Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Robot de pornire auto


yo9hnf

Recommended Posts

Va salut !Pai sa inteleg ca electronica extra nu are, deci practic este un transformator + redresor. Atat.Rerzistenta ondulata este posibil sa fie un şunt pentru masurarea curentului tras de electromotor.

Link to comment
Share on other sites

Guest comfel

o sa astepti mult si bine o schema daca nu postezi o poza sa vedem despre ce este vorba ...

ansamblu ala pe roti are m/ai multe comutatoare unul este ptr schimbarea tens 12-24v .altul incarcare rapida sau lenta 2 instrumente masura Ampermetru si Voltmetru etc...

dupa ce il pozezi discutam la concret ...... :freaza:

 

cauta aici poate il gasesti....http://www.google.ro/#q=robotii+de+sex ... 03d25c5e33

Link to comment
Share on other sites

In primar are conectat un comutator cu came cu patru pozitii (12V lent, 12V rapid, 24V lent, 24V rapid) si inca unul cu 12 pozitii (treptele de curent - reglaj fin in gamele precizate mai sus). Au fost doua variante: secundar cu o infasurare si redresare in punte sau cu secundar cu doua infasurari si redresare bialternanta cu doua diode. Rezistentele alea lungi si multe erau conectate in paralel cu iesirea (prin intermediul unui contactor comandat de un buton dupa panoul aparatului) si foloseau pentru descarcarea acumulatorilor in timpul procesului de formare al acestora (in acest timp nu putea fi pornit redresorul). Suntul ampermetrului era montat pe placa de tabla de deasupra puntii, linga contactori. In circuitul de incarcare era si o dioda care bloca actionarea de pornire a redresorului atunci cind din greseala se conecta invers acumulatorul.

Link to comment
Share on other sites

Guest comfel

In primar are conectat un comutator cu came cu patru pozitii (12V lent, 12V rapid, 24V lent, 24V rapid) si inca unul cu 12 pozitii (treptele de curent - reglaj fin in gamele precizate mai sus). Au fost doua variante: secundar cu o infasurare si redresare in punte sau cu secundar cu doua infasurari si redresare bialternanta cu doua diode. Rezistentele alea lungi si multe erau conectate in paralel cu iesirea (prin intermediul unui contactor comandat de un buton dupa panoul aparatului) si foloseau pentru descarcarea acumulatorilor in timpul procesului de formare al acestora (in acest timp nu putea fi pornit redresorul). Suntul ampermetrului era montat pe placa de tabla de deasupra puntii, linga contactori. In circuitul de incarcare era si o dioda care bloca actionarea de pornire a redresorului atunci cind din greseala se conecta invers acumulatorul.

corect......... :aplauze
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Remus a transmis majoritatea datelor esentiale.Eu mai adaug cateva precizari:Comutarile se fac in primar: comutatorul 12/24, lent-rapid comuta prize la mai multe spire, in timp ce comutatorul celalalt, cu mai multe pozitii, comuta "la fin"; impreuna cu ampermetrul aparatului, acestea permiteau reglarea curentului de iesire; inteleg ca aceste comutatoare lipsesc.Secundarul e legat direct la punte; cel putin o parte a acelei rezistente serveste limitarii curentului spre baterii, ca masura de protectie. Exista un buton de testare a bateriei, care o conecta pe o rezistenta (corelata cu tensiunea 12/24 V), pe care sa debiteze un curent semnificativ (suta de amperi), analog vechiului "voltmetru cu furca", pentru verificarea starii bateriei (grad de incarcare, rezistenta interna).Initial exista si o protectie la inversarea polaritatii (un contactor de cc, alimentat printr-o dioda, care, la conectarea inversa a acumulatorilor, decupla primarul trafului de la retea (acest circuit era printre primele care "disparea" de pe aparatele in exploatare!)Nu in ultimul rand, cabluri si clesti capabile sa suporte 400 de amperi, pe circuitul bateriei. Iar primarul se putea alimenta la 220/380 V.Daca aveti traful si diodele, va puteti pune problema unei "restaurari", cel putin din punct de vedere functional (eu am reanimat un aparat de sudura care avea 3 trepte de reglaj, tot prin primar, comandate prin contactori care disparusera; comutarea "manuala" era mai greoaie, dar se putea suda).Succes!

Link to comment
Share on other sites

Iti dau valorile rezistentelor de la robotul de pornire realizat deELECTROTEL SA (fostul IPTE)Alexandria :r1=300 ohm/5wr3=70 ohm/5wr4=12k/0,5wr5=24k/0,5wcontactorul L este tip RG63 ,iar diode redresoare sunt D355x4buc.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Guest leone01

un asemenea robot posed si eu dar tot ca si tine l-am achizitionat de la rebuturi. eu personal am pus la iesire un volmetru si din firele care ies din primar am legat doua la 220 pana cand tens pe iesire a fost 14v. momentan asa lucrez cu el, cei drept incarca cam lent dar sigur si f bine. as fi incantat sa aflu si eu schema si sa-l pot folosi si ca robot(rapid)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines