Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

idee mai ciudata


dorinromeo

Recommended Posts

am nevoie de o piesa electrica/electronica care sa o alimentez la 12V (acumulator auto) si sa se incalzeasca foarte tare. voi incerca sa o folosesc pentru vaporizarea benzinei, instalata intre carburator si galeria de admisie. aveti vre-o idee? in prezent folosesc vaporizatorul care se monteaza in galeria de admisie/evacuare (http://www.eco.yolasite.com) dar as vrea sa dezvolt ideea.

Link to comment
Share on other sites

am nevoie de o piesa electrica/electronica care sa o alimentez la 12V (acumulator auto) si sa se incalzeasca foarte tare

Iata un "dispozitiv" de incalzire cu "stabilizare de temperatura", la 150 gr.C intra in protectie, cand se raceste, porneste iar.

Posted Image

Link to comment
Share on other sites

ma grabeam la masa de aceea eram asa de scump la vorba.ideea e ca vaporizatorull ala se poate izola termic de corpul carburatorului folosind materiale potrivite. vaporizatorul constituie insusi miezul feromagnetic pentru inductor. tot ce ar mai fi necesar e un oscilator (VCO), driver-ul pentru inductor, senzorul de temperatura si bucla de reactie. treaba nu e chiar asa simpla cum am drescris-o dar asta e ideea; nici foarte greu nu e dar trebuie studiat.LE: sunt foarte de acord si cu metoda lui Spitfire dar e diferenta de randament intre cele metode. A lui e muuult mai simpla de realizat dar va dura mai mult incalzirea vaporizatorului si va consuma mai mult curent raportat la rezultat. E chiar geniala ideea lui de a se baza pe protectia termica pentru incalzire regulata.

Link to comment
Share on other sites

multumesc pentru dezbatere e foarte constructiva, ideea cu LM 7805 e super dar am o intrebare: la specificatii tensiunea de iesire e 5V, rezista oare la 12V-14V de la accu. auto? am vazut asa ceva la o masina de gaurit cu accu. are respectiva piesa de la MOROCCO si e P6ONS. are montata pe ea un dispersor(?) de caldura e legata la butonul de pornire. vad pe accu. masinii ca merge la 14V dar amperajul? are vre-o importanta ca accu de auto are 12V 55A sau mai mult? ramane schema in picioare?

Link to comment
Share on other sites

ramane in picioare. si e si ieftina. incearca in atelier sa vezi cum face si dupa aia sunt convins ca o sa o pui pe masina. as fi curios cat e timpul mort pana se incalzeste vaporizatorul si cat de tare il raceste fluxul de benzina.

Link to comment
Share on other sites

ma gandesc sa montez piesa pe flansa de sub carburator. intrebare: pentru randament mai bun e posibil sa montez 2 (2 montaje separate)? eflansa e din aluminiu si s-ar comporta ca un radiator de temperatura, dar e cam groasa si nu stiu la ce temperatura poate ajunge? voi incerca sa montez piesa pe interior. ma gandesc si postez si ceva foto, doar sa ii dau de cap.

Link to comment
Share on other sites

D-le DorinRomeo,Cred ca ar fi mai bine sa explicati la ce rezultat va ganditi sa ajungeti:Si eu am avut automobil cu carburator; din experienta mea: incalzirea in scop de vaporizare a benzinei e necesara/utila doar iarna, la pornire (dupa intrarea in regim termic a motorului nu mai exista aceasta problema). Cateodata, in anumite conditii de temperatura si umiditate, se poate produce si fenomenul de "jivraj" (formarea si depunerea de gheata in zona de vaporizare sub depresiune din carburator, care stranguleaza pana la blocare traseul de alimentare)Pentru preincalzirea aerului (NU e utila incalzirea flansei de sub carburator, deoarece suprafata de transfer e mult prea mica fata de debitul de aer care trece pe acolo), e preferabila utilizarea unor banale rezistente! Solutia a fost prezentata, pentru clasica Dacia 1300, in la fel de clasica revista Tehnium. Analog cu bujia pentru preincalzirea aerului pentru pornirea motoarelor Diesel, se amplasau cateva (parca 4-5-6) bucati de nichelina de resou, taiate la lungimea care sa le permita inrosirea la cam 12 volti, in cotul de alimentare cu aer a carburatorului (trebuia avut grija sa nu se topeasca piesa din plastic!). O alta problema era consumul energetic (omorai bateria exact inainte de a invarti demarorul?)....Iar recomandarea de a trece, ca toata lumea pe un automobil cu injectie, nu e valabila, nu??Spor!

Link to comment
Share on other sites

e o idee mai veche pe care doresc sa o imbunatatesac. oricum nu strica sa incerc. iar daca vrei sa te edifici in ce priveste intrebuintarea piesei pe care incerc sa o construiesc, ai aici http://www.eco.yolasite.com unde poti vedea exact unde o voi folosi. daca vaporizatorul foloseste caldura pe care o colecteaza din galeria de admisie, acest montaj isi va produce singur caldura necesara vaporizarii combustibilului.

si, revenind la subiect, vreau un sfat practic. unde pot alimenta montajul astfel incat sa fie alimentat doar cand motorul masiini functioneaza. mentionez ca cel mai simplu e la pozitia 2-a de la contactul masinii, dar atunci cand stai pe loc cu contactul pus (ascultand muzica, probabil) montajul e alimentat.

si mai am o intrebare. la aceasta schema as vrea sa adaug un led care sa imi arate starea (cand e alimentat) ma gandesc sa il leg in serie, dupa potentiometru (intrerupator). e corect asa sau trebuie legat in paralel? daca e legat in serie, cred ca arata si daca montajul functioneaza sau (se poate intampla) e ars tranzistorul.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Daca stau sa ma gandes bine la + bobinei de inductie ai CC pulsant, deoarece atunci cand la delcou este pe pozitia "bujia 4" atunci trimite si + la bobina, cand in capacul delcoului lamela este intre contacte bobina de inductie nu primeste bobina CC, ma refer la platina, ca asta ii e functia, sa intrerupa tensiunea atunci cand lamela din capacul delcoului este intre contactul fiselor, acelel 4 de pe margine, deoarece cea din mijloc vine de la bobina de inductie!Ar fi bine legat exact inainte de delcou, inafar de cele 5 fise de la capac mai trebuie sa fie inca 2 fire sub delcou, acel care alimenteaza bobina iar acela care este alimentat delcoul tot timpul, mai exact la platina!L.E Am uitat sa zic ca bobina de inductie functioneaza doar pe CC pulsant, care il asigura platina, deoarece nu exista AC in delcou, doar in alternator........, in din cauza ca primeste un impuls de CC apare acea scanteie!Deci sfatul meu este ca nu ai ce cauta la alimentarea bobinei de inductie!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines