Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cum se face asa ceva?


Guest lucian_v

Recommended Posts

Guest lucian_v

La unele masini se intampla urmatoarea chestie:1-cand pornesti motorul porneste cd-playerul2-cand opresti motorul , cd-playerul nu se opreste, dar cand se scoate cheia din contact se opreste.3-cd-playerul poate fi pornit si fara cheie in contactVreau si eu sa imi fac asa ceva si nu stiu cum....Multumesc.

Link to comment
  • Replies 10
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest valentine146

cea mai buna varianta este ca playerul sa fie alimentat numai cand se afla cheia in contact, respectiv sa porneasca cand ai trecut pe pozitia 1 a cheii, chiar dac revii la zero, fara sa scoti cheia. Vezi ca ai aceasta optiune in regleta de alimentare a masinii pentru casetofon. Daca pui alimentarea pe direct o sa ai surpriza ca playerul chiar daca apare ca fiind oprit sa-ti consume curent, si te vei trezi peste noapte cu bateria descarcata, respectiv la playerele care au pornirea digitala si nu mecanica-intrerupator.

Link to comment

primele doua optiuni se pot indeplini prin cuplarea cd player-uli pe contact (numai firul de semnal, are doua unul care e dirct la baterie shi pe care cade tot curentul shi unul de consum mai mic)dar pentru a treia trebuie sa indeplinesti primele 2 optiuni dar sa mai ai shi un aparat (cdplayerul tau sa suporte functia asta); pana acum eu am vazut decat la un VDO 2703 shi la majoritatea cass-urilor cu care vin echipate masinile.

Link to comment
Guest lucian_v

da exact. asta se intampla la cele care vin din fabrica. cum imi dau seama daca suporta playerul asa ceva.si cu primele 2 tot nu sunt lamurit.deci nu e vorba sa mearga cand e cheia pe accesorii. sa mai explic odata.1.fara cheie in contact playerul porneste.2.cand pornesc motorul : a) daca playerul e oprit porneste dupa pornirea motorului b) daca playerul e pornit se intrerupe in timp ce pornesc motorul si porneste iar dupa ce motorul a pornit3. cand opresc motorul playerul ramane pornit indiferent pe ce pozitie e cheia in contact. el se opreste doar in momentul in care am SCOS cheia din contact.sper ca am fost destul de clar.

Link to comment

treaba cu opritul dupa ce ai scos cheia din contact nu este la toate masinilein general din cele doua plusuri ale cass-ului unul se pune la baterie shi celalat se pune pe contact pe pozitia acc. Daca cass-ul suporta functia de a porni fara contact aasta nu poti decat s-o probezi :wink:

Link to comment

Masinile stiu doua chestii: 12V direct de la baterie si 12V de la baterie prin contactCasetofoanele stiu(de obicei) si ele 2 chestii: 1) un fir pentru alimentarea circuitelor de putere(cel pe care trece curentul mare) care e legat direct la baterie tocami din cauza curentilor mari care misuna pe acolo(de obicei e cel mai gros fir)2) un fir pentru comanda: firu' asta e legat la comanda de pornire care se face cand are pe el o tens de 12V(are curent mic, de comanda)Acuma, se pare ca unele cas. mai noi(de ex. alea standard de pe Logan - cam jafuri, dar nu chiar proaste) nu sunt total dependente de tens. aia de comanda sau au doua tens diferite de comanda. Ele se comporta exact cum vrei: se opreste cand scoti contactul, porneste la contact, daca a fost oprit prin "luarea" contactului, si in plus mai porneste si fara contact. Cand l-am schimbat cu un Panasonic mai vechi(de 10 ori mai bun si cu comenzi full digitale inclusiv derulare de melodie ca la CD pe cas.) am reusit sa obtin primele doua moduri de pornire dar nu voia nici mort sa porneasca fara contact... si daca legam amandoua firele(cel de alim si cel de comanda) direct la baterie nu mai pornea singur la contact. :( Concluzia>e treaba de circuite: daca cas.-ul nu stie sa faca asa, trebuie sa-i mai adaugi/modifici circuitele de pornire. Sau macar sa-i pui un comutator la firu' ala de comanda...

Link to comment
Guest technoart

aparatele auto care sunt dependente de pozitia cheei in contact au un "plus logic"bineinteles ca numai cele moderne beneficiaza de asemenea facilitati.

Link to comment
  • 2 months later...

S-a gandit cineva si la varianta cu un bloc de chei mai complex. La Matiz(un exemplu simplu) are pozitie de accesorii, dar radioul ramane pornit si dupa oprirea motorului si chiar rasucirea cheii si in afara pozitiei de accesorii, oprindu-se doar la extragerea efectiva a cheii din bloc!

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines