Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

alimentare proiect cu PIC si LCD la masina Dacia


soulraven

Recommended Posts

salut, dupa multa munca am ajuns si in stadiul de a face alimentarea pentru proiectul meu. intentionez sa il montez pe masina, si cum in daciile 1310 partea de electrica este destul de bucatele, trebuie sa am o filtrare si deparazitare buna. ce imi recomandati?in afara de clasicele 7812 sau 7808 si 7805, ce asi mai putea sa pun pe partea de alimentare ca sa nu am probleme pe parcurs?ma gandeam la 2-3 condesatorii de 1000 sau 2500uf, plus niste bobine pe traseu....aveti alte idei?

Link to comment
Share on other sites

pune 78 alea,condensatorii si gata plus fuzibile pe intrare si iesire. ce situatii speciale? incepem acuma cu teorii de nu o sa mai ajungi in vecii veciilor sa iti pui montajul pe masina."Mai ales la dacie din cauza sistemului de incarcare trebuiesc luate masuri speciale la alimentarea de module continand integrate" - da exemple de module daca tot zici. stabilizatoarele alea nu sunt circuite integrate sau numai stiu eu electronica?

Link to comment
Share on other sites

adicontakt de ai sti tu cate aparate farama incarcarea de dacie nu ai mai vorbi asa (pune dreaq un osciloscop la iesirea alternatorului de dacie mai ales cu regulator mecanic si ai sa te crucesti de ce tensiuni da)

Link to comment
Share on other sites

mai usurel cu limbajul asta @Felis.un 7805 o bobina mica pe ferita si cateva condensatoare de 100nF si 1000uF ajung pentru un uC PIC.orice probleme de alimentare se poate rezolva - pana nu il montezi pe masina nu vei afla ce probleme apar. eu alimentez un microcontroler din 230~ cu o dioda 4007, un zener 5V1 + 4 condensatoare (doua pe filtaj) si nu am probleme.

Link to comment
Share on other sites

adicontakt in anii 90 au inceput sa intre foarte multe masini de productie vest(in special opel)La opel se potriveste perfect alternatorul de dacie.Multi posesori la care li se farama regulatorul de tensiune de la alternator sau alternatorul au ales calea inlocuirii lui cu cel de dacie.Cele clasice pe ruptor si carburatie nu au avut probleme.Dar cele injectie monopunct,aprindere electronica cu senzor hall au picat pe capete (calculatoare,aprinderi,senzori hall)media de functionare dupa modificarea sugerata de ?electricieni batrani de dacie ?a fost in jur de 1 luna maxim 2 unele picand si mai repede (cele cu regulator mecanic primele)(cauza aparitia in sarcina a impulsurilor tranzitorii cu valori mari depasind 60Vvv). In calculatoarele de masina exista niste ?diode?STV care protejeaza echipamentele de supratensiuni si functioneaza asemanator cu diodele zener dar au timpi de strapungere mult mai mici sunt bidirectionale dar si dupa ele se prevad celule LC pentru suprimare.În practica se pot inlocui cu diode zener cu tensiune usor mai mare decat tensiunea maxima se incarcare admisa.(normal e 14,2V dar la dacie se mai accepta si 14,5)atunci dioda zener (1W.......10W)utilizata trebuie sa fie in jur de 15....16 V dar mai mica decat tensiunea maxima suportata de integrate

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines