Guest ianachei Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 Salut!Am intrat in posesia unui motor de masina de spalat automata marca MIELE si as vrea sa il folosesc la o masa vibranta,deci la turatie maxima,dar am o problema la conectarea lui la 220v.Motorul are 2 mufe una cu 6 fire unde cred eu ca sunt infasurarile si alta cu 4 fire dintre care 2 fire sunt de la un fel de senzor sau ceva asemanator atasat pe axul motorului.Ma poate ajuta cineva sa inteleg ce fire ar trebui sa "bag in priza"?Multumesc anticipat!P.S.: Sunt novice asa ca luati-ma usor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bassbox Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Are un tahogenerator(rezistenta in CC cca 20-50ohmi)senzorul amintit de tine.Celelate doua infasurari(cu rezistenta in CC de cca 1-2ohmi,fiecare) sunt statorul si rotorul.Acestea doua se inserieaza si se leaga direct la retea.Vezi, ca un motor ca asta are cca 15000 rot/min, nu prea merge sa-i pui un excentric.Rulmentii vor muri in cateva ore. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ianachei Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Ok le-am inseriat eu dar nu stiu daca am facut-o bine.Asa cum spuneam are 6 fire intr-o mufa si le-am testat continuitatea si sunt 2 cate 2 cu toate ca ele vin izolate printr-un tub de PVC cate 3 din motor deci 2 tuburi de PVC cu 3 fire fiecare.Eu am inseriat 4 fire si se invarte motorul dar foarte incet,sigur nu este turatia lui maxima!Putin ajutor imi da cineva ?Ce fire trebuiesc inseriate sau legate cumva sa obtin o turatie maxima ?Firele au urmatoarele culori:negru+verde,maro+galben,alb+albastru asa corespunde si continuitatea lor.Aceste 6 fire sunt intr-o mufa prinsa in partea de sus a motorului langa fulie.Si mai este o mufa cu 4 fire unde este din cate am inteles tahogeneratorul pe 2 dintre fire la partea de jos a motorului.Multumesc anticipat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
danb1974 Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 Nu cumva e motor cu 3 infasurari, comandat electronic (adica nu se baga direct in priza)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ianachei Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 Asa cred si eu ca are 3 infasurari,le-am si masurat si au fiecare cam 40 ohmi.Si in casul asta ce este de facut ?Si infasurarea statorica care este ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekor Posted March 11, 2010 Share Posted March 11, 2010 Nu cumva are 2 viteze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bassbox Posted March 11, 2010 Share Posted March 11, 2010 Nu stiu ce motor poate sa fie,dar in general tahogeneratorul are cca 20-50ohmi(la tine poate fi 40ohmi).Statorul si rotorul trebuie sa aiba 1-2ohmi. Si motoarele comandate electronic merg legate direct la retea,dar vei avea viteza maxima(corespunzatoare cu centrifuga la maximum) Cauta infasurarile cu rez de cca 1-2ohmi,atata trebuie sa aiba si statorul si rotorul. http://pdf1.alldatasheet.net/datasheet-pdf/view/5760/MOTOROLA/TDA1085.htmlAici ai o aplicatie tipica de controler de viteza pt astfel de motoare. http://www.elforum.info/viewtopic.php?f=51&t=56063 Incearca sa te uiti la schema de aici. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ianachei Posted March 11, 2010 Share Posted March 11, 2010 Mai fac o incercare sa postez niste poze cu acest motor care imi da batai de cap.Am reusit sa-l leg la 220 si intr-adevar are 2 viteze: incet si foarte incet si nu cred ca aceasta este viteza lui maxima ;adica se invarte atat de incet incat il pot opri cu mana.Poate nu am legat eu firele care trebuie sau poate trebuie sa folosesc un condensator sau ceva de genul acesta.Multumesc celor care incearca sa ma ajute! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bassbox Posted March 11, 2010 Share Posted March 11, 2010 Motorul este cu rotorul bobinat?(are perii?)Nu este normal sa aiba 40 ohmi pe rotor,dar nici pe stator.Incep sa cred,ca ai un motor ars(ori ai bagat 220vac pe bobina de la tahogenerator). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ianachei Posted March 12, 2010 Share Posted March 12, 2010 Nu are perii sau cel putin nu se vad;si da am bagat 220v la firele acelea rosii si albastre in incercarile mele de a porni motorul.Asta ce inseamna l-am prajit ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bassbox Posted March 12, 2010 Share Posted March 12, 2010 Nu cred ca l-ai prajit,se simtea la miros Daca are trei infasurari identice de 40ohmi in stator si nu are perii,trebuie sa fie un motor asincron trifazat.Asta inseamna ca se foloseste in masina de spalat cu un convertizor de frecventa ,si numai cu asa ceva va functiona normal.Ciudat este ,ca si in cazul acesta 40ohmi rezistenta in cc este prea mult. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest alex_csergo Posted October 16, 2010 Share Posted October 16, 2010 Nu cred ca l-ai prajit,se simtea la miros Daca are trei infasurari identice de 40ohmi in stator si nu are perii,trebuie sa fie un motor asincron trifazat.Asta inseamna ca se foloseste in masina de spalat cu un convertizor de frecventa ,si numai cu asa ceva va functiona normal.Ciudat este ,ca si in cazul acesta 40ohmi rezistenta in cc este prea mult.el a alimentat tahogeneratorul, care, iarasi...4 fire...hmmm...cam ciudat...si in c.a. ....mda....in fine...motorul e intr-adevar de c.a. trifazat, insa nu e neaparat nevoie de convertor de frecventa....acel convertor era folosit doar pt modificarea turatiei. Explicatia folosirii unui astfel de montaj este ca la pornire, motorul "suge" din retea un curent mai mare decat cel nominal. Pt a nu afecta restul aparatelor casnice, motorul de masina de spalat normal (adica cel monofazat), are o constructie mai speciala, care-l face deosebit de util la ciclurile de pornire - oprire. Insa inainte, (avand in vedere faptul ca miele, o marca nemteasca, foarte scumpa dealtfel si foarte veche) acest tip de bobinare nu era chiar bine pus la punct...si s-a optat pt folosirea motorului trifazat, care in raport cu cel monofazat nu are atat de mare impulsul de pornire si in plus nu necesita condensatori. Deci are nevoie de 400 V, iar bobinele e bine sa le lege in stea... Cat despre cei 40 de ohmi, inseamna ca bobinele au spirele cu sectiunea mica. asta inseamna incalzire mica, deci pierderi mici, insa cuplu mai scazut respectiv turatie mai mare....la alimentarea motorului, e bine sa se faca in 230 V cu condensator, in montaj "alimentare motor trifazat in monofazat". Apoi sa bage 400, linistit, cu statorul in stea. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest NeoGes Posted November 20, 2012 Share Posted November 20, 2012 am si eu cam aceeasi problema...ianachei poti sami zici si mie cum tiai rezolvat problema?in cazul meu merge incet,se incalzeste si face si un sunet(bazait) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.