Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobilul electric


Postări Recomandate

O mașină electrica are o mecanica semnificativ mai simpla și implicit mai ieftina. 

Ramin bateriile și invertoare le. 

Dacă bateriile se mai ieftinesc și cresc în calitate, iar invertoarele sint oricum pe trendul cazator la pret, exista șanse mari sa prindem în citiva ani mașini electrice și ieftine și bune.

Problema mare o reprezinta infrastructura necesara pt a putea incarcă rapid multe mașini. Nu duc cablurile și transformatoarele. 

Link spre comentariu
Acum 55 minute, validae a spus:

Electricele vor rămâne destul de mult timp un moft, indiferent de cât de buni vor fi acumulatorii...

 

Electricele raman un moft datorita pretului ridicat, nu ca ar fi prosti acumulatorii existenti. Preturile electricelor sunt echivalente cu preturile unor masini de lux si nu toti isi permit sa le cumpere. Restu de faze gen, frate nu imi iau electrica pentru ca nu am unde sa o incarc, ca nu am putere sau ca mi-e frica sa nu mi se descarce in drum, astea sunt detalii pentru saraci.

Link spre comentariu

Pretul este un factor, dar nu este principalul, si este atenuat de acele vouchere pentru achizitionarea de masini electrice.

Problema determinanta este autonomia.

Bineinteles ca-ti faci griji ca te pot lasa acumulatorii pe drum, si asta nu-i detaliu pentru saraci, nu atunci cand stii ca incarcarea poate dura cateva ore.

Eu cred ca-i un cerc vicios aici deoarece cu cat capacitatea acumulatorilor este marita, cu atat durata de incarcare creste.

Atunci cand autonomia o sa creasca semnificativ ( comparativ cu un plin de rezervor ) si incarcarea se va putea face usor si in timp relativ scurt, automobilul electric nu va mai fi un moft ci o realitate curenta. 

Link spre comentariu
Acum 7 ore, maxente a spus:

 

Electricele raman un moft datorita pretului ridicat, nu ca ar fi prosti acumulatorii existenti. Preturile electricelor sunt echivalente cu preturile unor masini de lux si nu toti isi permit sa le cumpere. Restu de faze gen, frate nu imi iau electrica pentru ca nu am unde sa o incarc, ca nu am putere sau ca mi-e frica sa nu mi se descarce in drum, astea sunt detalii pentru saraci.

Săracul de mine nu o să cumpere o electrică tocmai pentru că nu am unde să o încarc dacă mă duc în vârf de munte la 300km de casă, îmi este frică de a face pana prostului pe drum. 

Nu sunt detalii pentru săraci, sunt principalele motive pentru care mulți evită să cumpere asa ceva, pe lângă prețul mare. 

Cea mai bună variantă este tot o hibridă, dar și aici sunt multe nasoleli, ieri m-am dat cu o Toyota CHR, sunt foarte multe prin București, este NASOALĂ, în spate este inghesuită, geamurile din spate mici, lunetă prin care nu vezi nimic, mult plastic la exterior și interior, locurile din fața sunt înguste, mașină de peste 30000euro. Eu chiar nu îi înțeleg pe cei care cumpără mașina asta, probabil de fan pentru că este hibridă, cu 30000 îți cumperi n mașini cu motoare termice, mult mai bune, mai spațioase, mă refer la mașini noi. 

Link spre comentariu
Acum 29 minute, Marian a spus:

Problema determinanta este autonomia.

Cu ceva vreme in urma, utilizam din cand in cand la serviciu un BMW I3 pentru niste drumuri Bucuresti - Ploiesti. Desi luam masina din statia de incarcare cu bateria full, nu ma bazam sa ma intorc decat dupa ce  o mai puneam la priza pentru cateva ore. Sentimentul de nesiguranta persista si si stateam permanent cu ochii pe starea bateriei. Daca nu aveam unde sa o incarc, dupa atingerea distantei de 100km reduceam confortul oprind climatizarea iar morcovul era pitit cu frunze cu tot deoarece intram in Bucuresti la o ora cu trafic intens, plus aglomeratia de pe DN1 cu binecunoscutele blocaje.

Daca ar fi sa cumpar acum o masina, varianta electrica nici nu ar fi pe lista. Sa tin doua masini, una de oras, adica cea electrica, si alta pentru deplasari lungi, nu este o optiune din punctul meu de vedere.

Link spre comentariu

Bemveu ala si marea majoritate a electricelor de acum cu mici exceptii sunt niste glume proaste macar din punct de vedere al autonomiei acelor baterii.

Am mai zis-o si la subiectu de la bodega, pana nu dau astia peste o ''minune de baterie'' care sa aibe autonomie mare, viata lunga si sa fie ieftina, electricele vor ramane doar acel moft de care spunea @validae mai sus, va fi doar o masina de lux la banii la care se pot cumpara acum.

Legat de infrastructura de incarcare e normal sa nu ai unde sa o incarci daca nici ele, automobilele electrice nu exista pe sosele. Infrastructura se va dezvolta odata cu aparitia in masa a electricelor daca se va intampla vreodata asa ceva.

Editat de maxente
Link spre comentariu

Dar chiar si cu infrastructura pusa la punct este greu de crezut ca vreodata vom putea face in timp rezonabil o distanta Bucuresti - Tg. Mures, de exemplu. Adica si o serpentina doua, si o rampa, si cu aerul conditionat pornit...

Daca s-ar ajunge la o standardizare a bateriilor, ca la lanterna, sa fie 2-3 tipuri de baterii care sa se potriveasca la majoritatea masinilor, sa opresti la statii specializate si in cinci minute sa iti ia bateria descarcata si sa puna una full, similar cu alimentarea cu carburant, deabia atunci cred eu ca ar merita sa detii o masina electrica.

Link spre comentariu

Deja se poate comanda Mazda MX-30 , masina electrica ,pretul freaca 30mii euro, a fost proiectat pt europeni .Au ales o baterie de 35.5KW care ofera autonomie de 200km in ciclul WLTP , marimea asta nu e prea scumpa si se incarca mai repede ,  s-a luat in calcul statistica  care arata ca in majoritatea timpului se circula in oras si se fac in medie zilnic in jur de 50Km.

33119162_43090c795f2fe15761f5df9342e030b33119164_e34669cd66c14fd9d59cc647c71a9d6

Link spre comentariu

Si daca s-a constat statistic ca se merge majoritar in oras , cu un parcurs mediu de 50 km, de ce este nevoie de o asa hardughie ?

I3 sau smart electric mi se par mult mai adaptate unei circulatii preponderent citadine. Astea mari sunt un fel de struto-camile fara utilitate practica in oras ( mare, grea datorita bateriilor, greu cu locurile de parcare ). Tot statistic in oras un automobil transporta preponderent 1-2 persoane. Daca tot se axeaza pe electrice, ar trebui sa se poata utiliza precum taxiurile, la pret de transport in comun, altfel ramin un moft scump. Detinerea a 2 masini , una pentru oras - electrica si una cu combustibili fosili pentru deplasari in exteriorul oraselor (de exemplu pentru excursii, etc) nu este accesibila multora. Nu mai vorbim de 2 locuri de parcare etc.

Ceea ce nu vrea nimeni sa recunoasca ( sau chiar nu stiu ) fabricatia acumulatorilor consuma foarte multe resurse minerale energie si apa si este extrem de poluanta. Cu incarcarea acumulatorilor sa spunem ca ar fi energia electrica obtinuta din surse eco , desi si acolo ma indoiesc ca are o pondere majoritara si nu bazata tot pe arderea de combustibili fosili ( poluanti ) sau mai rau din centrale nucleare ( si mai poluante ). 

Link spre comentariu

Este si marketing ,  masina mare e mai scumpa , apoi lumea are incredere ca masina mare e mai rezistenta la accident , sunt mai protejati ,.... dar sunt si clienti care vor comoditate , sa nu se ingramadeasca , ca puna multe cumparaturi , bicicleta copilului ,etc....

De altfel din poza nu se poate vedea marimea , faptul ca arata a vehicul de teren sau SUV ,face ca sa para mare.....are lungime de 4.3 m  iar un Passat Combi are 4.8mfreestyle-door-mx-30-01.ts.1910230018120

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
La 20.05.2020 la 15:21, zvonacfirst a spus:

Dar chiar si cu infrastructura pusa la punct este greu de crezut ca vreodata vom putea face in timp rezonabil o distanta Bucuresti - Tg. Mures, de exemplu. Adica si o serpentina doua, si o rampa, si cu aerul conditionat pornit...

Daca s-ar ajunge la o standardizare a bateriilor, ca la lanterna, sa fie 2-3 tipuri de baterii care sa se potriveasca la majoritatea masinilor, sa opresti la statii specializate si in cinci minute sa iti ia bateria descarcata si sa puna una full, similar cu alimentarea cu carburant, deabia atunci cred eu ca ar merita sa detii o masina electrica.

Se intampla sa fiu implicat intr-un proiect http://eachizitii.cnadnr.ro/,  ID1322, avand ca tema o retea de statii de incarcare in spatiile de servicii de pe autostrada, de la Arad la Constanta. La sedinta de deschidere a ofertelor discutam la o tigara cu un reprezentant de la MOL Romania exact despre sistemul cu schimbare al bateriilor. Tipul spunea ca nu este fezabil, nu exista atata litiu sa poti sa faci un astfel de sistem. Iar la ora actuala, cea mai putin poluanta solutie este gazul, bineinteles, implicand si industria din spatele vehiculului.

Link spre comentariu
La 06.06.2020 la 7:01, CIBY2 a spus:

Se intampla sa fiu implicat intr-un proiect http://eachizitii.cnadnr.ro/,  ID1322, avand ca tema o retea de statii de incarcare in spatiile de servicii de pe autostrada, de la Arad la Constanta. La sedinta de deschidere a ofertelor discutam la o tigara cu un reprezentant de la MOL Romania exact despre sistemul cu schimbare al bateriilor. Tipul spunea ca nu este fezabil, nu exista atata litiu sa poti sa faci un astfel de sistem. Iar la ora actuala, cea mai putin poluanta solutie este gazul, bineinteles, implicand si industria din spatele vehiculului.

Litiu exista insa este foarte scump

Link spre comentariu

Daca ar fi litiu in prostie ar fi ieftin   ,conform regulilor  pietei , vezi pretul fierului , este cerere dar este in cantitati mari , cererea de litiu este mare si in crestere expansiva , candva trebuiau in baterii de telephoane ,videocamere  , mai nou se pun in orice ,si cantitati mai mari , daca ne gandim la cel vechi cu butoane avea in jur de 800mA , smarturile au in jur de 3000.Fabricile de baterii lucreaza sub capacitate ca nu au materie prima destula....

Plus scule de mana au trecut de pe NIMH pe litiu , si cel care a stricat preturile , cantitatile mari ce merg intr-o baterie de masina , si in curand se ajunge ca trebuie schimbate nu numai puse in masini noi....

Sunt doar cateva  mine  in lume unde este litiu.....: locul 1 : Mexic ,2 Nevada , locul  3 , 4  , 5 si 6 Australia ( 6 este detinut de chinezi  ) ,7 Canada .8 si 9 Australia 10 Zimbawe .Ca imagine de cantitate locul 1 extrage de 9x mai mult ca 10 !

Sa nu uitam ca litiu se foloseste si in alte procese chimice ,tehnologice , de ex grasime pt gresat mecanic cu litiu, etc

atlas_S1Isjut3@2x.png

 

lithiumpricechart.jpg

Editat de Усилитель
Link spre comentariu

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.

Vizitator
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Răspunde la acest subiect...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări