Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Minicomputer pentru automobile


Postări Recomandate

......ce nu-mi place e faptul ca nu arata viteza instantanee...si daca stau cu motorul pornit pe loc dracia vede ca am viteza 0 si tot scade viteza medie....

Pai nu-i normal sa faca asa? Chestia aia face media vitezei. Pentru viteza instantanee ai vitezometrul masinii.
Link spre comentariu

Depinde unde are returul. Daca-i ceva ca la Dacie, pune turbina intre pompa si carburator. Totusi, parca la Oltcit returul pleaca din carburator. In poza cu turbina de combustibil se mai vede un racord. Pentru ce e ala?L.E. Poate nu are retur. Mai sunt cazuri (Dacia 1100, Wartburg 1000, TV12 si or mai fi si altele)

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
  • 4 luni mai târziu...

am inceput si eu un proiect asemenator, poate imi dati cateva sfaturiAcum m-am oprit la meniu, si la interfata.Nu stiu cum sa fac meniul si cum sa schimb interfata.Folosesc un pic16f887un LCD 16x24 senzori de temperatura Lm335si 4 intrari de tensiune trecute printr-un divizor de tensiuneproiectul pentru inceput il simulez in proteous ISIS.

Link spre comentariu

Pai proiectul pana acum este cam asa:Senzori temperatura: apa/ulei/in/out la ei folosesc Lm335Masurare tensiuni pentru diferite punecte din masina:- tensiune baterie- sonda benzina- sonda gaz- incarcare alternator (cand ajunge la 7V pe excitatie se aprinde un LED)Pornire electroventiloator cand apa ajunge la o anumite temperatura si se opreste cand ajunge la alta temperatura-TurometruPana in momentul asta am rezolvat o mare parte din probleme de soft in simulator functioneaza bine. Dar m-am blocat la schimbarea interfetelor (ecran cu temperaturi si turometru si ecran cu tensiunii)si la fel si la meniul de setarii (setare la cat sa porneasca ELV, la cat sa se opreasca, Interval la care sa se schimbe interfetele)daca poti sa imi dai niste sugestii?vreau sa folosesc doar 3 butoane< * >

Link spre comentariu

Pai proiectul pana acum este cam asa:

Senzori temperatura: apa/ulei/in/out la ei folosesc Lm335

 

Tu ai spus aici IN/OUT, adica INPUT(intrare)/OUTPUT(iesire). Bun. Am vazut ce vei face cu intrarile, desi vei avea nevoie de convertor A/D (analog/digital) ca sa transformi o informatie analogica (precum citirea tensiunii bateriei sau presiunea de ulei sau temperatura apei etc) in informatie digitala pe care sa o poti procesa in soft.

Nelamurirea mea consta in ce vrei sa faci cu iesirile de care spuneai (cu toate ca referirea la senzorii LM335, vis-a-vis de terminologia in/out, e improprie dat fiind faptul ca senzorii se conecteaza intotdeauna la intrari). Deci, in afara de actionarea ELV, ce ai mai vrea sa faca controllerul tau? Eu as pune o fotodioda undeva sub spoiler si as conecta-o la una din intrari, iar prin intermediul softului as conecta la 2 iesiri, prin 2 relee, farurile, astfel incat datorita logicii soft sa se poata trece automat de pe faza mare pe cea mica la aparitia unei raze de lumina de o anumita intensitate (care s-ar traduce prin aflarea ei la o anumita distanta). Sau un senzor de ploaie si cuplarea stergatoarelor pe temporizare, iar reglajul temporizarii sa se faca in functie de cata cantitate de apa simte senzorul intr-o unitate de timp, corelata cu viteza de deplasare.

Ma voi mai gandi si la alte idei.

Deci:

IN inseamna culegerea semnalelor de orice fel prin orice tip de senzori (analogici sau digitali) sau contacte de confirmare la anumite actionari

iar

OUT inseamna iesiri de comanda (analogice sau digitale) catre alte subansambluri sau elemente de executie (relee, contactori, tranzistori, SSR, tiristori etc.), pentru afisare (ecran LED sau LCD) sau pentru informare sumara (martori, besuri, leduri buzzer-e).

 

As putea continua cu exemplele de idei, dar mai intai astept sa vad ce parere ai despre cele propuse momentan. Nu tin sa le aplici... sunt doar idei.

 

Candva sugerasem unui amic sa configuram un mic controller care sa stie mereu ce sarcina "cara" masina in orice moment, pentru un avans mai precis si un consum optim, dar si pentru alte "efecte secundare" (visam la o suspensie controlata electronic - si nu vorbesc neaparat despre autoturismul Dacia - care sa isi modifice proprietatile in functie de sarcina si sa se adapteze conform fortelor ce se exercita pe viraje si de sarcina purtata - accelerometre laterale si senzori pe amortizoare). dar mai e cale lunga pana acolo, asa ca am inceput cu un turometru cu ac si "trail-LED", cu shiftlight setabil si indicatie a depasirii pragului de shift, precum si avertizarea acustica cu un buzzer. Dar despre asta... intr-un episod viitor. Acum se proiecteaza cablajul.

Soulraven, astept sa imi spui ce si cum cu privire la cele propuse.

Link spre comentariu

IN/Out insemna temperatura interior/exterior....Lm335 are un regim de 10mv/grad kelvinsi merge foarte bine cu adc-urile din PIC.La un senzor de ploaie m-am gandit si eu, dar nu cred ca s-ar preta la dacie din 2 motive.- Daca ai concepe unul optic, nu te ajuta structura parbrizului- Daca ai concepe unul cu senzor rezistiv nu te ajuta caroseria.Automatizarea pentru comutarea automata pentru faza lunga-scurta este buna, dar nu la dacii care au suspensiile foarte imprecise, si ai noroc ca ca foarte rar sa prinzi focalizare pe senzor.dar orice alte idei sunt bine venite, azi am mai inclus in circuit si un RTC cu ds1307dar din nou sunt blocat la interfata grafica si la meniu.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări