Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Releu termic-motor circular


Guest paulik92

Recommended Posts

Eu,am cleste ampermetric,insa nestiind curentul nominal al unui motor ,l-am reglat dupa ureche...Am pornit motorul si apoi am scos o siguranta fuzibila,motorul ramanand in 2 faze;dupa 1min rotesc termicul(initial la maxim) catre minim pana cand declanseaza.La o remasurare cu ditul,am obtinut un curent de declansare cam de 1,7 fata de curentul de mers in gol...

Link to comment

Au fost si situatii cand , neavand incotro, am reglat releul termic altfel decat cu trusa de curent...Concret , am pornit motorul, l-am dus la sarcina maxima posibila in locul unde functiona , am masurat curentul cu clestele ampermetric apoi am montat releul termic in secundarul unui traf care oferea mai bine de 10A in secundar...bineinteles am inseriat intre ele sectiunile releului termic...am alimentat traful printr-un autotransformator si, cu clestele montat ca sa vizualizez curentul , am reglat valoarea acestui curent la 1,5 ori mai mare fata de valoarea citita la motor ...pe contactul de comanda era montat un ohmetru...cu ceasul in mana am reglat releul sa declanseze in plaja 70...90 secunde din momentul alimentarii...au fost necesare mai multe teste si cu timp de racire intre ele dar , dupa 4- 5 incercari m-am declarat multumit...releul in cauza era in circuitul unui motor trifazat de 3 KW care antrena o moara cu ciocanele...a functionat mult timp si , in anii de utilizare releul a lucrat de cateva ori , din varii motive - faza lipsa, suprasarcina- spun asta pt. ca proprietarul ma chema de cate ori avea probleme iar eu nu faceam decat sa reanclansez contactul releului...repet , insa, este o metoda empirica care nu garanteaza un reglaj corect 100% la 100%...

Link to comment

Florin Berdila nu ai autoretinere  (contactorul)    

flomar60 trusa de curent este fotmata ditr-un transformator 1000va  un autotransformator montat in circuitul primar al transformatorului  avind un secundar dintr-o spira (sau doua) ,sectiune 50 mm2 cupru releul termic este legat in circuitul secundar cu ajutorul autotransformatorului modificam curentul aplicat releului supus reglarii

Link to comment

Corect , colegu' v67 , dar dvs. descrieti un model minimalist...eu am lucrat cu trusa de curent care putea oferi pana la 500A cu reglaj in trepte brute - prin modificarea pozitiei unor eclise pe ploturi de tip surub si apoi , in interiorul fiecarei trepte,intervenea autotraful...ceea ce am descris in postul #17 este o solutie pusa in practica la mine acasa in lipsa unei truse de curent adecvate si a ampermetrului etalon...

Link to comment

indiferent de forma consrtuctiva inportant este sa putem obtine curentul necesar  reglarii releului termic(sau  orcare aparat supus reglarii) am uitat sa precizez ca in intreprinderea (socialista)  in care am inceput "cariera" de electrician se respecta u reguli ca :

 

un releu care declansa  contactorul  prin suprasarcina  de doua ori  in interval de 48 ore ,reglajul  era mai vechi de 6 luni se inlocuia  cu altul reglat sigilat  etichetat cu data reglarii(z  L A)

orice suspiciune asupra releului termic se elimina cu ajuturulu trusei de curent dar se verifica intreg circuitul  (de la bare la casa bornelor)

se analiza conditiile tehnologice 

Trusa de curent era asemanaroare cu descrierea de mai innainte  -respectind cele enumerate mai sus  am avut rezultate bune tinind cont ca er intreprindere cu  :foc continu) nu aveam munti de motoare arse

Link to comment

Am chemat un electrician ieri sa vada situatia mea cu releu dar cred ca nu prea era de meserie ca mare lucru nu a facut asa ca porneste motoru prima data iar daca dupa un timp il opresc si vreau sal mai pornesc nu mai ramane pornit daca nu tin degetul pe butonul de pornire daca tin apasat butonu motoru merge nu da afara cum am luat degetu sa. Oprit ce sai mai fac ca nu mai stiu si am nevoie de el

Link to comment

Curăță contactele butonului de oprire și contactele auxiliare ale releului contactor, un contact prost nu face automenținerea.E un defect de doi bani, degeaba te uiți pe dinafară, trebuie demontate contactele și curățate sau schimbate cele perlate.

Link to comment
  • 4 weeks later...

Azi am vrut sa fac brichete la masina mea de brichetat Biomasit dar motorul meu cu probleme iar mia dat necazuri adica cand am apasat pe butonu de pornire a pornit dar cum iau degetu se opreste am pus un obiect sal tina apasat butonu de pornire si a mers toata ziua dar cum il dau jos se opreste ce sa mai fac ca randu trecut am adus si electrician dar degeaba sa dau cu sprei de contact e bine?

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines