Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

tda1562q - detalii de constructie


Vale

Recommended Posts

Stiu ca s-a mai discutat despre el dar numai ka nivel de reconandare(adica unii oameni l-au recomandat ca fiind bun). Tocmai de aceea, ;i pentru ca nimeni nu l-a blamat, as vrea sa fac un amplificator de subwoofer cu el(pentru masina evident)... mentionez ca am simtul puterii si stau bine cu auzul si vreau sa stau in continuare deci nu vreau mai multa putereCeea ce m-ar interesa sa aflu de la cei care l-au mai construit este:1) Daca se preteaza pentru subwoofer d.p.d.v. al banzii de frecventa reproduse. Milogii astia de la Philips zic ca frecventa joasa de taiere e dictata de cond. de lift dar nu dau si ei diste formule, ceva. As fi curios daca cu cond. de 4700 voi avea un raspuns multumitor la frecvente joase(fj<30Hz preferabil) in sarcina de 4ohmi.2) Cam cata caldura face: are nevoie de radiator mare? Are nevoie de ventilatie?Merci anticipat!

Link to comment
  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

TDA1562 e f bun pt sub auto, am facut mai multe amplificatoare cu el, toate pt sub.puterea reala e de 50W RMSAm folosit radiator 400 cm^2 racit pasiv fara probleme si 150 cm^2 racit activ (ventilator)incearca sa pastrezi componentele date in datasheet, altfel poate reactiona ciudat.

Link to comment

Ma gandesc sa up-gradez cond de lift la 10.000uF(am gasit ieftini...) si eventual, daca face figuri, raman pe 4700. Sarcina, cum am mai spus: 4 omuletiDaca a mai incercat cineva, va rog, impresii...aaa, si inca ceva: am vazut in sfarsit o schema si cond de lift erau la 25V... alte recomandari?Merci mult pentru raspuns!

Link to comment

Am sa fac si eu asa ceva! Sper sa nu dau jos caroseria de la Dacie cu cca. 30W sinus...

 

Vale, cred ca ar trebui sa ai ceva rezerva de putere, deci ar trebui sa optezi pentru minim 10.000uF. Cred ca erau cotati la 25V pentru ca majoritatea capacitorilor pe care-i iei din comert nu au nici pe departe tensiunea nominala identica cu ceea ce scrie pe ei (16V pot fi de 15V-17V, etc.).

Link to comment

Teoretic nu cred ca sunt probleme! Parca alternatorul debiteaza 14.7V pe durata functionarii motorului (corecteaza-ma daca gresesc). Eu voi alege tot condensatorii cotati la 25V din considerente de spatiu pe placuta de sticlotextolit.

Link to comment

Vale a priceput mesajul... el oricum poarta decuplarea frecventelor inalte de la intrare in amplificatoare si, in cazul acesta o sa fie si mediile si joasele decuplate pentru ca este un amp de subwoofer si va avea si filtru activ...Cond. de decuplare e cond. de decuplare(1...1.5uF nepolarizat) si cond. de 1nF are rolul de a limita banda in zona superioara, intradevar pentru eliminarea autooscilatiilor dar si a altor semnale nedorite ce pot aparea la intrarea amplificatorului din diverse motive

Link to comment

eu am facut acum 1an cu tda1562q si mergea bine dar a murit dupa doua zile.nu am inteles sigur nici pana azi ce a fost,findca l-am tinut la 12v,si nici nu se incalzea mai mult de 45g.sa ne spui cum merge dupa cateva zile sa stiu si eu daca cipul meu a fost prost

Link to comment
  • 1 month later...
Guest radyombm

eu doar ce am facut un amlificator cu acest tda 1562Q si am bagat doar un difuzor in masina,nu cu tub,am dacie si iam gaurit tabla in spatele banchetei linga parbriz,se aude asa tare!!...peste asteptarile mele dar tin cont ca dabea am pus un final si un difuzor ,dar atunci cind voi veni cu un alt tda1562 si un alt dfuzor nu o sa se auda si mai tare?problema acestui circuit e ca (la mine ma refer)in momentul in care il dau prea tare nu stiiu de ce dar la un momendat nu se mai aude iar membrana difuzorului ramine blocata in sus de parca as cupla difuzorul direct la baterie.deci daca las asa e clar ca in mai putin de un minut toata lita(infasurarea dif-ului) e facuta scrum...atunci inchid statia si imediat ce o aprind nu mai are nimic..daca cuiva i sa mai intimplat asa ceva sa scrie aici si poate vom gasi vre-o solutie.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines