Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Nu porneste Scuterul...


Guest Fanush
 Share

Recommended Posts

Guest Fanush

Buna am si eu o problema putin mai dificila...Am un scuter Malaguti f10-Ultima data cand mi-a pornit si am mers cu el mergea in shuturi,l-am oprit si nu a mai vrut cu nici un chip sa porneasca,am curatat carburatorul si tot nu porneste, am schimbt bujia si tot nu porneste, am desfacut motorul in doua si am gasit un semering inclinat si am schimbat setul de semneringuri si rulmenti l-am inchis si tot nu porneste scanteie la bujie ai da, daca ai dau benzina in "nas" are tendinta de pornire dar nu porneste arede benzina si dupa aceea nu se mai aude decat cum elimina compresia, cand are tendinta de pornire nu porneste doar se adude cum arde benzina, cand ajung cu pedala la sfarsit la maxim se opreste, tin sa mai mentionez k scanteia de la bujie este de culoare rosiatik. Astept un sfat care sa ma ajute sa-l pornesc. Ms pentru cei care ma vor ajuta.

Link to comment
Share on other sites

In mod sigur nu porneste din cauza ca se impiedica de atatea ''k''-uri...Acum lasand limbajul mirc deoparte ar trebui sa verifici admisia de aer la carburator si aprinderea.Daca aprinderea este electronica trebuie verificata la un atelier specializat, daca nu verifica tu platina si magnetoul.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Daca dai mult la pedala si scoti bujiea si nu este uda cu benzina atunci sigur nu se alimenteaza cu benzina daca bujiea se uda cu benzina este ceva de aprindere dar poate fi si benzina proasta sau alimentat la peco cu pistolu de motorina in loc de benzina ,chiar daca dupa ai mers 500-1000 metri

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Guest adrianovidiu

Salut.am si eu un scuter Malaguti F10 si am aceeasi problema ca si tine:(tu i-ai dat de cap?daca ai reusit sa il faci imi spui si mie te rog:(ma poti gasi la adresa de messenger : ovidiu_boss17sau ori cine ar sti despre ce este vorba dc scuterul nu porneste cum a spus si el mai in sus ...va rog frumos sa ma contactati :(

Link to comment
Share on other sites

scoate fisa de la bujie da 5-6 pedale ,scoate-o vezi daca e uda daca se umezeste greu adica dupa 5-6 pedale ,lipsa compresie......segmenti cilindu......sa ai reglat ptr inceput relantiu la 2,5 ture complete verifica si muzicuta daca inchide bine asta pana sa ajungi la segmenti......culoarea la scantei e ok

Link to comment
Share on other sites

La Malaguti (de fapt la toate scuterele) nu vei gasi aprinderi cu platine, problema la CDI iar nu poate fi ( e prea simplu pentru a avea avansul inclus in el, si ori merge ori nu - daca iti da scanteie inseamna ca e functional), ramane de verificat partea de comanda a CDI-ului (se verifica senzorul daca da semnal/scanteie la momentul oportun cu ajutorul manualului de service - acolo se dau destule informatii).

Link to comment
Share on other sites

La Malaguti (de fapt la toate scuterele) nu vei gasi aprinderi cu platine, problema la CDI iar nu poate fi ( e prea simplu pentru a avea avansul inclus in el, si ori merge ori nu - daca iti da scanteie inseamna ca e functional), ramane de verificat partea de comanda a CDI-ului (se verifica senzorul daca da semnal/scanteie la momentul oportun cu ajutorul manualului de service - acolo se dau destule informatii).

malaguti f10 nu are cum sa-si schimbe timpul cand da scanteia exista o pana pe oala de la bobine ...atat timp cat are scanteie e ok cdi daca se intoarce amestecul de bezina in timpul compresiei inapoi sigur e muzicuta
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Guest danutmariuta009

ma fratilor am si eu un malaguti f10 si nu mai porneste orice am facut... cand a pornit ultima data mergea tot in zmancituri iar dintr-o data s-a oprit si nu a mai pornit... scanteia ii extraordinar de buna... nu mai stiu ce sa fac cu el daca ii bagt benzina in CAP la piston ar vrea sa porneasca dar nu porneste... daca cumva descopera cineva care este problema va rog foarte frumos sa ma contactati prin id: danutmariuta009 sau la telefon 0754707042... astept rasounsuri va multumesc anticipat. o zi buna sa aveti cu totii.:P

Link to comment
Share on other sites

Guest gblss

Sunt 3 variante posibile la defectul tau :1, un contact imperfect la cdi sau platou.2, cdi-ul strapuns.3, platoul bobine sau magneto descentrat , problema la bobine sau senzorul de pe bobine .R1. La primul punct , poti verifica foarte simplu dar cu atentie fiecare contact de la cdi, sa nu fie un papuc din mufa rupt , slabit sau desprins, iar daca totul este in regula, te muti la platou ( magnetou ) si executi aceiasi operatie .R2. Asta o poti verifica doar cu un alt cdi , poate ai un prieten care iti poate imprumuta pt o proba un cdi ca al tau .R3. Prima oara se verifica vizual daca nu cumva este slabit platoul bobine sau oala magneto (volanta) de pe ax si daca oala magneto ( volanta ) are magnetii interiori in regula ( sa nu fie sparti sau descentrati ) , apoi se veridica daca pe senzorul de pe platoul cu bobine este curat fara pelicule de ulei , namol sau mai stiu eu ce ......iar daca si aceasta este "ok" trecem la masurat platoul de bobine.Platoul de bobine in general are 3, 4 sau 5 fire acuma depinde de la model la model.-1 fir alimentare cdi de regula culoare alb-rosu , rosu sau alb.-fir 2 cel ce da scanteia de regula culoare negru-rosu.-fir 3 masa ( -) care poate fi direct pe sasiul bobinelor sau direct fir de regula culoare negru sau verde.-fir 4 si 5 pt alti consumatori , ex faruri, baterie, semnalizare etc, de regula galben sau galben-alb.Pentru a vedea daca platoul este in regula trebuie parcurse urmatoarele etape :1 , cu un multimetru setat pe VCA ( + ) se conecteaza la firul de alimentare cdi iar ( - ) de la multimetru se conecteaza la sasiu scuter sau minus platou bobine, apoi se da pedale la scuter si se urmareste multimetru , trebuie sa ai intre 37 - 60Vca in mers cu motorul pornit o sa fie in jur de 200-300V.2. cu multimertu setat pe scala DCA ( mV ) ( + ) se conecteaza la firul de alimentare cdi iar ( - ) de la multimetru se conecteaza la sasiu scuter sau minus platou bobine, apoi se da pedale la scuter si se urmareste multimetru , trebuie sa ai aproximativ 300mV sau poti seta multimetru pe scala Ohmi si trebuie sa ai o valoare aproximativa de 300-450 Ohmi.Restul o sa fie firele pentru consumatorii, daca totul se incadreaza in limitele de mai sus , at problema nu este la platou - magnetou , acuma tu alegi ordinea etapelor enumerate .

Link to comment
Share on other sites

Guest danutmariuta009

ma frate nush ce sa zic o sa incerc tot ce mi-ai zs u... poate o sa reusesc cv ms de sfat oricum

Link to comment
Share on other sites

Guest gblss

Normal daca era sa fie dus carburatorul si sa nu ai dea benzina , trebuia sa porneasca cu benzina in capul piston dar asta numai daca aveai aprinderea buna , dar dupa cum spui ca ai bagi benzina in capul piston si nu o ia , clar este de la aprindere....motoarele pe 2T merg in general 2 scantei una pierduta si chiar daca ai da scanteie te te poate insela.... Totusi nu este de omis nici compresia la piston , te-ai uitat , compresie are cat de cat ????

Link to comment
Share on other sites

daca ai dau benzina in "nas" are tendinta de pornire dar nu porneste arede benzina.

Cu esapamentul scos, porneste?

Poate fi obturat.

avea bagat o bucata de cartof

Se poate infunda si de la depuneri, sau daca este din fier, "coji" de rugina desprinse de pe pereti.
Link to comment
Share on other sites

Guest danutmariuta009

acum ii desfacut ca vreau sa ii schimb setu motor cu totu sa vad ca nu prea avea compresie buna... si in legatura cu scanteia nu am ce sa zic deci dupa parerea mea scanteia ii ff buna si un mechanick zicea treaba asta. app nush ce sa ii mai fac...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines