Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
florinellll

Automobilul electric

Recommended Posts

Pe cît punem pariu că vor fi impozitate şi electricele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normal ca o sa fie, doar nu o sa ne dam noi cu electrice fara sa cotizam la poluarea generata in procesul producerii energiei electrice cu care ne incarcam jucariile, iar banii din impozit o sa fie investite in totalitate in proiecte de "aer mai curat" pentru a ajuta cetatenii oraselor poluate. Eu platesc 35 de lei impozit pentru masina euro 6 benzina, doar nu o sa arunc pe fereasta caruta de bani pe electrica ca o sa ma scuteasca statul de impozitul ala de 2.5lei/luna (sau jumtate de litru de benzina).

Apoi Renault ala care in EU o sa fie produsa sub brandul de Dacia nu o sa aiba asa mare succes la care va tot referiti (la noi in tara in nici un caz), masina respectiva e facuta in totalitate pentru oras, sunt curios cum scoti jucaria aia de 15k euro in afara orasului in conditiile in care are un motor de 46CP cu o autonomie de 150km sau ne luam jucarii de 15k din salariul minim pe economie sa ne plimbam pana in parc la aer curat si cand vrem sa iesim din oras mergem cu CFR sau autocar diesel, nivelul de trai de la noi nu permite sa detinem o masina electrica cu care sa ne ducem prin oras si alta "poluanta" cu care sa ne rezolvam problemele in afara orasului, poate in tari dezvoltate unde lumea isi permite sa schimbe masina la fiecare 5 ani exista posibilitatea financiara pentru asa ceva insa nu la noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Da, dar poluarea nu se face in zonele suprapopulate, se face in afara oraselor.

Autonomia nu este de 150Km ci de 250 -300Km la pretul de 20.000 de euro. (sunt variante chiar cu 450Km)

 

Cumparati produse straine dar fabricate in Romania. Orice produs fabricat in Romania produce PIB in Romania. Adica puteti cere salarii mai mari odata cu cresterea PIB-ului romanesc.

 

Sustineti-va drepturile la o viata sanatoasa, la un salariu corect de UE. Nu mai cumparati cu rable nemtesti, cumparati masini nemtesti noi (dar si mai bine masini romanesti noi Ford sau Dacia), ca nu sunteti cetateni UE de mana a doua.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba da suntem cetateni de mana a doua.

Edited by florinellll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca discutam despre autovehicule electrice pe un forum de profil  pun si eu niste  intrebari . Nu ar fi mai simplu si mai sigur sa ne facem singuri , in regim DIY , conversii cu motoare electrice la autovehiculele clasice pe care deja le detinem  ?  Care ar fi etapele de urmat , d.p.d.v. oficial si legal ,  pentru a putea folosi aceste autovehicule pe soselele patriei ? 

Pun aceste intrebari in speranta ca , poate reusim totusi sa iesim din blocada comerciala impusa de firmele autohtone de vinzari de auto electrice , cu preturi de 20000-30000 de euro  , intr-o tara cu venituri medii de 700 de euro / luna . O mica sansa ar mai fi sa asteptam ca occidentul sa  arunce gunoiul de auto electrice pe care le au deja in uz . Asta ar dura cel putin 10 ani  . 

Vis-a- vis de proiectul de Dacia electrica introdus in productie in 2021  la noi in tara , la pretul de 15000 euro , sunt  sceptic . Deja exista o coada de 10000 de clienti , multi din afara tarii , deci masinile se vor face pentru altii mai cu dare de mina ,  nu pentru noi . Mai exact le vom face noi pentru altii , noi nu ne vom permite sa le folosim (poate peste vreo 10 ani )  . 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 5 ore, calul a spus:

Nu ar fi mai simplu si mai sigur sa ne facem singuri , in regim DIY , conversii cu motoare electrice la autovehiculele clasice pe care deja le detinem  ?

Trebuie dusa la RAR, omologata si reinmatriculata (shimbat talonul). Mai ieftin nu cred ca iesi. https://www.evromania.ro/projects-archive/kit-conversie-dacia-logan-ii/

Cu 16000 de euro esti scutit de griji si nervi dar si de placerea de a mesteri.

Edited by d2134

Share this post


Link to post
Share on other sites
Citat

Trebuie dusa la RAR, omologata si reinmatriculata (shimbat talonul).

Asta este teorie . Concret   ,  ce omologari ,  cite sunt   , cit costa ele , cit dureaza ,  ce acte sunt necesare ? Stie cineva ?

 

Citat

Mai ieftin nu cred ca iesi. https://www.evromania.ro/projects-archive/kit-conversie-dacia-logan-ii/

Cu 16000 de euro esti scutit de griji si nervi dar si de placerea de a mesteri.

Citat

In aceste link-uri comerciale sunt niste preturi inaccesibile marii majoritati a aspirantilor la  masini electrice din tara asta . Haideti sa incercam niste variante de pret reduse pe la 5000 de euro . Poate gasim pe undeva . Sa nu uitam ca  totusi suntem romani , nu nemti . 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 17 ore, calul a spus:

Asta este teorie . Concret   ,  ce omologari ,  cite sunt   , cit costa ele , cit dureaza ,  ce acte sunt necesare ? Stie cineva ?

Concret pot sa iti spuna cei de la RAR daca faci o adresa catre ei.

In principiu trebuie sa prezinti masina modificata si un breviar de calcul, parte electrica, partea de dinamica autovehiculului.

Daca nu depasesti masa maxima autorizata s-ar putea sa iti impuna doar probele de dinamica si sa verifice executarea instalatiei electrice d.p.d.v. al electrosecuritatii.

De costat cred ca te va costa , probabil, peste 1500 de euro si va dura citeva saptamini.

Mai concret: cel care a facut masina asta: https://www.promotor.ro/stiri-auto/galerie-foto-de-karaso-simplon-roadster-ul-resitean-demn-de-filmele-cu-james-bond-14923563

a platit taxe RAR de 5000 euro si a durat o luna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca este avantajoasa conversia de la clasic la electric, la anumite vehicule, in special cele cu o relativa valoare a designului si cu un motor oricum dificil de reparat.

 

Astazi am vazut Skoda Citygo electrica si mi-a placut am zis asta e perfecta pt. nevasta-mea ca face putini km in oras si 250km de autonomie sunt perfecti, chiar daca reali or fi mai putini.

Numai ca privind preturile, vad ca versiunea electrica e undeva la 23.000€, iar cea pe benzina 11.000.

Eu sunt un mare admirator al masinilor electrice.

 

Totusi.....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Multumesc pentru detalii @d2134 .

 

@one , producatorii de profil sunt constienti de faptul ca vehiculele cu motoare termice vor deveni in scurt timp perimate . Asa se explica si faptul ca preturile lor (de noi ) sunt din ce in ce mai mici de la un  an la altul   si calitatea din ce in ce mai scazuta , perioada de utilizare din ce in ce mai redusa . Asta pentru ei inseamna micsorarea  profitului . Pentru ca autoturismele cu motoare electrice sunt din ce in ce mai cerute , s-au gindit sa profite de pe urma cererii mari   si a ofertei scazute si vind un auto electric la pret de 2-3  auto cu motoare termice . Asa  urmaresc ei recuperarea profitului pierdut  la auto cu motoare termice .  

   La polul opus se afla  producatorii chinezi , care s-au adaptat rapid la noile cereri ale pietei si vind de rup . Singurele modalitati de a le mai infrina avintul sunt impunerea de taxe vamale la exporturile de auto electrice  si bateriile aferente . Dar asta nu va dura prea mult  pentru ca , si ei , in goana dupa profit vor gasi niste modalitati sa treaca peste barierele impuse . 

De curiozitate , dati o cautare de auto electrice china  sa vedeti ce varietate de auto electrice produc si la ce preturi .

Edited by calul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara vreo aluzie la nick-ul celui ce-a postat mai sus, iata automobilul viitorului, cu adevarat ecologic:

https://fermaanimalelor.ro/exploreaza-ferma/animale/magarul/

 

Ieftin:

https://www.olx.ro/oferta/vand-magar-IDddK5l.html#0091ff6c4f

https://www.olx.ro/oferta/vand-magar-IDd1NEa.html#9177d3f79c

Nu consuma decat iarba si lucerna, poate da si lapte, e util la multe.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cu măgaru e ca in bancu ala când un porc era prieten cu un magar. Porcu mânca mult și bine, era mare și frumos. Măgaru, săracu, manca apă, paie si bătaie. Era ocârjât de tot, vai de steaua lui.

Eheee, veni craciunul si stapanul incepu sa alerge porcul cu cuțitul în mână. Porcul în fuga lui incepu' să se vaiete.

 - Aoleoo măgare, ce mă fac eu acum !?!?

 - Eeee porcule, traiul bun nu tine mult !

 

Scuze de offtopic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Cei de la Tesla au lansat stirea conform careia au inventat superacumulatorul supersecret care ofera o viata lunga pt 1milion de mile !!! A fost dezvoltat in colaborare cu chinezii de la Contemporary Amperex Technology , si nici macar nu va fi mai scump ,

Cica totul va fi dezvaluita intr-o zi speciala care a primit si nume : " Battery Day "

Deja sunt curios.........

1- chiar e real sau vor sa creasca actiunile , acum ca toate au scazut , inafara de farmaceuticalele care promit vaccin....anticovid...

2 -oare chinezii vor fabrica si pt alte chestii baterii cu aceasta tehnologie ( laptop ,telefon,masina gaurit etc )/  "tovarasii"cu ochi albastrii oricum o sa puna mana pe tehnologie si la tot coltul o sa se fabrice.....

3- Musc in persoana a fost la inceput sceptic ,dar acuma convins ca asa electrica va bate benzinarul la toate , inclusiv pret....( la asta eu sunt sceptic...)

https://www.theverge.com/2020/5/14/21258650/tesla-million-mile-battery-catl-china-kilowatt-hour-cost-range-improvement

 

 

Edited by Усилитель

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.