daniels Postat Mai 12 Partajează Postat Mai 12 Are cineva sau stie cineva niste poze cu motorul acestui pickyp desfacut? http://2.bp.blogspot.com/-OBJnYxquI2Y/U-88wXyZo4I/AAAAAAAAAcQ/4dj4kw-816I/s1600/WP_20140706_023.jpg Ma refer la acest motor desfacut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rammstein Postat Mai 12 Partajează Postat Mai 12 (editat) Acum 2 ore, daniels a spus: Are cineva sau stie cineva niste poze cu motorul acestui pickyp desfacut? http://2.bp.blogspot.com/-OBJnYxquI2Y/U-88wXyZo4I/AAAAAAAAAcQ/4dj4kw-816I/s1600/WP_20140706_023.jpg Ma refer la acest motor desfacut. Nu are motor clasic, are niște bobine și magneți pe platan, caută schema ca să înțelegi ce și cum. Ai schema in acest topic. Defect clasic la acest pick-up, cel puțin un circuit integrat UL1403 defect. Doz MF104 este mediocră, în special acul. Editat Mai 12 de Rammstein Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
daniels Postat Mai 12 Partajează Postat Mai 12 Am pickup-ul, cunosc motorul, incerc o altfel de comanda, si pana sa ma apuc sa-l desfac as vrea niste poze sa vad la ce sa ma astept. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Traian B Postat Mai 12 Partajează Postat Mai 12 (editat) Ce anume intelegi prin "motorul desfacut" care de fapt in poza aceea este deja desfacut (in poza este doar statorul motorului)... te referi cumva la demontarea celor 3 bobine individuale ale statorului si a PCB-ului cu cele 3 bobine cu miez saturabil? Sau ce anume informatii ai nevoie? Edit: de curiozitate, la ce fel de comanda te-ai gandit? La adaugarea controlului stabilizat cu cuart (PLL), la inlocuirea driverelor de putere UL1403P cu altceva, sau cumva la inlocuirea intregii electronice cu altceva? Editat Mai 12 de Traian B Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
daniels Postat Mai 12 Partajează Postat Mai 12 @Traian BVreau sa vad statorul desfacut, acolo unde vad ghearele in exterior ma astept la ce gasesc inauntru, ma intereseaza mai mult zona bobinelor cu miez saturabil. Am urmatoarea ideie, dupa cum stii, am facut ceva experimente cu module BLDC in scopul de a gasi niste module "flexibile". Pe scurt vreau sa alimentez bobinele motorului din acel modul BLDC, iar in locul PCB-ului cu cele 3 bobine cu miez saturabil vreau sa pun senzorii Hall (pe care ii voi scoate de pe placa modulului) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Traian B Postat Mai 12 Partajează Postat Mai 12 Bobinele statorului sunt simple bobine cu miez metalic si in afara de sarma bobinajului si de piesele polare ("ghearele") nu-i prea mult de vazut... Bobinele saturabile sunt utilizate pentru controlul turatiei in mod analogic (in bucla de tensiune), pe cand (electronica) BLDC foloseste pentru asta traductori de turatie cu senzori Hall in bucla PLL; practic controlul original al turatiei este in tensiune, pe cand la BLDC este in frecventa (este controlat de frecventa unui semnal aplicat din exterior), deci cel putin in ceea ce priveste controlului turatiei, in cazul modificarii dorite -daca aceasta ar fi fezabila- bobinele saturabile sunt scoase din ecuatie. Problema este aceea daca structura in sine a acestui motor - la vremea aceea zis motor liniar- este compatibila cu electronica BLDC-ului tau, problema la care din pacate nu-ti pot raspunde... Acum intrebarea ar fi de ce anume vrei se experimentezi si sa faci aceasta modificare despre care eu nu cred ca ar fi chiar atat de simpla, cumva electronica pick-upului este defecta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
carageae Postat Mai 12 Partajează Postat Mai 12 Si eu am un asemenea pickup, urmeaza sa testez daca problema e de la potentiometre cum a spus d-l Traian B...dar momentan e tras pe dreapta din lipsa de timp si spatiu de lucru. Daca as modifica ceva, as face un nou cablaj cu piese mai actuale, alte operationale si probabil as inlocui si matricea aia de tranzistoare care era comoda atunci dar imposibil de gasit azi - poate doar din ceva pickup demolat. Fiind un platan inertial, nu cred ca un control digital ar putea aduce ceva in plus...daca e stabilizata tensiunea de alimentare cred ca e suficient de precis montajul original - la al meu sunt ceva fluctuatii dar am ascultat un alt pickup de acest gen si mie mi se pare foarte stabil... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
daniels Postat Mai 12 Partajează Postat Mai 12 (editat) 1 oră în urmă, Traian B a spus: Acum intrebarea ar fi de ce anume vrei se experimentezi si sa faci aceasta modificare despre care eu nu cred ca ar fi chiar atat de simpla, cumva electronica pick-upului este defecta? Am 2 pickup, unul functioneaza cu fluctuatii (are o mica accelerare intr-un singur loc), iar celalalt are un operational ars. Eu vreau sa-i fac generatorul PWM cu arduino, nu cred ca are nevoie de bucla de reactie. Cred, ca critica va fi amplasarea senzorilor Hall . In rest nu vad de ce nu ar merge. Modulele au functionat si la 12V. Editat Mai 12 de daniels Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
daniels Postat Mai 14 Partajează Postat Mai 14 Am desfacut un stator. Are cate o bobina pt cele 3 faze, fiecare bobina are in partea de sus un capac cu 4 gheare. Partea de jos este comuna pt toate bobinele. Banuiesc ca sensul curentului prin bobine nu se schimba, asa ca partea de jos va avea aceiasi polaritate tot timpul. Partea de sus va avea aceiasi polaritate, dar numai cate 4 gheare corespunzatoare pt o bobina. Am incercat cu un magnet sectorul magnetizat de pe rotor (plata). Are aproximativ lungimea unei gheare. Acuma am niste nelamuriri: 1. Cum porneste de pe loc motorul? 2. Cum functioneaza daca 4 gheare consecutive au aceiasi polaritate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
validae Postat Mai 14 Partajează Postat Mai 14 Aşa cum funcţionează cam orice motor ,,brushless,,.Principiul câmpului magnetic rotitor, comanda succesivă a celor trei faze....plus controlul turaţiei cu ajutorul bobinelor de reacţie.A explicat mai în urmă Traian B. Ce vrei să faci e complicat şi nu se justifică, va cere multă muncă, mult timp pierdut.Dacă te nemulţumeşte funcţionarea, repară driverul original.Se mai găsesc piese... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
carageae Postat Mai 14 Partajează Postat Mai 14 @validaeare dreptate, cel mai bine e sa fie imbunatatit montajul existent, cu componente mai bune...cel putin cele pasive. Daca sunt intregi, sunt ok si amplificatoarele alea, un fel de TBA810 cu alt pinout....gasisem pe un site polonez modificarea tot cu ceva ULxxxx de la ei, un echivalent parca al TBA790...UL1485 dar spun din memorie. Pickupul la care cred eu ca ar merita reconstruita electronica e GS431, la care multe au probleme de turatie...acolo sistemul de feedback optic isi cam da cu stangul in dreptul....dar Adam-ul, daca sunt piesele ok, ar trebui sa mearga bine asa cum e. Cel mai urat la aceste pickupuri e ca nu poti lucra la electronica in timp real....nu poti masura nimic in timp ce merge discul, decat daca faci o prelungire a firelor, care posibil sa introduca probleme suplimentare. Acum mi-ati facut pofta, cat de curand cred ca ma apuc si de al meu...care pe langa instabilitatea de turatie, pt. unii insesizabila, dar e acolo, mai are si o problema de autostop, mecanica banuiesc, uneori agata platanul si nu se mai poate invarti nici cu mana. Asa ceva a mai patit cineva? Asta chiar nu stiu de unde s-o apuc, vizual nu pare nimic deplasat de la loc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
franzm Postat Mai 15 Partajează Postat Mai 15 (editat) Daca polonezii zic adevarul, atunci originalul din care s-au inspirat este Fisher MT 6225, cunoscut si sub denimirea NORDMENDE RP 1200 linear si manualul de service se gaseste la elektrotanya. Si, din câte stiu, UL1401 are un echivalent vestic direct. UL1111 are înlocuitor pe CA3046 sau 3086. Daca are cineva cont pe elenota, îl rog sa descarce manualul de service polonez din linkul de mai sus si sa ni-l puna la dispozitie. Multumesc. Editat Mai 15 de franzm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ignotus52 Postat Mai 15 Partajează Postat Mai 15 Buna dimineata, Se poate descarca free. Eu l-am descarcat acum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
daniels Postat Mai 15 Partajează Postat Mai 15 Am vazut manualul Fisher si m-am mai lamurit cu functionarea motorului. Practic numai partea cu gheare de sus participa la tractiune. Senzorii Hall ii amplasez intre bobinele statorului (punctele rosii) sau ii suprapun peste bobinele de reactie (punctele verzi)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
franzm Postat Mai 15 Partajează Postat Mai 15 (editat) Acum 4 ore, ignotus52 a spus: Se poate descarca free. Eu l-am descarcat acum. Mie îmi cere parola. @danielsSenzorii Hall nu au voie sa simta câmpul bobinelor de antrenare. Editat Mai 15 de franzm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.