Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

protectie carburator DACIA 1310 ( iarna )


Vintiloanea Ionut Cosmin

Recommended Posts

salut!am o problema mai delicata.Cu ce as putea izola termic (materiale usor procurabile) carburatorul in asafel incat sa numai imi inghete?

Link to comment
  • Replies 14
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Vintiloanea Ionut Cosmin

    3

  • srdjan

    2

  • yo9hrb

    1

  • tranzistor

    1

pai si de ce ar inghetza... inseamna ca ajung vapori/umezeala pe undeva... filtrul de aer cum arata? mai exista? la ce te referi ca ingheatza? la clapeta sau efectiv face bloc de gheata? exista ceva spray-uri anti-inghetz... ai putea incerca cu alea desi presupun ca il spala vaporii de benzina. din exterior sa-i faci izolatie nu cred ca are sens... sub izolatie tot va fi sub 0 ca doara n-o sa poti izola tot motorul.

Link to comment

se brumeaza corpul carburatorului, ca in congelator, filtru de aer e bunsa pun un carton in fata radiatorului? am radiator mare de renault 12 ( pentru tari tropicale)

Link to comment

din cate stiu eu treaba cu cartonul se foloseste la motoarele la care s-a scos termostatul ca sa nu circule mult prea rece iarna...radiator "liber" pe frigu asta si cred ca motorul nu trece de 10 grade... pe cand cu termostat ar trebui sa lucreze intre 85-93 grade. chiar nu vad legatura intre radiator si carburator

Link to comment

pai nu este nici o legatura..... :nebun: daca se formeaza bruma pe corp,in exterior nu are nimic,trageti socul inainte de pornire si va pornii. banuiesc ca doriti o pornire mai usoara,chiar si iarna,atunci verificati bateria,aprinderea(eventual montati aprindere electronica) si reglajele carburatorului,si va pornii. o solutie mai putin conventionala,pe care o aplicam unui oltcit era sa ii pun apa fiarta pe carburator,daca nu va deranjaza puteti incerca,porneste imediat.

Link to comment

Carburatorul este o mica masina frigorifica. Asta datorita faptului ca in zona difuzorului ai cadere de presiune, deci si cadere de temperatura (p*v/T = constant). In mod normal, exista un circuit de incalzire in zona aia.P.S. Elicea ventilatorului trimite aer cald catre carburator (doar trece prin radiator aerul ala), deci un carton cred ca ar dauna.

Link to comment

eu stiu ca ar trebui sa vina aer cald de la radiator, dar tot rece trece "impins" de palete catre carburator si in plus este izolat termic fata de suportul de pe motor ( are garnituri distantoare) si in plus are si o tavita deasupra de sistemul galeriilor de evacuare ( nu degaja aer cald spre carburator ( din cauza tavitei)

Link to comment

Vezi ca exista in comert un spray pe care il pulverizezi in carburator si iti porneste jucaria imediat. Imi povestea cineva de asta, pe vremea cand avea dacie papuc ca masina de serviciu.

Link to comment

am patit si eu ceva cu gheataam plecat la drum si mergeam cu 100km 100 si(1310 din 95) . iar dupa aprox 20 km am vazut ca nu mai tine relanti, opresc ma dau jos ma uit in carburator si observ acolo in mijloc pe unde iese benzina un cocolos de gheata, cred ca apa din benzina . desfund jiglor relanti si pornesc mai departe , relanti statea dar se ingatuia sarac motor, precizez ca am avut furtun la galerie si dat pe iarna filtrulcarburatorul are si o placa prin care sa treaca apa calda din motor ca sa mai incalzeasca atmosfera putinsi inca ceva la pornire de fiecare data trebuie apasat ambreiajul ca uleiul din cutie este vascos mai ales iarna, eu cand dau drumul la ambreiaj masina tinde sa plece inainte ,asta scoasa din vitezasi dau si pedala in timp ce invarte motorul

Link to comment

am patit si eu ceva cu gheataam plecat la drum si mergeam cu 100km 100 si(1310 din 95) . iar dupa aprox 20 km am vazut ca nu mai tine relanti, opresc ma dau jos ma uit in carburator si observ acolo in mijloc pe unde iese benzina un cocolos de gheata, cred ca apa din benzina . desfund jiglor relanti si pornesc mai departe , relanti statea dar se ingatuia sarac motor, precizez ca am avut furtun la galerie si dat pe iarna filtrulcarburatorul are si o placa prin care sa treaca apa calda din motor ca sa mai incalzeasca atmosfera putinsi inca ceva la pornire de fiecare data trebuie apasat ambreiajul ca uleiul din cutie este vascos mai ales iarna, eu cand dau drumul la ambreiaj masina tinde sa plece inainte ,asta scoasa din vitezasi dau si pedala in timp ce invarte motorul

A mea consuma iarna 10litri....?i mai si afuma bujiile cu socu tras ,cred k e de la benzina,nu numai eu patesc asa...
Link to comment
  • 1 month later...
Guest Komissar

Cu socul tras este normal sa afume bujiile... socul nu trebuie tinut mult tras...cateva minute MAXIM, de asemenea, in unele carti se mai recomanda si impingerea manetei de soc la jumate, dupa un minut doua , de functionare, urmand ca dupa un timp egal, acesta sa fie impins pana la capat. Ideea e ca la drum lung, dupa cativa zeci de km, bujiile sa fie cafenii, nu afumate. Daca totusi sunt afumate, in mare sunt 2 probleme: 1. Amestec prea bogat. - se roteste de surubul de amestec inauntru, cam jumate de roatatie, si se observa schimbarile in mers. 2. Scanteie proasta, - se verifica instalatia de aprindere, fishe, etc. 3. 1 si 2 impreuna :)In ceea ce priveste jivrajul carburatorului (gheata ce se depune pe carb in timpul functionarii ) , este important de verificat "pata calda" , respectiv flansa de sub talpa carburatorului, prin care trece apa calda, de la motor. Aceasta trebuie sa fie in stare buna, pt. a preveni inghetul. De asemenea, si cartonul in fata radiatorului e o solutie batraneasca destul de eficienta, mai ales daca nu se stie starea de functionare a termostatului si/sau afara e deosebit de frig (cum este zilele astea ) .

Link to comment

Pune un carton mare in fata radiatorului si astupa tot, de la un far la celalalt. La temperatura de -20 grade motorul de Dacia este capabil sa se raceasca numai prin intermediul baii de ulei. Termostat trebuie obligatoriu. Pe vremea cand aveam Dacia deranjat de faptul ca nu aveam caldura am taiat si patru din cele sase pale de la ventilatorul radiatorului, asa am reusit sa fac cald in masina. Daca vezi ca se incalzeste afara scoti cartonul, dar nu tot, eliberezi asa cam 20% din radiator. Astupa si carburatorul, indoaie un carton si fa in asa fel ca aerul care vine dinpre masca masinii sa nu bata direct in carburator. Verifica daca filtrul de aer are montat acel tub gofrat din aluminiu, tubul vine montat de la gura de aer a filtrului pana pe tabla care acopera galeria de evacuare. Si vezi ca clapeta de aer sa fie pe pozitia 'Iarna'.

Link to comment
  • 3 weeks later...

problema inghetarii se rezolva cu "pata calda"din cate stiu sub carburatorul de dacie exista o piesa care are doua stuturi prin care intra si trece mai departe apa calda din instalatia de racire,tocmai pentru a preveni inghetarea carburatoruluicand se merge pe gpl,sunt mai mici sansele sa inghete,gazul avand putere de a absorbi caldura mult mai mica decat particulele de benzinala oltcit de exemplu cutia de amestec aflata sub carburator este incalzita de o parte din gazele de evacuare(nu se amesteca gazele de evacuare cu amestecul aer benzina!,sunt doua camere separate dar care au pereti comuni)daca la motor simplu aspirat apar doar iarna probleme,sa vedeti ce frumos e ca vara pe un motor turbo(reno5) cum apare gheata pe carburator dupa o forja mai zdravana :d

Link to comment
  • 2 weeks later...

Givrajul se produce doar cind umiditatea atmosferica este mare si temperatura aprox. -5 -0 grade.solutia,carcasa filtru aer care capteaza aerul de pe galeria de evacuare sau un paravan in fata carburatorului (gaurit ca sa intre furtunul).

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines