Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Se descarca bateria. Scurtcircuit???


Guest xrt3

Recommended Posts

salut tuturor electronistilor!Am un prieten, si-a luat omu un Rover de prin Germania, merge bine e super multumit de el dar.... in zece ore i-se descarca bateria, prima oara pus-o pe redresor, a vazut k nu tine a mai pus-o de cateva ori ... apoi sa dus a cumparat una noua .... la fel.... unii zic ca ar avea un scurt pe undeva.... eu am verificat sa nu aiba vr-un bec aprins si scapat prin caroserie... :jytuiyu acum vin eu si va intreb cum vad daca are scurt, daca are scurt cum vad unde e buba... ca nu putem sa desfacem toata cablaria de pe masina.... si a doua la mana daca nu e scurt ce ar putea fi .... ma gandesc ca daca nu ar incarca alternatoru ... ar consuma "direct" din baterie in timpu mersului, nu? ... dar lui i se descarca chiar si in garaj...... :sparge:

Link to comment
  • Replies 19
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Felis

    3

  • ari_panterra

    3

  • Dr.L

    2

  • nicolaus

    2

ai ceva consumator cuplat tot timpulintercaleaza un ampermetru pe +ul bateriei si incepe sa scoti din sigurante pana nu mai exista consum

Link to comment

Unele autoturisme au consum si in stBy destul de marisor pe unitatea de alarma si GPS pozitioner.De multe ori se datoreaza unei programari defectuase a alarmei si ca urmare a ?pacalirii?diferitelor module de catre mecanicii isteti care au observat ei ca ar fi in plus anumite componente(relee,diode,rezistente)si le-au inlocuit cu strapuri

Link to comment

Scoate din mufa bricheta daca ai ceva, vezi sa nu ramana aprins vreun bec(torpedou, portbagaj etc), ai radio neoriginal(cat consuma in stand-by ?) si ce a mai spus Felis.

Link to comment

Cu un ampermetru tip cleste vezi ce consum este in stare de repaos (masina nepornita); nu cred ca trebuie sa fie mai mare de 1-2A; depinde ce consumatori sunt alimentati fara contact pus. In functionare, idem, poti sa masori curentul dat de baterie, eventual cel dat de alternator (se mareste turatia motorului - si vezi daca exista un curent de incarcare). Ceva in scurt nu cred ca poate fi, ar fi sarit sigurantele, poate un consumator maricel care "ramane" alimentat (din cauza unui defect in sistemul de control). Vezi daca exista sisteme de incalzire (combustibil, apa, scaune, caldura habitaclu, degivrare).

Link to comment

intercaleaza un ampermetru pe +ul bateriei si incepe sa scoti din sigurante pana nu mai exista consum

Metoda asta este foarte buna, pune mana si incerc-o si apoi revi cu detalii. Asta o poti face fara motor pornit si fara contact pus. :da
Link to comment

am intalnit o problema asemanatoare,era din cauza casetofonului care nu era original a masini si nu era legat pe contact,mergea casul si fara contact

Link to comment

''am intalnit o problema asemanatoare,era din cauza casetofonului care nu era original a masini si nu era legat pe contact,mergea casul si fara contact'' de acord cu tine dar cat ar fi el de gurmand,casul,tot nu descarca o baterie in 10 ore,oprit fiind=>solutia lui Dr.L si eliminarea rand pe rand a sigurantelor pana se gaseste problema.p.s. eu am avut problema asemanatoare cu electro-motorul,mai exact mi-a curs ulei pe bendix si in combinatie cu alte impuritati s-a format un fel de rezistenta care-mi consuma acumulatorul.succes!

Link to comment

''am intalnit o problema asemanatoare,era din cauza casetofonului care nu era original a masini si nu era legat pe contact,mergea casul si fara contact'' de acord cu tine dar cat ar fi el de gurmand,casul,tot nu descarca o baterie in 10 ore,oprit fiind=>solutia lui Dr.L si eliminarea rand pe rand a sigurantelor pana se gaseste problema.p.s. eu am avut problema asemanatoare cu electro-motorul,mai exact mi-a curs ulei pe bendix si in combinatie cu alte impuritati s-a format un fel de rezistenta care-mi consuma acumulatorul.succes!

imi descarca bateria de seara pana dimineata,am pus casul pe contact(alimentarea)si nu am mai avut probleme
Link to comment

Problema din cauza alternatorului a avut un cunoscut chiar la un Rover(nu stiu modelul, un benzinar mijlociu).La unele autoturisme daca se depaseste 50-75 mA consum in stand-by, se considera peste limita.Atentie, dupa cuplarea ampermetrului, se lasa cam 1-2 min pentru a se stabiliza consumul de mers in gol.Metoda cu scoaterea sigurantelor este utila atunci cand stii consumul etajului de la care ai scos siguranta.

Link to comment

Si eu am avut o problema de genul acesta la un Peugeot ramaneau cuplate bujile cu incadescenta .

la diesel-ul tau daca se intampla ce spui,ramaneai fara baterie in mai putin de 10 min,el cred ca are altceva,nu cu consumul unor buji cu incandescenta dar nici mic,ca doar spune ca ramane fara baterie in aprox o noapte.pana nu iei la verificat prin excludere totul,nu vei scapa de belea.succes!
Link to comment

ari_panterra arata-mi mie o bujie cu incandescenta care rezista 10 minute fara sa se arda(tensiunea nominala a unei bujii este de doar 11,25V.La o baterie bine incarcata se prajesc in mai putin de 2 minute.De aceea timpul maxim admis de cuplare este de 26....30 secunde.Asta la o temperatura sub -15 grade celsius)Da sunt cazuri cand alternatorul papa bateria (e cazul cand diodele din punte sunt imbatranite si au curent mare de pierderi. dar de regula alea cam iau foc in sarcina)Dar cele mai dese cazuri care le-am intalnit au fost ori straparea unui releu de forta sau lipirea contactelor lui care alimentau prin contacte calculatoarele masinii(care in StBy iau aproape 10 A).A mai e ceva daca autoturismu a fost facut pentru tari nordice au un sistem de iluminare special pe timp de repaus care trebuie dezactivat (in tarile nordice in momentul cand parchezi si iei contactul se aprind automat pozitiile e o masura luata de ei ca masinile sa fie vizibile cand stationeaza datorita conditiilor climatice.Dar pentru parcarea in garaj sau parcare exista optiunea si de inactivare)

Link to comment

felis,aici te contrazic putin,avand bord(si contact) de benzinar montat pe o croma 2,5td,am uitat 3-4 minute contactul pus(contact pe bujiile incandescente)si nu am observat nimic negativ,nici miros si nici baterie slaba(aveam o varta de mertz de 100A :da ).hai ca am dat-o in off topic,sorry :jytuiyu

Link to comment

din pacate sunt eu mai interesat sa ii rezolv problema decat e el... :bataie in fine... l-am pus sa puna un bec intre borna minus a bateriei si cablul de minus al masinii ( in timp ce plusul e legat) si sa vada daca se aprinde respectivu bec.... ideea e ca a facut asta si i sa aprins, se aprinde si daca pune intre tabla masinii si minusul bateriei... deci ar avea un scurt .... in plus daca scoate mufa de la alternator .... becu se stinge... deci se pare ca cei care au indicat spre alternator au avut dreptate... eu unu nam putut sa ma uit direct la ea ... eu sunt in bucuresti iar tipu e de pe la tzara .... ar ami fi ceva... eu am un multimetru normal... de 15ron di piatza care masoara pana la 10A ... bateria are vro 60A, sa intzeleg ca daca il folosesc p-ala se arde... ma gandesc daca pun in serie ... intre plusul bateriei si firu rosu ala aparatului... un bec de masina, un halogen ceva... se mai arde ? mai masoara amperaju? p.s. am inteles ca pt masurarea amperajului se pune firu rosu pe plusul bateriei-generatorului, firul negru pe unul dintre fire al consumatorului(bec in cazu meu) iar celalalt fir al becului.... pe minusu bateriei... ( scriu de mesaju asta de la serviciu.... de asta e atat de... )

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines