Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Nu porneste Scuterul...


Vizitator Fanush

Postări Recomandate

Vizitator Fanush

Buna am si eu o problema putin mai dificila...Am un scuter Malaguti f10-Ultima data cand mi-a pornit si am mers cu el mergea in shuturi,l-am oprit si nu a mai vrut cu nici un chip sa porneasca,am curatat carburatorul si tot nu porneste, am schimbt bujia si tot nu porneste, am desfacut motorul in doua si am gasit un semering inclinat si am schimbat setul de semneringuri si rulmenti l-am inchis si tot nu porneste scanteie la bujie ai da, daca ai dau benzina in "nas" are tendinta de pornire dar nu porneste arede benzina si dupa aceea nu se mai aude decat cum elimina compresia, cand are tendinta de pornire nu porneste doar se adude cum arde benzina, cand ajung cu pedala la sfarsit la maxim se opreste, tin sa mai mentionez k scanteia de la bujie este de culoare rosiatik. Astept un sfat care sa ma ajute sa-l pornesc. Ms pentru cei care ma vor ajuta.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 17
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

  • 1 lună mai târziu...

Daca dai mult la pedala si scoti bujiea si nu este uda cu benzina atunci sigur nu se alimenteaza cu benzina daca bujiea se uda cu benzina este ceva de aprindere dar poate fi si benzina proasta sau alimentat la peco cu pistolu de motorina in loc de benzina ,chiar daca dupa ai mers 500-1000 metri

Link spre comentariu
  • 6 luni mai târziu...
Vizitator adrianovidiu

Salut.am si eu un scuter Malaguti F10 si am aceeasi problema ca si tine:(tu i-ai dat de cap?daca ai reusit sa il faci imi spui si mie te rog:(ma poti gasi la adresa de messenger : ovidiu_boss17sau ori cine ar sti despre ce este vorba dc scuterul nu porneste cum a spus si el mai in sus ...va rog frumos sa ma contactati :(

Link spre comentariu

La Malaguti (de fapt la toate scuterele) nu vei gasi aprinderi cu platine, problema la CDI iar nu poate fi ( e prea simplu pentru a avea avansul inclus in el, si ori merge ori nu - daca iti da scanteie inseamna ca e functional), ramane de verificat partea de comanda a CDI-ului (se verifica senzorul daca da semnal/scanteie la momentul oportun cu ajutorul manualului de service - acolo se dau destule informatii).

Link spre comentariu

La Malaguti (de fapt la toate scuterele) nu vei gasi aprinderi cu platine, problema la CDI iar nu poate fi ( e prea simplu pentru a avea avansul inclus in el, si ori merge ori nu - daca iti da scanteie inseamna ca e functional), ramane de verificat partea de comanda a CDI-ului (se verifica senzorul daca da semnal/scanteie la momentul oportun cu ajutorul manualului de service - acolo se dau destule informatii).

malaguti f10 nu are cum sa-si schimbe timpul cand da scanteia exista o pana pe oala de la bobine ...atat timp cat are scanteie e ok cdi daca se intoarce amestecul de bezina in timpul compresiei inapoi sigur e muzicuta
Link spre comentariu
  • 2 ani mai târziu...
Vizitator danutmariuta009

ma fratilor am si eu un malaguti f10 si nu mai porneste orice am facut... cand a pornit ultima data mergea tot in zmancituri iar dintr-o data s-a oprit si nu a mai pornit... scanteia ii extraordinar de buna... nu mai stiu ce sa fac cu el daca ii bagt benzina in CAP la piston ar vrea sa porneasca dar nu porneste... daca cumva descopera cineva care este problema va rog foarte frumos sa ma contactati prin id: danutmariuta009 sau la telefon 0754707042... astept rasounsuri va multumesc anticipat. o zi buna sa aveti cu totii.:P

Link spre comentariu
Vizitator gblss

Sunt 3 variante posibile la defectul tau :1, un contact imperfect la cdi sau platou.2, cdi-ul strapuns.3, platoul bobine sau magneto descentrat , problema la bobine sau senzorul de pe bobine .R1. La primul punct , poti verifica foarte simplu dar cu atentie fiecare contact de la cdi, sa nu fie un papuc din mufa rupt , slabit sau desprins, iar daca totul este in regula, te muti la platou ( magnetou ) si executi aceiasi operatie .R2. Asta o poti verifica doar cu un alt cdi , poate ai un prieten care iti poate imprumuta pt o proba un cdi ca al tau .R3. Prima oara se verifica vizual daca nu cumva este slabit platoul bobine sau oala magneto (volanta) de pe ax si daca oala magneto ( volanta ) are magnetii interiori in regula ( sa nu fie sparti sau descentrati ) , apoi se veridica daca pe senzorul de pe platoul cu bobine este curat fara pelicule de ulei , namol sau mai stiu eu ce ......iar daca si aceasta este "ok" trecem la masurat platoul de bobine.Platoul de bobine in general are 3, 4 sau 5 fire acuma depinde de la model la model.-1 fir alimentare cdi de regula culoare alb-rosu , rosu sau alb.-fir 2 cel ce da scanteia de regula culoare negru-rosu.-fir 3 masa ( -) care poate fi direct pe sasiul bobinelor sau direct fir de regula culoare negru sau verde.-fir 4 si 5 pt alti consumatori , ex faruri, baterie, semnalizare etc, de regula galben sau galben-alb.Pentru a vedea daca platoul este in regula trebuie parcurse urmatoarele etape :1 , cu un multimetru setat pe VCA ( + ) se conecteaza la firul de alimentare cdi iar ( - ) de la multimetru se conecteaza la sasiu scuter sau minus platou bobine, apoi se da pedale la scuter si se urmareste multimetru , trebuie sa ai intre 37 - 60Vca in mers cu motorul pornit o sa fie in jur de 200-300V.2. cu multimertu setat pe scala DCA ( mV ) ( + ) se conecteaza la firul de alimentare cdi iar ( - ) de la multimetru se conecteaza la sasiu scuter sau minus platou bobine, apoi se da pedale la scuter si se urmareste multimetru , trebuie sa ai aproximativ 300mV sau poti seta multimetru pe scala Ohmi si trebuie sa ai o valoare aproximativa de 300-450 Ohmi.Restul o sa fie firele pentru consumatorii, daca totul se incadreaza in limitele de mai sus , at problema nu este la platou - magnetou , acuma tu alegi ordinea etapelor enumerate .

Link spre comentariu
Vizitator gblss

Normal daca era sa fie dus carburatorul si sa nu ai dea benzina , trebuia sa porneasca cu benzina in capul piston dar asta numai daca aveai aprinderea buna , dar dupa cum spui ca ai bagi benzina in capul piston si nu o ia , clar este de la aprindere....motoarele pe 2T merg in general 2 scantei una pierduta si chiar daca ai da scanteie te te poate insela.... Totusi nu este de omis nici compresia la piston , te-ai uitat , compresie are cat de cat ????

Link spre comentariu
Vizitator danutmariuta009

acum ii desfacut ca vreau sa ii schimb setu motor cu totu sa vad ca nu prea avea compresie buna... si in legatura cu scanteia nu am ce sa zic deci dupa parerea mea scanteia ii ff buna si un mechanick zicea treaba asta. app nush ce sa ii mai fac...

Link spre comentariu

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.

Vizitator
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Răspunde la acest subiect...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.




×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări