George(sb) Posted April 28, 2009 Share Posted April 28, 2009 mi-a solicitat cineva sa ii fac legaturile la un motor de fiat 500, motorul a fost scos din masina si ii sa schimbat destinatia, problema e ca eu in viata mea nu am schimbat mai mult de o roata sau o bujie, nu vreau cine stie ce schema, vreau doar sa imi spuneti cum fac sa pun cap la cap alternatorul, electromotorul bateria si aprinderea, ma gandesc ca de altceva nu mai e nevoie, ma gandesc, ca electromotorul in momentul in care a pornit motorul pe benzina nu mai este nevoie sa lucreze, evantual o schema cu bobina de inductie ar fi binevenita, multumesc mult Link to comment Share on other sites More sharing options...
boku Posted April 28, 2009 Share Posted April 28, 2009 Electromotorul pe langa rotor si stator are si un solenoid care impinge un pinion pe undeva pe la cutia de viteze pe acolo sa porneasca motorul...dupa ce motorul a pornit si s-a revenit cu cheia in pozitia normala de contact,automat se intrerupe curentul din solenoid si pinionul revine in poziti initiala.Ai aici si o schema de conecatare a sistemuluui de aprindere...scuze de calitatea imaginiiA-aprindere electronicaB-distribuitorC-cablu ecranatD-baterieE-contactF-bobina de inductie Link to comment Share on other sites More sharing options...
George(sb) Posted April 28, 2009 Author Share Posted April 28, 2009 am inteles, si cu restul ce fac? ma gandesc ca pe acolo sunt ceva relee pentru incarcarea bateriei, bobina de inductie nu mai are vre-un alt circuit separat? ma gandesc ca alternatorul ala nu se leaga in paralel cu bateria, acolo ar trebui sa fie si o pompa de banzina, aia nu e actionata electric?; sincer chiar am nevoie mura in gura, maine trebuie sa ii fac treaba la om, sunt constient ca electricitatea auto nu se in vata in 10 minute, dar am nevoie de cateva cunostinte de baza ca sa nu ma duc sa ma uit ca prostul Link to comment Share on other sites More sharing options...
boku Posted April 28, 2009 Share Posted April 28, 2009 Bobina de inductie nu mai are alt circuit separat...ce-i in imagini este tot ce trebuie pt aprindere.Din borna + a alternatorului trebuie sa plece 2 fire:unul spre plusul bateriei si altul spre panoul din bord...ala cu relee de semnalizare si alte chestii;de asemenea mai trebuie sa aiba 2 contacte negative:unul pentru alimentarea rotorului care se leaga la masa si altul care se conecteaza la un releu regulator care este actionat atunci cand este pornit motorul.Pompa de benzina nu este actionata electric ci mecanic.Electromotorul se leaga direct la baterie dar circuitul se inchide atunci cand este actionat solenoidul care este alimentat separat de circuitul de forta...Mult succes!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
George(sb) Posted April 28, 2009 Author Share Posted April 28, 2009 multumesc mult, ma duc maine sa vad ce pot face Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.L Posted April 28, 2009 Share Posted April 28, 2009 alternatorul se leaga paralel cu bateria,firul de + pt bord poate pleca si de la baterie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Felis Posted April 28, 2009 Share Posted April 28, 2009 borna D a alternatorului se leaga prin becul de bord la + contact(beculetul ala in fata caruia se afla un gemulet rosu cu o baterie figurata pe el(daca nu e legat corect alternatorul nu incarca) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.