Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

conectare ceas ampermetru de 50A la instalatia automobilului


Guest madalinz1980

Recommended Posts

Guest madalinz1980

salut

am cumparat de la un user acest ceas ampermetru

 

http://img524.imageshack.us/i/hpim4453mh8.jpg/

 

imi puteti spune si mie o schema de conectare?

doresc sa vad si eu cat imi consuma consumatorii din masina ( am mai multi consumatori)

eventual sa imi dati o schema cum se conecteaza ampermetrul la alternator pentru a vedea cat curent debiteaza alternatorul in Amperi ( la relanti si la diverse turatii cu/fara consumatorii porniti)

 

multumesc anticipat

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 16
  • Created
  • Last Reply

Pai alternatorul poate debita peste 100A si oricum scrie pe el treaba asta,asa ca ceasul tau de 50 nu te ajuta ..Despre consumatori ce sa zic decat ca nu-si are rostul un ampermetru asa mare,dar daca vrei musai sa-l montezi pune-l in serie cu bateria pe borma + si de la el conecteaza ceilalti consumatori in afara de electromotor pentru ca iti va depasi scala si chiar va arde ampermetru .. oricum prea multe nu ai sa vezi decat orientativ,cauta altul pentru acuratete mai mare ..

Link to comment
Share on other sites

Guest madalinz1980

salut, alternatorul debiteaza maxim 40A (asa scrie pe el) si nu stiu daca face fata sau nu la consumatorii ce ii am eu pe masina ( un carpc provenit de pe un laptop de generatie mai veche pentium la 350 mhz, un invertor de 220, radiocd, alarma+ inchidere centralizata, statie + woofer, becuri de far 90/100w

Link to comment
Share on other sites

Guest madalinz1980

Totusi daca m-am potcovit cu el, o sa vreau sa-l leg totusi cum trebuieintrebarea este urmatoarea: de unde pot cumpara eu din bucuresti un shunt de 50A/75 mv?

Link to comment
Share on other sites

Foarte frumos lucrat bordul !Ideea ar fi ca ampermetrul se pune in serie. Bun. Daca ampermetrul dvs. are suntul in el, atunci e destul de greu sa-l montati pe panou pt ca asta ar insemna ca mergeti cu ditamai firul de la alternator pana la instrument si pe urma iar de la instrument spre baterie.Ampermetrul practic este un voltmetru, care masoara tensiunea pe o rezistenta (shuntul).Trebuie sa vedeti intai ce fel de intrument aveti dvs. Nu conteaza scala (in ce este etalonat, poate fi si in magari ). Conteaza care este domeniul sau constructiv de masura. Vedeti daca scrie ceva pe spatele lui.

Link to comment
Share on other sites

A zis mai sus ca are nevoie de un sunt separatIntr-adevar un ampermetru cu sunt incorporat ar fi cam aiurea,mai ales in cazul de fataAcum,suntul il poti intercala intre alternator si acumulator(iti indica doar ce debiteaza alternatorul),intre acumulator si consumatori(in afara de demaror!) si iti indica consumul aparatelor -in cazurile astea acul se duce intr-o singura parteSau la un capat al ampermetrului vine acumulatorul si demarorul,iar in celalat alternatorul si ceilalti consumatori -astfel se va putea duce in ambele directii(sa indice daca din acumulator se trage curent sau intra) dar va arata ce debiteaza alternatorul-consumatoriiCam astea sunt varianteleIntr-adevar misto bord!

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Am cumparat si eu de pe ebay ceva asemanator, doar ca al meu e de + - 60 A. Alternatorul meu debiteaza maxim 80A, desi nu cred ca ajunge vreodata sa furnizeze atata curent pt ca nu am consumatori mari.

 

In fine, cum trebuie conectat ampermetrul. Am pus poze.

 

Eu am montajul ca in figura 1. Adica firul care vine de la alternator e prins in acelasi papuc masiv cu firul care alimenteaza demarorul. Mi-e greu sa il scot de unde e bagat.

 

Montajul din fig 2 e corect, ca eu cred ca imi scapa ceva?

 

Posted Image

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Posted Image

 

Uploaded with ImageShack.us

Link to comment
Share on other sites

Guest comfel

nu ai ce sa faci cu el.. ce sa monitorizezi ?????alternatorul cand nu incarca se aprinde un beculet in bord ,daca il inseriezi cu bateria la pornire stii cat curent iti ia electromotorul in mili sec ..............Daca tot vrei sa monitorizezi alternatorul cauta un Voltmetru si punel in locul Amp .cu motorul pornit vei avea 14,4 V .aceasta tensiune va trebui sa o monitorizezi .ce este peste iti omoara bateri ce este sub nu incarca .......... :da

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines