centeulacent Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 Pentru inceput nu stiu daca am postat bine aici, iar daca am gresit rog frumos un moderator sa imi mute subiectul acolo unde ii este locul. Asadar detin, de curand, un pickup Unitra si am intampinat o problema. Il bag in priza il pornesc frumos cand mut bratul imi indica viteza pe care este setat insa nu mi se invarte platanul. Am luat frumos surubelnita am dat platanul de o parte si am desfacut un capac de plastic ce proteja sistemul mecanic al platanului. Deoarece pickupul este automatic el are un buton stop care actioneaza o tija ce blocheaza o alta tija ce face trecerea rotitei mici din mersul liber catre invartirea rotitei mari care actioneaza bratul si il muta de pe disc. Problema este ca cea de a doua tija este blocata mereu pe stop, iar eu cand pornesc pickupul are tendinta sa se invarta platanul umpic pana se opreste in aceasta tija. Am postat mai jos si doua poze. http://tinypic.com/view.php?pic=w8vs04&s=6 http://tinypic.com/view.php?pic=2hq6k2g&s=6 Astept pareri eu habar nu am ce sa ii fac am incercat sa misc cu mana incet acea tija si degeaba ca tot calca rotita mica pe cea mare cand se loveste de STOP. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kripton Posted December 13, 2009 Share Posted December 13, 2009 Nu sunt foarte sigur dar cred ca de pe acest mecanism lipseste un resort . Este de fapt un ''full -autostop'' care contine un element elastic usor tensionat in permanenta . Verificati si integritatea capetelor tijelor . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
centeulacent Posted December 21, 2009 Author Share Posted December 21, 2009 Am reusit sa rezolv problema. Nu lipsea nicio tija, ci cele doua tije din cauza transportului (platanul fiind greu) s-au apropiat prea mult una de alta.Multumesc frumos pentru ajutor "krypton"Acuma cand il pornesc am o alta problema nu imi porneste platanul decat daca ii dau eu un impuls cu mana. Acest defect se datoreaza benzii magnetice de sub platan care este actionata de 3 bobine cu inductie magnetica. Cum as putea sa magnetizez cel mai eficient aceasta banda magnetica incat sa nu mai imi faca probleme? Mentionez ca viteza este mult scazuta fata de normal... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kripton Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Salut, Puneti o poza cu aparatul intreg . scaderea turatiei este un defect caracteristic acestor tipuri de aparate , scade in asa fel incat viteza de ''45'' este aproape buna pe ''33'' dar un pic mai mare . Daca postati poza, posibil sa gasesc o schema. Nu am acest aparat, dar verificati condensatorii elctrolitici din sistemul de comanda al motorului . ( posibil sa fie cate 3 buc la fel ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miron1947 Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Mentionez ca viteza este mult scazuta fata de normalPoate va ajuta schema. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kripton Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Multumesc < miron1947 >. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 Am reusit sa rezolv problema. Nu lipsea nicio tija, ci cele doua tije din cauza transportului (platanul fiind greu) s-au apropiat prea mult una de alta...Acuma cand il pornesc am o alta problema nu imi porneste platanul decat daca ii dau eu un impuls cu mana. Acest defect se datoreaza benzii magnetice de sub platan care este actionata de 3 bobine cu inductie magnetica. Cum as putea sa magnetizez cel mai eficient aceasta banda magnetica incat sa nu mai imi faca probleme? Mentionez ca viteza este mult scazuta fata de normal...Nu ai rezolvat; problema a fost si inca este aceeasi: are cuplu redus la motor.La inceput nu a fost "problema" de tija, ci aceasta doar era pozitionata in pozitia corespunzatoare declansarii autostopului, respectiv in care axul platanului angreneaza mecanismul de autostop (cu roti dintate), ceea ce intradevar se poate intampla si de la transport. Cauza in sine era cuplul redus, avand cuplu redus nu putea actiona acest mecanism si se oprea."Rotorul" motorului (adica platanul) il poti verifica pe alt aparat.Acesta foloseste un magnet plastic multipolar liniar (acolo este practic un motor liniar), nu prea ai sanse sa-l "re-magnetizezi" dar ai sanse sa-l "rezolvi" iremediabil.Daca acesta este ok, atunci fie este o problema mecanica (frecare mare in lagarul axului, vaselina uscata) fie o problema in partea electronica (au mai fost cazuri, de obicei condensatori sau UL1403P). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
centeulacent Posted January 17, 2010 Author Share Posted January 17, 2010 Imi cer scuze pentru absenta in cadrul acestui topic insa nu mai avut timp nici macar sa lecturez forumul. As dori sa va rog, daca se poate, daca aveti un deck Unitra Adam ca al meu, sa va trimit, pe cheltuiala mea, platanul sa ii faceti o proba pe aparatul dvs. ca sa stiu daca la el este problema sau nu...Mentionez ca in Drobeta Turnu Severin (oraselul de provincie) nu am gasit la nimeni un pickup direct drive pe care sa pot proba platanul.... :cry: Va multumesc anticipat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniels Posted May 11, 2018 Share Posted May 11, 2018 A incercat cineva o alta modalitate de a comanda acel motor liniar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
carageae Posted March 16, 2020 Share Posted March 16, 2020 Ar fi interesant...al meu are turatia usor instabila...dar nu am gasit nicio incercare in acest sens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniels Posted March 16, 2020 Share Posted March 16, 2020 Si la mine are ceva fluctuatii, are si tensiunea mai mica pe CI de comanda si nu stiu unde se pierde. Era ceva asemanator printr-un casetofon rusesc Vesna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniels Posted March 16, 2020 Share Posted March 16, 2020 Am gasit motorul. Este trifazat, in partea de jos are niste bobibe pe post de senzor de turatie. Cred ca poate functiona si la pick-ul asta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
carageae Posted March 16, 2020 Share Posted March 16, 2020 Ala pare un stepper, aici e un motor liniar.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vio2007 Posted March 16, 2020 Share Posted March 16, 2020 (edited) Schema,poate ajuta: Edited March 16, 2020 by vio2007 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
carageae Posted March 16, 2020 Share Posted March 16, 2020 Am schema, intrebarea e ce poate cauza instabilitatea rotatiei? In aparenta e ok, canta la turatie normala, dar e imposibil sa prinzi liniutele in pozitie de stationare 100%, cum ar trebui. Sau am eu pretentii prea mari? Ar ajuta oare stabilizarea alimentarii generale? Am gasit si un caiet de service, dar e in poloneza si nu e destul de clar pt. un OCR decent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.