Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Probleme cu axa z

Guest ryan25

Recommended Posts

Guest ryan25

Salutare sunt incepator in domeniul cnc si mi-am construit singur un router pentru acasa.Problema pentru care apelez la voi este ca pe axa z am un motor nema 1.3Nm si cand lucrez pe diferite inaltimi freza coboara cam cu 5mm fata de cotele desenului (pierde pasi) pe distanta de 5cm.

Cand am schimbat motorul cu unu de 1.5Nm se intampla exact invers se ridica cam cu 4mm fata de cotele desenului (castiga pasi) pe distanta de 5cm.Mentionez ca motorul de pe axa z de 1.3Nm l-am schimbat cu cel de pe axa x de 1.5Nm modificand doar pini din soft-ul mach 3 de la config.

Poate sa ma lamureasca cineva cu aceasta problema? :nas:

Probabil e diferenta constructiva, numarul de pasi pe rotatie (trebuie sa fie notat pe eticheta motorului).1- Fara sa fie alimentat sistemul, invarte manual si fa o rotatie completa a motorului axei respective. 2- Masoara deplasarea obtinuta. 3- Imparte numarul de pasi de pe eticheta motorului, la cati milimetri ai obtinut prin deplasarea la operatiunea precedenta. Acum ai numarul de pasi/mm, valoare ce trebuie sa o setezi in program pentru axa respectiva. Este o metoda "babeasca"... dar, pentru incepatori e suficienta. Poate o sa mai ai nevoie de ceva ajustari, e doar un punct de plecare.

Guest ryan25

Am folosit setarile automate pentru pasi/mm din mach3 pe toate axele si rezultatele sunt bune adica daca dau 10mm axele se deplaseaza 10mm. problema apare doar la un numar repetat de miscari sus-jos ale axei z atunci apare pierderea de pasiam sa fac mai multe probe cu modificare ale unor parametri poate aflu de unde e sursa problemei