Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Stabilizator cc 12V>6V


Vizitator mirciulik

Postări Recomandate

Vizitator mirciulik

Eu cred ca aveti stricat acolo cate putin din toate! Si pompa de aer, si aparat de masura si ceva pe la scuter!

Hai sa le luam in ordine inversa:1. Ceva stricat la scuter: Scuterul e gandit pentru deplasari scurte in oras. Eu i-am marit setul motor de la 50cc, la 80 cc. Motorul e racit cu aer (nu cu antigel/radiator). Viteza la drum lung e de 65-70km/h. E normal sa se incalzeasca mai tare si motorul si transmisia pe curea.2. Ceva stricat la aparatul de masura: Aparatul e cumparat acum 2 luni de la Dioda. Am dat 65 lei pe el. Dupa asta m-am dus la un centru de metrologie unde am dat 2,5 milioane...doar ca sa-mi spuna ca e in parametri. (Imi trebuia hartia pentru o autorizatie de executie si service sisteme avertizare incendiu). Exclud aparatul defect. 3. Ceva stricat la pompa: Am facut bucati pompa...si nu exista nici un circuit electronic in ea. Doar motorul, simplu. Cand am cumparat-o, aveam 2 baterii alkaline Foton...si am zis de proba sa cumpar inca 2 baterii 777 la 1 leu bucata. Cu toate cele 4 baterii (2 de un fel, 2 de alt fel) turatia pompei era mai mica decat cu 2 baterii foton. Am incercat sa umflu o saltea si dupa 3-4 minute era aproape gata. Cand m-am uitat la baterii 1 din alea 777 era indoita ca o stafida. Cele 2 777 frigeau iar celelalte doua erau foarte putin calde.M-am dus apoi si am cumparat inca 2 baterii alkaline Energizer. Salteaua a umflat-o in 1 min si 30 sec. Am verificat bateriile si erau la temperatura camerei...nu se incalzisera deloc. Cei 4A masurati au fost cu toate cele 4 baterii alkaline.In copilarie mai faceam amplificatoare audio cu tranzistori sau integrate. Nu cred ca am ars puntea cand am scos-o. Stiu ca am in garaj o punte de 10A noua, dar n-am avut rabdare s-o caut. Voi incerca sa o montez si pe aceea. Referitor la puterea consumata....cred ca voi renunta la ideea montarii acestei pompe pe scuter....insa montajul ramane valabil pentru a-l folosi la masina. Voi incerca si un ventilator centrifugal.PS: Daca voi vorbi cu cineva pentru un transformator, trebuie sa specific 6V, 4Amperi nu? Nu se va incalzi transformatorul daca va functiona la capacitatea lui maxima?
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 16
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Incercati si varianta alimentarii motorului pompei cu o tensiune redresata monoalternata

(o singurs dioda de cel putin 10 A, pe radiator) obtinuta din circuitul de 12 V c.a. de la far. Nu filtrati aceasta tensiune !

Teoretic ati avea pe motor 12 x SQRT2/2 volti, adica circa 8 V, tinand cont de caderea de tensiune pe dioda. Puteti micsora si mai mult aceasta tensiune legand in serie inca 2-3 diode cu siliciu de putere.

Daca masuratoarea la alimentarea pe baterii a fost corecta, la alimentarea motorului veti avea aproximativ aceeasi putere consumata din alternator ca si in cazul becului de far.

Daca doriti cu transformator, folositi un miez cu o sectiune de minim 6-7 cmp, care sa furnizeze in secundar 7-8 V (nu 6, datorita caderii de aprox. 1,4 V pe diodele puntii).

Puteti bobina secundarul cu prize la 5, 6 si 7 V pentru a vedea care tensiune este mai convenabila.

Si mai bine, puteti bobina in loc de transformator un autotransformator la care sa-i scoateti prize pentru tensiunile de mai sus.

Link spre comentariu

Arhivat

Acest subiect este acum arhivat și este închis pentru alte răspunsuri.




×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări