Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Control turatie motor de la masina de spalat automata.


Cilibiu

Postări Recomandate

Multumesc ffoarte mult, am facut ros astazi de un variator de bormasina de 4A, am facut schema si o atashez mai jos schema la amandoua ca sa vedeti diferenta. Acum intrebarea mea este daca totusi la cat de simpla e schmea de la bormasina , vreau sa stiu daca se mentine cuplul fata de variatorul de becuri.Va multumesc inca o data tuturor!!P.S La ce foloseste acel potentiometru care e setat la 400K???

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 60
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Sal.Asta e ceea ce cauti,o gasesti in Almanah Tehnium 1988 pag.68

Hmm, eu ma refeream la poza care am pus in sugiectul anterior, dar oricum mersi si pentru acea poza. Numa ca nu am timp sa creez de la 0 o schema, si daca tot le aveam pe cele doua din poza de mai sus ma gandeam ca am niste sfaturi privin cele doua scheme, adik care din ele ar fi mai buna, cea ce cred eu din posturile anterioare ca cea de la bormasina ar fi mai buna, dar tot nu numi dau seama ca acea schema e simpla si are sa zic asa "avantaje" fata de schema de la variatorul de becuri care este mai complicata dar..... mai "nasola" sa zic asa d.p.d.v al meu.Orium inca o data mersi de ajutorul acordat !! :daP.S motorul este exact cal al meu ca firma doar ca in loc de 300/14000RPM eu am 480/14000RPM.
Link spre comentariu

Eu am folosit montajul impreuna cu un astfel de motor pentru o freza in lemn si merge super.In schema pe care am postat-o exista o informatie despre sarcina motorului culeasa de pe R11 in catodul tiristorului care "stie" in functie de sarcina sa comande deschiderea scr-ului,asta asa mai pe scurt.Mai citesti restul in articol.Fara o bucla de reactie nu poti sa controlezi un motor de acest fel,adica la care sarcina variaza foarte mult(eventual daca il folosesti ca ventilator).Comanda dedicata pentru aceste motoare foloseste integratul TDA1085C,iar informatia despre turatie este furnizata de bobina aceea mica din capatul motorului.

Link spre comentariu

Eu am folosit montajul impreuna cu un astfel de motor pentru o freza in lemn si merge super.In schema pe care am postat-o exista o informatie despre sarcina motorului culeasa de pe R11 in catodul tiristorului care "stie" in functie de sarcina sa comande deschiderea scr-ului,asta asa mai pe scurt.Mai citesti restul in articol.

Nu am acest articol, si intrebarea mea era daca vreuna din schemele postate mai sus sunt bune de pastrarea cuplului !!!
Link spre comentariu

Eu am folosit montajul impreuna cu un astfel de motor pentru o freza in lemn si merge super.In schema pe care am postat-o exista o informatie despre sarcina motorului culeasa de pe R11 in catodul tiristorului care "stie" in functie de sarcina sa comande deschiderea scr-ului,asta asa mai pe scurt.Mai citesti restul in articol.

Nu am acest articol, si intrebarea mea era daca vreuna din schemele postate mai sus sunt bune de pastrarea cuplului !!!
Daca e vorba de schemele de reglaj pentru masina de gaurit raspunsul este NU,nu ai bucla de reactie in schemele respective.Regulatoarele respective sant niste compromisuri comerciale.PS.ma refeream la schemele postate de tine.(in partea de stanga jos a paginii te duci unde scrie TEHNIUM si gasesti arhiva Tehnium in format electronic)
Link spre comentariu

Pai si imi sugerezi schmea ta???? are reactie?? e ff buna pentru pastrarea cuplului??Unde in partea stanga??Si inca ceva >>>> eu nu mai am acest tehnogenerator, ca eu de la cine lam luat ia taiat acea parte, e doar un simplu motor de 14000RPM cu rotor bobinat, mai am la ax in capat filetul interior de la tehnogeneratorului, daca as putea sa bag un surub sau orice altceva casa ii refac acest tehnogenerator, ar fi bine !!

Link spre comentariu

Eu asta am folosit-o ca e simpla,nu ai integrate specializate si oricand o poti repara foarte usor.Eu am facut primul montaj in aer intr-o cutie de plastic si asa o ramas si in ziua de azi,celalalt pe cablaj si bine izolat electric pentru un strung de ceasornicar tot cu motor de asta.

Link spre comentariu

Pai si imi sugerezi schmea ta???? are reactie?? e ff buna pentru pastrarea cuplului??Unde in partea stanga??Si inca ceva >>>> eu nu mai am acest tehnogenerator, ca eu de la cine lam luat ia taiat acea parte, e doar un simplu motor de 14000RPM cu rotor bobinat, mai am la ax in capat filetul interior de la tehnogeneratorului, daca as putea sa bag un surub sau orice altceva casa ii refac acest tehnogenerator, ar fi bine !!

Nu ai nevoie de tahogenerator.La montajul original era nevoie de "tacho".In partea stanga jos a paginii.
Link spre comentariu

Pai si imi sugerezi schmea ta???? are reactie?? e ff buna pentru pastrarea cuplului??Unde in partea stanga??Si inca ceva >>>> eu nu mai am acest tehnogenerator, ca eu de la cine lam luat ia taiat acea parte, e doar un simplu motor de 14000RPM cu rotor bobinat, mai am la ax in capat filetul interior de la tehnogeneratorului, daca as putea sa bag un surub sau orice altceva casa ii refac acest tehnogenerator, ar fi bine !!

Nu ai nevoie de tahogenerator.La montajul original era nevoie de "tacho".In partea stanga jos a paginii.
Mersi , acuma am vazut si incerc sa fac schema ta, dar am vazut ca este un tranformator in aplicatie , este cumva coborator de la 220V la 120V ?P.S Nu te supara, dar tu sti care e stanga si care e dreapta?? :nas: :nas:
Link spre comentariu

1-Sigur ai relevat bine schema?dupa toata tarasenia asta am desfacut pocnitoarea de la al meu,si are o rezistenta depusa pe suportul de kalit,in serie cu sarcina,de fapt toate rezistentele sunt depuse(sunt vreo 4,din care asta serie e cea mai mare,ca depunere de carbon,are cam 5 mm latime si aprox.2 mm lungime intre metalizari),deci are o reactie,nu mi-am batut capul sa relevez toata schema,nu sunt adeptul actiunilor inutile.

2-Nu-mi dau seama de ce trebuie sa intrebi care e mai bun variator,din moment ce ai la indemana priza,motor,si montaj variator-in 10 min te lamuresti.

3-Daca ai cumparat integrat,de ce crezi ca o sa lucreze mai bine o schema de sinteza fata de una specializata,nu mai zic de reglaj,la una se face cu tiristor la cealalta cu triac...

4-Tahogeneratorul e necesar daca ai si circuitul specializat care sa lucreze cu asa ceva,din moment ce nu ai nici una nici alta,chiar nu inteleg de ce vrei sa-l reconstitui.

5-Schema e viabila,chiar daca e cu tiristor,e genul de schema de care ti se tot spune de vreo cateva zile,cu reactie.

6-Traf-ul coborator e de 120Vin secundar,scrie si pe schema,si face si o separare galvanica intre retea si elementele de reglaj

7-Sa ne anunti si pe noi cand ai finalizat ceva,daca ai finalizat.

8-Si da,Tehnium scrie in stanga,de ce crezi ca omul daca a avut bunavointa sa-ti raspunda nu ar sti care e stanga si care e dreapta

http://i37.tinypic.com/ix470z.jpg

Link spre comentariu

Da ai dreptate cu poza, mam gandis si eu la asta dar dupa ce am postat. Pe placa de carbon de la variatorul de la bormasina exista numai componentele care leam pus in schema. si doar diacul cu condesatorul + triacul erau componente sa zic asa, variatorul era pur si simplu cum gasesti intrun potetiometru, doar linia de "carbune" sa ii zic asa, iar rezistenta de 24K era la fel, mam uitat bine su nu mai are nici un fel de alt circuit sau rezistenta, daca vrei ii fac o poza, dar nu o sa se inteleaga deorece nu face clare pozele de la distanta mica.Am probat ambele variatoare inainte sa va mai cer si parerea voastra, dar la variatorul de la bormasina nu am incercat sa tai ceva cu el deoarece trebuie sa scot variatorul (adik lam scos) din ansablul lui si sal pun separat cu un potentiometru, ca sa pot efectua testele deoarece la 14000RPM o panza de flex se face bucati la viteza asta si nas vrea sa ma vad la spital sau doamne fereste...., la variator am avut grija cu turatia si totusi am putut sa tai cate ceva linistit, dar nu am incercat si ceva mai mare de 3mm pe panza de flex. Maine o sa ii montez si variatorul de la bormasina si o sa fac un test pe ambele panze (flex-panza de circular) si dupa ce totul o sa fie ansamblat o sa fac un filmulet sa va arat si voua cum am putut transforma un motor de masina de spalat intro unealta multi functionala ("flex"-circular-polizor) si o sa va zic si daca isi face treaba mai bine variatorul de la bormasina sau cel de la becuri.Inca o data mersi pentru atentia atrasa asupra sfaturilor pe care leam cerut. Inca o data scuze!

Link spre comentariu

... ca sa pot efectua testele deoarece la 14000RPM o panza de flex se face bucati la viteza asta si nas vrea sa ma vad la spital sau doamne fereste......o sa fac un test pe ambele panze (flex-panza de circular) si dupa ce totul o sa fie ansamblat o sa fac un filmulet ...

E foarte periculos ce faci tu acolo, pana nu-ti pui la punct montajul.Poti face teste numai cu motorul si sa-l fortezi presand o bucata din lemn pe ax, iar discuri sa pui abia la urma, dupa ce ai fixat plaja de turatie si efectul reactiei.Apoi, o "fortare" prea mare din reactie, poate fi si ea cu dus-intors, ce te faci daca se sparge discul?
Link spre comentariu

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.

Vizitator
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Răspunde la acest subiect...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.




×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări