Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Bicicleta electica DIY


Guest andy_panait

Recommended Posts

Guest andy_panait

Sunt incepator in domeniul electronistilor DIY (desi inca de la 6 ani ma joc cu tot felul de circuite mici) si as dori sa imi fac o bicicleta electrica din:- o bicicleta - doua motoare de la masinutele acelea pt copii- o baterie de masina- fire - cateva butoane- o sursa de energie alternativa (panou solar,mini-turbina eoliana etc.)Acum incep intrebarile: Bateriile de masina pot da pe perioade scurte mai multi A.Cum as putea folosi aceasta propietate? As putea gasi un variator de tensiune pentru ce vreau eu sa fac?Multumesc

Link to comment
  • Replies 12
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Salut! Din cate stiu eu pe bateriile de masina scrie cati amperi ora poti sa consumi de ex pe unele scrie 45Ah adica 45 amperi pe ora pana o termini de tot... :ras: trebuie sa vezi cati amperi consuma motoarele de masinuta pe care le ai si poti sa iti dai seama cam cate ore poti sa ergi cu ea...! (sper sa nu gesesc...)

Link to comment

Motoarele de masinuta nu sunt potrivite.Exista kit-uri pentru a transforma o bicicleta clasica intr-o bicicleta electrica. Contin motorul care se afla in roata anterioara si controllerul. Mai trebuie acumulator si o furca potrivita. Pretul acumulatorului cred ca este un factor important.Parerea mea este ca improvizatiile nu vor da rezultate comparabile cu o bicicleta electrica gata facuta, care este un compromis comercial. Oricum, toate componentele care le cumperi tu au deja o valoare adaugata.

Link to comment

Am si eu o sugestie , personal nu am incercat ,dar ar trebui sa mearga. Desfaci o bormasina cu acumulator de 12V si folosesti motorul cu reductor si controlul de turatie , iar ca alimentare folosesti o baterie de 12V 35A ( ca e mai mica si mai usoara ). Toate le montezi pe o bicicleta cu roti subtiri care sa aibe macar 7 viteze ,ca sa poti pleca de pe loc si sa cresti viteza schimband pinioanele. Sper sa-ti fie de folos..........Succes !

Link to comment

Desfaci o bormasina cu acumulator de 12V si folosesti motorul cu reductor si controlul de turatie

O bormasina cu acumulatori profesionala costa cat o bicicleta buna sau una electrica ieftina.O bormasina ieftina are angrenaje din plastic. Se vor rupe in primul minut.Cred totusi ca nu ai idee cat de slaba este o bormasina in comparatie cu o bicicleta.Motoarele de bicicleta sunt brushless si au orientativ 250W.Sugestia cu pinioanele nu este neaparat cea mai inspirata. Daca vrei sa ajuti pornirea, dai la pedale.
Link to comment
Guest andy_panait

Si eu am de gand sa fac o masina din doua biclete care le voi unii le voi pune o bancheta un motor de drujba, si un volan de dacie.

Initial si eu m-am gandit la un motor de drujba dar este f.f. zgomotos iar cand vei vrea sa mergi prin parc toata lumea se va uita :ras: si va zice "Doamne ce nebun!!"Iar cu aspectul nu este o problema ma gangeam sa pun un panou solar in porbagajMotoarele le voi folosi doar pentru a urca o panta destul de dificila Sunt sigur ca vor merge motoarele dearece inainte sa le scot am incercat sa merg un pic si ... A mers destul de repede tinand cont de ce vreau eu sa fac.Dar tot nu stiu cum sa folosesc "propitetea" bateriilor de masina (la pornirea motorului bateriile pot da mai multi A)
Link to comment
  • 2 weeks later...

Nu ai putea folosi motoarele pe post de generator atunci cand dai la pedale?Bateriile pot da mai mult amperi o data... daca pe bateriile de 45Ah...poti sa consumi 45 de amperi intr-o ora (probabil in conditii ideale) atunci poti sa o folosesti cu un consumator de 90A pentru 30 min...! La o masina daca pui contactul si vrei sa pornesti, electromotorul consuma mult, pe la 300 A (poti sa cauti pe net care este curentul de descarcare la bateriile de masina) dar consuma 300A pt o secunda pana porneste masina...nicidecum nu poti sa ti un electromotor pe aceeasi baterie timp de o ora...! (sper sa nu gresesc....)Daca folosesti un motor electric...cand faci contact pe borne..fire... sa porneasca motorul consuma pentu aprox 1 secunda un curent de 7 ori mai mare ca cel care este scris pe motor... adica daca ai un mtor de 100w cand il pornesti consuma pt aprox o secunda 700w (impuls de pornire) dupa care consumul scade pana la 100w ...! Daca motorul pe care il folosesti va lucra in sarcina mare iar va consuma mult... daca vrei sa folosesti doar la urcari dificile respectiva bicicleta...atunci nu este o problema ..dar daca vrei sa o folosesti la drum lung si sa consumi economic...la fiecare pornire ar trebui sa dai din pedale...ca motorul sa nu mai fie nevoit sa consume enorm in momentul in care pornetse...!

Link to comment
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines