Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Tesla Coil


radhoo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 588
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Mishto! Acu' fa primarul acordabil (cu sarma desizolata) ca sa il aduci la rezonanta si utilizeaza driverul ZVS cu un traf de linii redresat pentru sursa de putere (este mai eficient decat driverele cu 555, dau un curent mai mare).Succes!

stai nu fugi! hai sa le luam pe rand ca stiu ca te pricepi!am sa belesc izolatia aia albastra, dar spune-mi mai multe despre cum pot sa gasesc punctul de rezonanta.in seara asta am perforat in cateva locuri izolatia, si am obtinut scantei cam la 10cm, cam la 5spire in loc de 9 cum era. am bobinat secundarul pana sus, ar trebui sa aiba cam 1400-1500 spire cu CuEm 0.2mm. din cate am vazut distanta la spark gap nu prea influenteaza...
Link spre comentariu

Fain!Traful tau Tesla este enorm fata de cantitatea de puetere pe care o bagi in el cu traful ala de linii. Ca sa obtii descarcari mai mari ai doua posibilitati:-mai multa putere in circuit. Lungimea maxima a descarcarilor de la un traf tesla bine construit este 1,5-1,7 * sqrt(P), unde P este puterea introdusa in circuit. Incearca sa obtii un transformator de inalta tensiune de putere mai mare. Daca puterea introdusa in circuit este mica, indiferent ce schimbari faci (eclator, mai multe spire in secundar, etc), scanteia nu va creste. Eventual poti micsora pierderile din circuit (de exemplu cu un eclator multiplu).-puterea utilizata de un traf tesla este definita de expresia:P = E * BPS, unde E = [C * (U)^2]/2 este energia stocata in condensatorul din circuitul primar, iar BPS este frecventa de aprindere a eclatorului pe secunda. La un eclator static, pentru o frecventa a retelei de 50 Hz, BPS = 100. Ai afirmat ca zgomotul eclatorului este asemanator unui stun gun, dar descarcarea creste in masura in care si frecventa de descarcare BPS este mentinuta la un nivel mai ridicat (cel mai bine la dublul frecventei retelei). O idee buna ar fi sa micsorezi un pic intervalul de descarcare din eclator, astfel incat aceste sa functioneze continuu. Vei vedea ca si calitatea descarcarilor la capatul secundarului trafului tesla se va modifica, functionarea va fi mai stabila, vei putea trage arcuri mai mari (bineinteles, cu conditia sa introduci mai multa putere). Foloseste driverul ZVS pentru alimentare, iti va putea furniza cel putin 200 wati cu care sa te joci (condensatorul din circuitul driverului sa aiba valori mari, de cel putin 2-3 microfarazi).Succes!

Link spre comentariu

Din nou, multumesc pt sugestiile bune.Voi incerca cu ZVS-ul . Condensatorul care il am e de 0.33uF, dar voi incerca si cu 3uF, noroc cu niste surse recuperate :)Ce parere ai de bancul de condensatori? 8x6kv@10nF, legati pt 12KV 20nF. E nevoie de mai mult? Sau conteaza prea putin in raport cu sursa de alimentare?E = [C * U^2]/2S-ar parea ca e mai bine sa incerc sa obtin tensiuni mai inalte pentru pachetul de condensatori? Ce am incercat mai sus era alimentat de baterii, cam 10V@10Ah. Am acum o sursa cu un toroid de la petra 24V@10A, sper sa pot face mai multe dupa ce o termin. Ce masuri trebuie sa iau sa nu ajunga descarcarile de la tesla inapoi in sursa? Mi-e teama sa nu puna in scurt spire din primar. Cand testam pe baterii, erau niste arcuri frumoase care "imbracau" pachetul de baterii din cand in cand...

Link spre comentariu

20 nF e mult pentru un tesla alimentat cu traf de linii. Eu nu as merge mai mult de 5-6 nF, pentru a mentine BPS la un nivel acceptabil.Pune eclatorul in paralel cu alimentarea de inalta tensiune, iar in paralel cu eclatorul monteaza si un condensator ceramic de cateva zeci de pF la 30-40 kV. Distanta din eclator iti va limita tensiunea la bornele trafului de linii, iar condensatorul ceramic va scurtcircuita componenta RF provenita dinspre circuitul LC, in cazul in care dintr-un motiv sau altul eclatorul nu face fata.Alimentarea cu baterii izoleaza cumva montajul fata de pamant (doar cuplare capacitiva). Leaga polul negativ al bateriilor la o impamantare buna. Daca vei folosi traf de alimentare de 24 V exista varianta sa apara arcuri intre bobina secundara a trafului de linii si miezul de ferita. Leaga polul negativ al flyback-ului la pamant (dar nu la impamantarea trafului tesla, sa nu ai componenta de curent continuu in iesirea de inalta frecventa de la tesla). Foloseste un "ground" separat. De exemplu impamantarea de la priza pentru traful de linii si caloriferul sau instalatia de apa pentru tesla.

Link spre comentariu

Salut

 

E aceeasi Marie cu alta palarie. Este un al doilea generator construit dupa un design mai vechi si deja verificat, pagina se poate vedea aici:

 

http://www.geocities.com/teslina/gu81mpage.html

 

Schema este undeva pe pagina. Am si un filmulet cu generatorul vechi aici:

 

Generatorul nou este ceva mai compact si are o constructie mai rigida decat primul. In plus vreau sa testez pe el cateva idei care misuna prin creier de ceva vreme. Din pacate traful de microunde nu este la fel de fortzos ca la primul dar sper sa am si cu el rezultate frumoase.

Link spre comentariu

salutNu ai cum sa o redresezi, nu este fiabil. Dar poti face in asa fel incat tunul de particule (injectorul de particule) sa emita pachete de particule cu aceeasi frecventa cu cea a generatorului Tesla, astfel incat acestea sa prinda alternanta potrivita pentru accelerare (in functie de sarcina).Pentru un sistem tesla cu tuburi electronice, alimentat in curent continuu (prin redresarea ambelor alternante), tensiunea de iesire este in general stabila ( pe sarcina constanta, asta inseamna ca nu urmarim streameri in aer, ci accelerarea unei anumite sarcini electrice). Problemele cele mai importante ar fi izolatia de inalta tensiune si inalta frecventa si obtinerea si mentinerea vidului in interiorul instalatiei de accelerare. Vidul inalt necesar accelerarii este foarte greu de obtinut, mai ales pentru incinte mari, iar in plasma, chiar la presiune mica, nu este fiabila.

Link spre comentariu

Cam la ce anume te gandesti? Daca ai o idee o putem dezvolta impreuna.

Ma gindesc sa fac un transformator Tesla adevarat . Adica sa sa obtin 1-2 MV, 10-20KW. Numai de amorul artei. A pro pos voi stiati ca in filtrele elicoidale (helical filters) se foloseste acest principiu? http://www.mcvtech.com/site/pdfs/catalo ... atalog.pdfDaca le demontezi, sunt construite exact ca 2 sau mai multe Tesla coil cuplate intre ele printr-o fanta de citiva mm. Cele pe care le-am folosit eu aveau in primar o jumatate de spira iar in secundar vreo 5 spire. Unul din capetele secundarului nu e legat la nimic, e cuplat doar capacitiv.
Link spre comentariu

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.

Vizitator
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Răspunde la acest subiect...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.




×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări