Guest Costinel Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Unde gasesc si eu o schema pentru pornirea unui motor de 2,2 KW avand doua trepte de turatie , sau dati-mi si mie cateva sfaturi pentru aceasta problema. Va Multumesc Link to comment
iop95 Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Ce fel de motor? mono / trifzat? Daca la trifazat nu sunt 2 infasurari nu prea merge cu 2 turatii. Un invertor ar fi o solutie dar probabil prea scumpa. Link to comment
rasputin Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Colegu Costinel , e de folos sa dati mai multe date despre motor .Ce este scris pe eticheta , cate borne are motorul ? .Eventual o poza cu eticheta si cutia de borne . Link to comment
Felis Posted April 13, 2009 Share Posted April 13, 2009 Costinel are 2 trepte sau utilizeaza pornire stea /triunghi?Altfel pentru viteze diferite statorul are mai multi poli si varierea turatiei se face prin numarul de poli pusi sa lucreze la un moment dat. Link to comment
Guest dorinspeedy Posted April 13, 2009 Share Posted April 13, 2009 daca este un motor trifazic special fabricat pentru doua turatii (vezi eticheta motorului sau interiorul capacului de borne) atunci poate sa aiba legare ca atunci cand ar fi 2 motoare intr-unul singur adica are 12 fire; daca are 6 borne atunci se leaga "aproape" ca la pornirea stea-triunghi dar printr-un intrerupator Dahlander(cauta cu Google) si vezi ce legaturi trebuie facute ca este un intrerupator special Link to comment
laurex Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 O intrebare: trebuie musai comutator dahlander sau merge adaptata si o cheie obisnuita 1-0-2 ?Dupa mine ar merge,dar e ora tarzie si nu pot acum sa socotesc.Maine,adica azi ma lamuresc sigur dar vroiam sa stiu dinainte de a bate shopurile. Link to comment
laurex Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 completare: am 6 fire,deci triunghiul(sau steaua,inca nu m-am uitat) e facut deja in motor.Eu zic ca e triunghi inauntru ca la stea mai trebuia un fir,deci inca un contact la comutator. Link to comment
laurex Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Rezolvat: comutator 1-0-2 ,ambele pozitii alimenteaza capetele triunghiului,in plus la treapta 2,dintr-o faza am alimentat un contactor care uneste mijoacele bobinelor.Comutator Dahlander n-am gasit decat la comanda pe net. Link to comment
mihaighe Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Rezolvat: comutator 1-0-2 ,ambele pozitii alimenteaza capetele triunghiului,in plus la treapta 2,dintr-o faza am alimentat un contactor care uneste mijoacele bobinelor.Comutator Dahlander n-am gasit decat la comanda pe net.Comutatori se pot modifica daca au suficiente contacte prin modificarea camelor(se pot practica decupari in plus sau se pot astupa cele care nu sant necesare cu poxilina.De obicei modificam cheile volmetrice in cheie cu 7 pozitii de lucru si un 0 pentru redresoare auto dupa aceasta metoda. Link to comment
laurex Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Nu am gasit cu mai multe contacte si nici asa dibace la modificari nu sunt.Aveam un contactor,am cumparat doar cheia.Trick-ul e ca o faza ramane conectata permanent ca sa am loc liber pe cheie pt alimentarea contactorului la treapta 2.Nu e tocmai profi,dar merge. Link to comment
laurex Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Mda,se pare ca am comis-o... Treapta a doua nu e tocmai de viteza cum am conectat eu.Pentru a obtine treapta 2 corect , trebuie scurtcircuitate bornele pe care se alimenteaza treapta 1 si alimentate celelalte. Ceea ce înseamnă ca e musai comutator special. Link to comment
moduino Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Mie imi iese cu 3 contactori. Pentru viteza 1 un contactor si pentru viteza 2 alti doi contactori. Sper sa nu bat campi... Link to comment
Guest semineu Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 ok dar unde este motorul? Link to comment
suirammarius Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 :)U,V,W reprezinta liniile de alimentareU1, V1, W1 (respectiv 2) sunt capetele infasurarilor din motor, adica motorul cum zici tu. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now