Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Alimentare statie CB


MDshelll

Postări Recomandate

Salut, am o statie CB model Stabo XF4012 ideea e ca initial e proiectata sa mearga la 220V dar am desfacut capacul, am masurat tensiunea CC care ajunge pe montaj si am constatat ca e un 13.5V CC. Eu as vrea sa o folosesc in masina, acuma problema e ca in masina cu motorul oprit sunt 12V CC, dar cand motorul e pornit ajunge undeva pe la 14.5V CC. Aseara cand am conectat-o asa direct prin mufa de la bricheta a mers perfect am vorbit cu o persoana care era la o distanta fata de mine cam de 20 Km. Intrebarea e: Pot sa o folosesc in continuare asa, si nu va avea de suferit montajul sau am nevoie de ceva montaj auxiliar care sa-mi reduca tensiunea de la 14.5V CC la 13.5V CC? In interiorul statiei este un releu pe care scrie 12V CC dar nu a patit nimic aseara, nu s-a incalzit sau ceva de genu a mers totul perfect si am tinut-o asa la 14.5V cam o jumatate de ora.Totusi ce credeti ca ar fi mai bine ca sa o pot folosii in masina?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 12
  • Creat
  • Ultimul Răspuns
Vizitator anonim1003

parerea mea,cred ca e ok asa,daca nu ti-a facut probleme dupa o jumatate de ora.din cate stiu eu si amperajul conteaza(intensitatea) nu numai voltii(tensiunea)R=UxI rezistenta este produsul dintre intensitate si tensiune:d

Link spre comentariu

Ce ai masurat tu este intre limitele absolut normale si indica buna functionare a ansamblului. Hai sa iti explic fenomenele. Cand motorul e pornit si a depasit o anumita turatie va roti alternatorul care va incarca accumulatorul la 6*2.4=14.4 V. E normal ca atunci cand opresti motorul alternatorul sa nu mai incarce si atunci sa emiti direct din accumulator. E normal ca atunci tensiunea sa cada un pic..Toti proiectanti de echipamenente auto stiu ca tensiunea de 12V nu e chiar batuta in cuie si variaza in limitele descrise de tine. Asa ca atunci cand fac calculele analizeaza si ce se intampla si la 14.4 si la 12V. Morala. Lasa statia asa cum e. Din ce ai scris merge perfect. Nu te baga in pt ca deocamdata nu ai cunostiintele necesare. Doar bucura-te de ea. Poate da Dzeu sa iti placa si sa te "spurci" si sa capeti curajul sa dai examen de radiomator...Si apoi sa incepi sa inveti si un pic de electronica..Succes

Link spre comentariu

parerea mea,cred ca e ok asa,daca nu ti-a facut probleme dupa o jumatate de ora.din cate stiu eu si amperajul conteaza(intensitatea) nu numai voltii(tensiunea)R=UxI rezistenta este produsul dintre intensitate si tensiune:d

Scuze, nu te ofensa, aducerea in discutie a ceea ce numesti amperaj este lipsita de sens.Rezistenta nu este acel produs pe care il scrii tu. Este o caracteristica intrinseca a materialului.Formula corecta era U = R x I.
Link spre comentariu

Mie imi e sa nu se strice ceva la instalatia electrica a masinii, oricum eu am alimentat montajul din statie de la sursa cu tensiune variabila, si am alimentat la 16V si a mers perfect avea mai mare putere de emisie.

Dar ce mi se pare ciudat e ca are in interior un releu pe care scrie 12V CC. Si nu a patit nimic.

 

 

Aici este o poza cu interiorul http://www.helppeople.go.ro/stabointerior.jpg

Link spre comentariu

Pentru a nu va mai da cu parerea total aiurea e bine sa stiti ca orice echipament de telecomunicatii,inclusiv aparatura auto, e proiectat sa functioneze cu o toleranta de 10% a tensiunii de alimentare.@MDshelll, lasa statia asa cum ti-a recomandat si Flor. Va functiona mult si bine.Daca probezi un releu cotat la 12V, vei observa ca aclanseaza si la 5-6 V si il poti tine sub tensiunela 15V un an de zile fara sa pateasca nimic. A se revedea notiunile de densitate de curent electric.

Link spre comentariu

Daca zici ca ai masurat tu 13.5v la intrarea pe placa atunci n-ai treaba, aplica tensiune de la baterie, pe bornele condensatorului de pe placa de alimentare, omite puntea redresoare (cele 4 diode in rand), eventual scoate-le si declupeaza si transformatorul.Oricum din ce vad acolo pare a fi un stabilizator de tensiune, acela pe radiator, e posibil sa fie ori un LM317 (de 1-1.5A), 7812 (vad ca e legat la masa prin radiator), sau vreun tranzistor de putere. Indiferent daca la baterie ai mai mult de 13.5V, acela va stabiliza tensiunea la cat este el reglat din semireglabil, in cazul tau daca ai masurat 13.5V atunci asa e reglat. Inceraca sa masori tensiunea la intrarea pe placa, atunci cand alimentezi la baterie. Daca e la fel, 13.5V, atunci e ok.Si pune si o siguranta intre baterie si statie, de 3-4-5A, in functie de consumul statiei.

Link spre comentariu

MDshelllNu am scris clar si limpede ce se intampla cu statia dumitale?Crezi ca am obiceiul sa fac misto de cei care nu sunt din lumea electronicii? Si ca am uitat ca (acum multi ani) am fost si eu incepator, inainte sa ajung profesionist? Mda, sunt multi .. pe net, dar eu sunt diferit. Morala. Deschide statia si fa ce vrei in ea. Iti doresc succes. Si sa mai functioneze macar ca inainte de interventia dumitale.Imi pare rau ca mi-am tocit tastatura si degetele incercand sa te ajut. Asa ca nu ma mai cauta.

Link spre comentariu

@FlorNu te ambala degeaba pentru ca nu merita, doar din dorinta de a da solutii la problemele altora. Trebuie neaparat sa citez din "nanopico" care spunea, la o chestie similara : "Esti pe jumatate destept daca stii la ce esti prost." si apoi, tot el:"Daca o intrebare pare banala, o poti ignora. Nu esti obligat sa faci sapaturipentru a-i raspunde omului sau sa-i explici chestii banale."Avea dreptate, zic eu! Nu? :ciuda:

Link spre comentariu

Arhivat

Acest subiect este acum arhivat și este închis pentru alte răspunsuri.




×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări