Guest astrx Posted December 23, 2009 Share Posted December 23, 2009 Am incercat sa pun un frigider in masina. Pentru un drum lung.Pe frigider scrie 150W dar a ars imediat tranzistoarele dintr-un invertor de 300w.Ce invertor ar putea face fata? Niste condensatori ar ajuta la pornirea pompei?Multumesc. Link to comment
Sandu_alex_999 Posted December 23, 2009 Share Posted December 23, 2009 Intrebarea mea e , a pornit defapt compresorul din frigider sau nu? S-a racit in frigider? Invertorul tau , e true sine? Sau e modified sine? Link to comment
Guest astrx Posted December 27, 2009 Share Posted December 27, 2009 Frigiderul nu a pornit. A incercat releul sa cupleze de cateva ori si atunci au cedat tranzistorii.Invertorul nu e true sine. Link to comment
Sandu_alex_999 Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Au puscat tranzistorii pentrun ca , practic totul a stat in scurt. Nu pune un invertor mai mare , posibil sa ramai fara motorul de la frigider.Optiunea ta e simpla , invertor true sine , dar cu asta nu scapi foarte ieftin. Link to comment
Dr.L Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Si invertorul sa aiba cel putin 300W REALI!Desi la pornire,motorul s-ar putea sa consume si mai mult Link to comment
Sandu_alex_999 Posted December 30, 2009 Share Posted December 30, 2009 Invertoarele true sine de obicei au puterile specificate de producator.. Si cam orice invertor serios suporta incarcare cel putin de 150% pentru cateva secunde. Link to comment
Dr.L Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 Un motor de frigider consuma mult cand porneste,ca porneste in sarcina Link to comment
nascadorel Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 La cuplarea directa a unui motor curentul de pornire este de circa 6 pina la 8xIn iar in cazul agegatului de frigider ar putea fi chiar aproape de 10xIn. Link to comment
blazeu Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 Cam asa e cum v-a informat D-l nascadorel.... Pe automobil se preteaza frigidere cu absorbtie...Tehnic nu e imposibil, insa din cateva calcule simple, ar trebui un invertor de 1kw (de preferat true sinus), ceea ce-i destul de scump (parerea mea e ca nu prea se justifica o asemenea investitie numai pentru frigider)Uite ca mama natura tine inca termometrul sub zero.... Link to comment
vfp_marius Posted March 11, 2010 Share Posted March 11, 2010 salut , au aprut un fel de frigidere , maibine zis niste lazi frigorifice de aprox 20litri , zic eu suficient pentru un weekend , sistemul utilizeaza o dioda PELTIER aceasta cand este parcursa de curent se raceste doar o parte din ea anodul sau katodul nu stiu exact care din ele , si este prins pe un radiator din aluminiu ,racind si aerul din lada , mai este si un cooler pus in interior pt, ventilatzie , consumul e redus circa 5 amperi 12v Link to comment
suat Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 am mai auzit de o "inventie", a instalat in portbagaj un frigider de bar caruia i-a conectat vaporizatorul prin tevi la compresorul de AC. Cand pornea AC-ul ii racea si frigiderul. Acum ce modificari a adus el sistemului de climatizare nu stiu, ai putea sa te documentezi Link to comment
mihaighe Posted August 29, 2014 Share Posted August 29, 2014 am mai auzit de o "inventie", a instalat in portbagaj un frigider de bar caruia i-a conectat vaporizatorul prin tevi la compresorul de AC. Cand pornea AC-ul ii racea si frigiderul. Acum ce modificari a adus el sistemului de climatizare nu stiu, ai putea sa te documentezi Dupa patru ani nu cred ca-l mai intereseaza subiectul,doar asa de divertisment.Nu cred ca este o solutie viabila(ce faci daca in loc de AC ai clima? sau ca trebuie sa mergi cu aerul pornit si cand nu e nevoie). Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now