Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Turometru cu leduri


Recommended Posts

M-am gandit la urmatoarea chestie:as vrea sa fac un turometru cu leduri ,prea multe idei nu am,ma gandeam sa ma folosesc de micile variatii ale alternatorului,dar nu stiu ce sa folosesc mai departe,un v-umetru nu merge.pt ca am cc...deci astept pareri,inca ceva,ce uitai sa precizez este faptul ca este vorba despre un motor diesel.

Link to comment
  • Replies 12
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

acolo scrie ca va colecta impulsurile de la ruptor,unde-i asta?

Daca este diesel,nu aveti ruptor.

Acum am vazut ce scriati in primul post.

este vorba despre un motor diesel.

Asa cum ati spus si Dvs.trebuie luat semnal din alta parte,chiar ideea Dvs.cu alternatorul,dar acolo este alta frecventa,deci trebuie facute adaptari.
Link to comment
Guest dany1eo

Modificare Toyota 4runner,pentru diesel am montat un senzor inductiv pe cutia de viteze, in zona volantei si pe volanta am dat doua gauri de 6mm adanci de 3mm in care am montat doi magneti, am pus doi deoarece asa era nevoie ptr indicatorul de turatii, acesta fiind original al masinii, masina suferind un "transplant" de motor, original fiind pe benzina.Totul sa facut fara sa demontez cutia de viteze.Se poate si cu un singur impuls(magnet) dar asta depinde de turometru, cele care sunt construite pentru a culege impuls de pe bobina de inductie au nevoie de doua impulsuri pe o rotatie, daca se construieste turometrul de la inceput atunci se poate gandi doar pentru un impuls(magnet).Modificare Mazda 929,am facut un turometru cu led-uri in urma cu cativa ani, montat sub cadranul turometrului original, am gaurit cadranul(D-2,5mm) la fiecare 250 rot, pe masura ce se ridica turatia, se aprindeau led-urile, urmarite si de acul indicator de la turometrul original al masinii, arata super.CI folosite 1x555;2xUAA180.

Link to comment
  • 2 months later...

@tranzistor fiind diesel uitate pe spatele alternatorului si cauta borna W aceea e borna de unde se citeste turatia.Daca este alternatorul original cel pentru diesel mai mult ca sigur are prevazuta borna.Daca nu atunci poti desface alternatorul si culegi printr-o rezistenta din una din infasurarile alternatorului semnalul pentru turometru.Daca folosesti la intrarea turometrului o celula de integrare (RC)atunci e usor de jonglat cu valorile pentru a obtine indicatia corecta

Link to comment

Aham,ma uit sa vad,ms mult.Si dupa ma gandeam sa folosesc un vu-metru care sa imi arate turatia,nu vreau ceva exact,o fac in scopul controlului consumului dar si pentru a-mi arata momentul oportun in care sa trec in treapa superioara,asta cand mai fac cate o intrecere....:da

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines