Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

motoare stirling


Badman

Recommended Posts

motoare stirling = motoare bazate pe transformarea energiei solare in energie mecanica prin utilizarea dilatarii aerului la temperatura(diferentelor cald/rece) .Se utilizeaza respectivele motoare intr-o ferma helios din spania alaturi de sistemul cu focalizare pe turn. Mai este o centrala helios cu panouri captoare si tuburi cu agent termic in statul Nevada (fabricatia oglinzilor si a tuburilor speciale din sticla alba se fac intr-o uzina din germania )

Link to comment
Share on other sites

Vasile eu ma refeream la utilizarea lor in practica si economica nu la faptul ca pot utiliza si alte surse de caldura (de exemplu ar fi neeconomic sa utilizez combustibil fosil sa fac sa se miste pistonul de la un motor stirling.Mai bine utilizez un motor termic cu explozie)stiu ca in anii 80 se faceau experimente pe tema asta de cum sa fie utilizate straturile de apa cu temperatura diferita aflate intr-un lac pentru a genera energie mecanica

Link to comment
Share on other sites

Si eu vreau sa-mi fac ,eu m-am gandit sa fac unul adaptat la o centrala pe lemne si sa produca curent electric, ca si asa faci foc toata iarna intr-o centrala pe baza de lemn si pe urma cata caldura se iroseste degeaba....... :da

Link to comment
Share on other sites

Si eu vreau sa-mi fac ,eu m-am gandit sa fac unul adaptat la o centrala pe lemne si sa produca curent electric, ca si asa faci foc toata iarna intr-o centrala pe baza de lemn si pe urma cata caldura se iroseste degeaba....... :da

Mai eficient pui schimbatoare de caldura pe tot circuitul gazelor de ardere si la iesire gazele sunt deja reci.si energia rezultata o intorci in circuitul centralei pentru ca atunci consumul de combustibil e mai mic nefiind necesara incalzirea agentului de la o temperatura mica.si daca tot vrei si energie electrica centrala e bine sa fie capabila sa produca abur sub presiune utilizat intai intr-o turbina si dupa ce cedeaza forta turbinei in circuitul de incalzire
Link to comment
Share on other sites

Teoretic ar fi ideal. Practic, insa, iesi la un pret destul de piperat. Schimbatoarele alea ar trebui sa fie inoxidabile. De fapt exista centralele in condensatie, la care gazele de ardere ies la 40 grd. Dar sunt scumpe din cauza materialelor utilizate. Exista o temperatura sub care gazele de ardere, daca ajung, corodeaza tubulatura de evacuare. Se numeste "punctul de roua". O valoare obisnuita este de 135 grd. Coroziunea apare datorita faptului ca apa continuta poate condensa, si, in combinatie cu produsele de ardere (gen oxizi ai sulfului, dioxid de carbon, etc) poate da nastere la diverse chestii acide.

Link to comment
Share on other sites

yo9hrb stiam asta de aceea schimbatoarele respectice sunt o combinatie metal sticla de cuart.si ai dreptate sunt enorm de scumpe plus ca daca temperatura gazelor de ardere coboara sub un anumit prag se favorizeaza aparitia funinginii si implicit in combinatie cu apa care condenseaza rezultata din arderea combustibililor(lemn in special)creeaza dopuri pe circuitul de evacuare a gazelor.(oricum cel mai periculos produs rezultat e acidul sulfuric care se obtine incredibil de usor daca gazele arse trec printr-o perdea de vapori care condenseaza)(de aici si cazurile extrem de dese in zonele cu termocentrale pe carbune de ploi acide)

Link to comment
Share on other sites

da, de ambianta vreau sa fac, si pui sub ele niste candele parfumate si... ritmul e cat se poate de aiurea :sex:

Astea sunt kiturile necesare pentru cele 2 modele ca sursa de inspiratie cred ca sunt suficiente sa-ti dai seama de ce repere trebuiesc construite.
Link to comment
Share on other sites

serios vorbind, se bârfe?te despre ni?te submarine cu motor stirling, pe vremea când submarinul era înc? ceva sf... :nas: nu zic nici c? e, nici c? nu e... înc? n-am v?zut cu ochii mei un motor stirling "adev?rat" ca s?-mi dau cu p?rerea... dar având în vedere în ce mediu se fâ?âie submarinele de obicei...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines