Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Honda Aprilia - probleme ambreiaj


danyiel_22

Recommended Posts

Cam greu, depinde cine iti face chestia si de ce utilaje dispune... In regim DIY este aproape imposibil, pentru ca trebuie perfect recentrat odata montajul facut (la cald, caci ajustaj cu strangere)

Link to comment
Share on other sites

De obicei rulmentul ala este o colivie cu ace. Problema este ca s-ar putea sa ai uzura si pe fus (maneton) si in biela. Daca uzura nu e mare se rectifica si se monteaza o colivie cu ace majorate. In regim DIY e aproape imposibil de facut. Oricum, ca sa vezi uzurile trebuie depresat ambielajul. De regula se schimba, eventual cauta un atelier care iti ia la schimb ambielajul vechi.

Link to comment
Share on other sites

Fara dispozitive, prese si alte chestii nu prea faci treaba. De scos il poti scoate si la rece, dar cu ce il centrezi ca sa il pui la loc? Cu ce rectifici? Parerea mea este sa cauti pe cei care repara motoare de felul asta, si s-ar putea sa aiba ei solutia. Eu am gasit pentru Wartburg ambielaj reconditionat. Mi-a cerut ambielajul vechi si parca vreo 500.000. Sau un mil. vechi, nu mai tin minte.

Link to comment
Share on other sites

Depinde de cel care-l repara. Teoretic trebuie sa tina cat unul nou. Ca doar pui piese noi. Depinde si de uzura manetonului, astfel incat, dupa rectificare sa mai ramana ceva din stratul cementat. Altfel trebuie tratat termic din nou.

Link to comment
Share on other sites

In conditiile unei uzine bine utilate pentru 'iepoca de aur' , centrajul componentelor unui ambielaj "din bucati" era critic, astfel incat rezultatul depindea mai mult de noroc... De altfel, rectificarea palierelor se facea DUPA montaj...Nu cred ca micile ateliere private de azi (adica alea care "se incurca" cu carpit unicate) sa poata fi mai performante...Desi... schimba cu incredere, asta daca nu vrei sa carpesti pana poti vinde... :cry:

Link to comment
Share on other sites

Zau? La ambielajul meu am 4 paliere si 3 manetoane. Pot scoate un singur rulment, pentru restul trebuie demontat arborele. Daca-mi spui cu ce SDV-istica poti rectifica un maneton cu rulmentul montat, eu mananc ambielajul. Ca tot am lipsa de fier.

Link to comment
Share on other sites

La Wartburg nu e valabil sau asa de greu, incat nu-ti vine... :nas: La Lastun, era, se punea un "capastru" care imobiliza bielele... :da

Link to comment
Share on other sites

Da, dar Lastunul nu are rulmenti. Arborele se monteaza pe cuzineti, ungerea se face prin presiune. Deci se rectifica palierele deoarece, dupa ce presezi arborele la loc nu ai nimic montat pe paliere. La motoarele in 2 timpi, nu mai e valabil. Manetonul este calea de rulare a unui rulment cu ace, iar pe paliere se monteaza rulmenti. In toate cazurile, dupa ce ai presat arborele la loc este ceva montat si pe paliere, si pe manetoane. Ceea ce face foarte dificila rectificarea (cum rectifici sub un rulment montat? :da ). Initiatorul topicului vorbea de un ambielaj de Aprilia, in 2T.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines