Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

ce parere aveti?


BUGHIU

Recommended Posts

As vrea sa aud si parerile domniilor voastre legat de obligativitatea de a circula pe anumite drumuri publice(national-europene)daca bine stiu,cu luminile de intalnire aprinse! Mie cel putin mi se pare un lucru cam exagerat.Incerc sa inteleg si argumentele legate de siguranta traficului,in sensul de a-l observa mai bine pe cel ce se apropie din sensul opus,dar totusi intreb:instalatia electrica a oricarui autovehicul nu este oare supusa unui "stres" suplimentar,asta referindu-ma la faptul ca becurile din faruri se incalzesc,cablurile de legatura se incalzeste cu alte cuvinte toata instalatia electrica (cabluri,becuri,etc) ale masini asta coroborat cu temperaturile de afara din timpul zilei care nu sint deloc mici,iar la nivelul asfaltului poate ajunge chiar si la 60 de grade.Oare toate aceste lucruri adunate nu pot provoca de multe ori incendii in timpul mersului?mai ales la masinii pe benzina!Intreb acest lucru,deoarece adineaori am vazut la stirile pro-tv cum ca o masina de zeci de mii de euro a luat foc undeva in apropiere de localitatea Resita Afirmatia legata de valoarea masinii a fost facuta de prezentatoarea de la stiri si dupa aspectul masinii parea a fi un BMW cam de 4-6 ani,deci nu vorbesc despre vreo rabla de 25-30 de ani ci de o masina cu pretentii. Astept pareri!!!!

Link to comment
  • Replies 15
  • Created
  • Last Reply

Banuiesc ca daca nu ai ghinion sa ia foc masina, macar becurile se ard, dupa un numar de ore de functionare, deci tot e bine, ne incadram in societatea de consum.Iar daca mai punem la socoteala, ca legile in Romania, se aplica dupa niste reguli aparte si regula prioritatii, cel mai des incalcata, nu e pedepsita mai deloc, avem o imagine relativ reala, a traiului pe meleaguri mioritice.

Link to comment

1. Nu am vazut stirea, dar nu m-ar mira sa fi fost o masina furata si cu instalatia electrica manarita pe moment sau ulterior.2. La Dacie de ex. nu cred ca e bine (pe langa aspectul ochilor beliti si cel legal) sa pui becuri imense, pentru ca se incing si pot topi corpul de plastic al farului (la 1300 era metalic).In rest nu vad ce probleme ar fi. Firele sunt groase. Pentru incendiu iti trebuie temperatura mare. Un contact imperfect la un papuc/cupla ar putea totusi sa fie un punct de plecare pentru un incendiu....totusi drobul de sare are acolo, sus pe soba, o mica fundatie de beton armat, deci slabe sanse sa pice.

Link to comment

O masina cu farurile aprinse e mai usor de observat decat una cu ele stinse,fenomenul amplificandu-se pe vreme nasoala,deci legea e intemeiata.Instalatiile sunt facute in asa fel incat sa poata merge fara probleme,in nici un caz sa ia foc :speriat . Iti dai seama,ca daca-ti ia masina foc poti da in judecata producatorul,si acesta trebuie sa remedieze problema pt tot lotul de masini,ceea ce implica costuri enorme(fata de economia din materiale).La tico,care pierde si 2v pe firele pana la becuri,nu se incalzeste absolut nimic in +...Oricum,din moment ce motorul cu benzina lucreaza pe la 90 de grade si izolatia firelor rezista pana la 125 de grade nu cred ca ar fi probleme.Si lasa stirile,ca ori prezinta tampenii,ori dramatizeaza in cel mai nesimtit mod posibil...o masina cu instalatia electrica intacta(asta incluzand sigurante corespunzatoare) nu ia foc din senin!

Link to comment

masinile noi au lumini "daylight"la unele este o fitza,gen audi cu leduri prin farurila altele sunt doua "ochiuri" ca niste proiectoare cu becuri mici(21w) care sunt gandite doar sa fie vizibile,si se aprind fara lumini de pozitie,pentru consum mic,si am vazut ca astea sunt din ce in ce mai raspandite,in plus se gasesc pe masinile dotate cu faruri cu lupe+xenon,si asta protejeaza cat de cat xenonul,in sensul ca si asa are o durata de viata limitata,daca mai mergi si ziua cu ele aprinse,scade mult durata de viata...eu zic ca e un lucru bun mersul cu farurile aprinse pe faza de intanlire!ar trebui sa dea amezi mari pentru folosirea incorecta a luminilor,gen proiectoare aprinse ziua+pozitii,sau luminile de ceata...la astia le-as trage amenzi de 4 puncte minim :bataie

Link to comment
  • 2 weeks later...

Daca e vorba de drumuri national-"europene", gandeste-te cum e sa circuli cu 110km/h, sa vezi o masina stationata, numai pentru ca ulterior sa iti dai seama ca se deplaseaza pe sens contrar si individului nu ii pasa de restul din trafic. Asta in varianta buna ca o vezi in timp util. Acum gandeste-te cum e ca respectiva masina sa se afle pe un drum secundar, la intersectie, si sa intre pe sensul tau cu tupeu, tu crezand ca ea e stationata.Cat timp instalatia electrica este in parametri functionali, orice scuza e penibila. Daca nu e in parametri functionali, atunci nu ar trebui sa se afle nici in circulatie pe drumuri publice. Iar prin "in parametri" inteleg exact cum a proiectat-o constructorul, fara "tunninguri" prost intelese.

Link to comment
  • 1 month later...

Subsriu Dr.L ! Instalatiile electrice ale masinilor sunt bine dimensionate sa lucreze practic non stop.Intradevar becurile sunt solicitate si in timp filamentele chiar daca nu se ard se deformeaza si atunci oglinzile farurilor nu mai focalizeaza fasciculul luminos in mod corect.Deaici si unele "batai" de faruri aiurea.Unii producatori recomanda schimbarea periodica a becurilor de far.Din experienta mea pot sa va spun ca cele mai bune becuri pentru far (durata de viata, intensitate luminoasa constanta in timp, etc) sunt Philips. Am parcurs pe timp de iarna aprox 1000 de km cu sticla de la far sparta si becul nu a cedat !un mare pericol pentru instalatia electrica o pot avea becurile de puteri mai mari decit recomanda producatorul masinii. daca un bec pentru faza scurta are 55W, am vazut si becuri de 60, si 75 de watti cu acelasi soclu H4 sau chiar si H7. unii le cumpara sa vada mai bine dar sunt un real pericol ptr instalatia masinii.Stresant mi se pare ca sunt inca multer masini ci defecte la faruri care devin periculoase chiar si ziua (camioanele a caror faruri joaca in tot cu denivelarile). Acele ridicari ale farurilor pot, practic, fi similate cu schimbari ale fazei scurte cu cea lunga. Eu personal ramin adeptul folosirii luminilor de intilnire pe drumurile de categorie E

Link to comment

Dar sa le vezi p-alea de 100w puse in locul celor standard de 55w

Cel putin eu la Dacie am becuri de 100w puse pe masina de acum 5 ani si nu am patit nimica (Proiectate sa reziste, sa reziste...). Vorba lui Dr.L, ce rost ar avea ca eu, ca producator de masini sa fac economie la cablu, daca aud dupa aia ca diverse autovehicule produse de mine, au luat foc din cauza instalatiei electrice?La cate Dacii am vazut cu improvizatii la partea electrica..., adevarul e ca si un incepator daca lucreaza cu mare atentie la instalatia electrica, nu va pati nimic masina lui. Se poate intampla si la case mai mari, cand se monteaza instalatia pe masina in fabrica, se poate lasa un fir neizolat, iar cu trecerea timpului, datorita vibratiilor, acesta sa dea la masa.
Link to comment

Din câte se pot vedea pe sub diverse capote, nu firele lăsate neizolate din greşeală sunt principala problemă, ci firele cu izolaţia topită. Există tot felul de "meseriaşi" care ajung chiar să sudeze în compartimentul motor, fără să-i preocupe firele a căror izolaţie se topeşte. Dar există şi electricieni care nu se uită unde lasă firele deconectate când lucrează, iar dacă unele dintre ele ajung pe galeria de evacuare şi li se topeşte izolaţia, asta e ... ghinionul posesorului ...

Link to comment
  • 4 weeks later...

Realizezi ca sintem in tara in care unii trag apa la buda odata pe zi si se spala toata familia in aceeasi apa :) ca sa nu zic ca-si incarca celularul doar la servici si se duc la automatul de apa cu canistra (ca doar e gratis).(Si nu sint sigur ca nu se fura apa prin metoda "ceasul de apartament nu sesizeaza daca lasi un firicel subtire-subtire")Eu zic sa mergem si noaptea fara lumini ca sa nu suprasolicitam masina... daca ia foc...

Link to comment

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines