistentei aparatului de masura.

Link to comment

Te cred, nu zic nu, ca doar rezistenta aparatului pe domeniul (mili)amperilor este foarte mica si deci un curent mare..., cu bujia am incercat si acum dar nu face nici o scanteie, am incercat sa-i apropii electrozii acesteia, dar nimic. Singura scanteie care o da, este atuncia cand pun firul care merge la bujie la masa (se descarca condesatorul paralel cu bobina din magnetou).

Link to comment

eu banuiesc ca problema provine de la contactele platinate ale ruptorului, sunt oxidate sau nu inchid-deschid, verifica cu un ohmetru daca isi fac treaba, distanta maxima de deschidere intre contacte e ~0,4mm, spor la treabami-ar place sa vad o poza cu ea fiinca inca mai sunt pasionat de 2 roti, poate voi mai fi posesor... , se mai gasesc piese la motoarele alea (segmenti, piston, platini)? la ce pret se invarte o minimobra?

Link to comment

Verifica circuitul de aprindere (platina, condensator, bobina de inductie) si cablajele, eventual contactul de oprire motor care daca e pus in scurt nu da scanteie la bujie. Incearca sa iei componentele prin eliminare si sa le inlocuiesti cu unele de proba ca sa-ti dai seama ce nu e in regula. Ce tip de bobina de inductie ai? Bobina externa sau in interiorul magnetoului?

Link to comment

@danciusergiu84 Platina este noua, am dat 25 de lei, am calibrat-o cu o lera la 0.4mm ca la carte. Momentan am adus numai motorul la mine acasa (in Brasov) si pe 6 Aug plec la bunicamea unde se afla restu motoretei. O sa fac niste poze la ea si cand ma intorc, cu siguranta o sa pun si pe internet. :da

@dorel_81 Cand am primit motoreta, chiar nu stiam vreo boaba din ea si ce piese ii mai trebuiesc luate. Dupa ce am dus-o la tara la bunicamea, am inceput sa-i fac "inventarul". Atuncia am observat ca nu avea surubul de la volanta magnetoului (are filet pe stanga si e M10), bobina consumatorilor externi (far spate/fata) lipsea, platina la fel de absenta, de condensator nu mai zic... Am zis prima data sa-i fac carburatia. Am dat jos carburatorul, l-am curatat fain frumos. Intre timp am pus segmenti noi, caci aia vechi erau terminati. Pe urma m-am apucat de partea electrica. I-am cumparat platina, condesatorul il aveam de rezerva pentru delcoul de la Dacie. Cand am fost la magazin (mi-am luat platina in acea zi), i-am cerut vanzatorului sa-mi arate magnetoul sau. Dupa ce l-am vazut, mi-am facut o schema a conexiunilor.

Posted Image.

Dupa ea mi-am refacut magnetoul.

M-am uitat pe cartea tehnica la minimobra si nu are vreun contact de oprire motor. Am inteles ca unchiul meu o oprea din suprimarea carburantului.

Bobina de inductie se afla in interiorul magnetoului, dar cu o mica mentiune, cand am primit-o avea atasata in drepta motorului o bobina de inductie identica cu cea de la Dacie, banuiesc ca a montat-o pentru a obtine o tensiune inalta pentru scanteie. Din nou, m-am uitat pe schema electrica a mopedului din cartea tehnica si nu este prevazuta nici o bobina de inductie. O sa ma mai uit la partea electrica, iar cand ajung la bunicamea, montez motorul, si ii dau drumu la vale sa vad daca porneste. Nasol ca nu are pedale (a fost modificata), iar ambreiajul este pus la piciorul drept, astfel ca trebuie sa stau pe ea cand o pornesc.

@gaby a mea este pe Ducati (stiu, nasoala aprindere) :rade:

Link to comment

amu nu stiu daca era sau nu incapsulata in negru...; am gasit o imagine pe internet cu statorul magnetoului, iar eu am numai bobina notata cu 1 (asa era notata imaginea), platina, iar condensatorul este in locul bobinei 4 (care nu era nici aceasta in momentul cand am primit mopedul).

Link to comment

Din ce ai scris am inteles ca minimobra era incompleta, asa ca fa-ti un inventar cu ce ai si ce mai trebuie completat. Verifica daca acea bobina de inductie din interior mai este buna (din moment de a fost montata o bobina externa de Dacie, posibil cea interna sa nu mai fie buna). Poza care ai pus-o si care ai zis ca este luata de pe net seamana cu aprinderile Bosch, exista mai multe modele, unele cu bobina de inductie externa si unele cu bobina interna. La schema desenata de tine ai uitat sa pui bobina de inductie. Bafta la surubarit si la mesterit.

Link to comment

Am facut o poza la schema electrica a minimobrei (cea din cartea tehnica). Aprinderea este de Ducati-Electrotehnica (daca e, maine fac o poza la magnetou ca acum nu am lumina pe balcon). Chiar ma sacaie bobinele astea... :cry: @dorel_81 multumesc pentru urare :da; ma gandesc ca daca bobina din interior nu mai mergea deloc, nu era nici un fel de tensiune si nu avea rost sa-i puna o bobina de inductie de Dacie. Poate bobina externa a pus-o unchiul meu, ca sa-i ofere bujiei o tensiune mai inalta. Culmea e ca daca il intreb, nu are chef sa-mi raspunda sau se face ca a uitat.

Link to comment

Mai demult aveam si eu o minimobra cu probleme la aprindereLa mine era bobina din magnetou in scurt,nu scotea tensiune suficienta pentru bobina de inductie(scateia era mica),am rebobinat-o si cred ca si acum merge la cine am vandut-o :da Sper sa ii dai de capat pana la urmaSucces :dans:

Link to comment

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines