Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

motor ELECTRO PRECIZIE mai vechi


laStudiu
 Share

Recommended Posts

Am un motor bobinat monofazic recent. Pe placuta lui scrie: ELECTRO PRECIZIE; M Nr 386724; Tip 41-2; STAS 625-49; 220 380 V; 10| 5,8 A; 2,8KW; cos(fi) 0,870; 2870 rot/min 50u; 1960 si nu are putere nici sa tai o scandura. Acuma l-am dus la rebobinat monofazic si la atelier mi-a aratat ca are un consum maxim de 16-17 A cand il franez, deci o putere de 2,5 KW dar nu are forta (il pot frana cu o scandura pe fulie fara efort prea mare; la 2,5 KW ar trebui sa te chinui sa-l opresti). Vreau sa stiu: a)daca nu cumva miezul feromagnetic si-a pierdut din proprietati ca banuiesc ca motorul este din 1960 dupa cum scrie pe placuta; sau b)nu-i bine bobinat.

Link to comment
Share on other sites

ce au zis cei de la atelier cand ai franat motorul si el s-a oprit?eu cred ca e ceva gresit la bobinaj....l-ai lasat sa mearga o perioada in gol?se incalzeste tare dupa cateva minute de mers in gol?......cat despre pierderea propietatilor miezului,acesta isi pierde din propietati daca motorul este rebobinat de multe ori(din cauza ciclurilor de coacere a bobinajului).am avut un motor de 1,5kw care nu il puteai frina cu nimic-cand apasai cu un lemn pe fulie ,aproape ca lua foc in zona unde se freca.al tau trebuia sa faca ca toti dracii cand il fortai.

Link to comment
Share on other sites

La atelier mi-a pus pe firul de alimentare ampermetrul si apoi m-a pus sa-l franez cu un lemn. Eu nu am stiut cat de tare trebuie sa traga motorul, mai ales la turatia lui de 2800 rot/min si m-am uitat doar la ampermetru si am vazut ca la 16-17A se opeste motorul atunci cand apasam mai tare pe fulie; apoi facand calculul mi-a spus ca motorul este de 2,5KW si ca pot sa-l duc acasa unde nu am reusit sa tai mai mult de 50cm dintr-o scandura. Apoi mia spus tati ca un motor de 2,5 KW nu-l opresti decat cu un lemn sub fulie sprijinit de pamant si cu forta mare si abia atunci mi-am dat seama ca ceva nu-i bine cu motorul. Am fost din nou la atelier si mi-a spus sa verific alimentarea si ne-am inteles ca o sa cer motorul de 2,2KW de la vecinul sa-l montez pe abric si sa vad diferenta si apoi am sa-i spun si lui. De cand este la mine l-am bobinat de 2 ori (gratis) inafara de acum (pe bani), dar nu a avut forta niciodata si nici acum nu are. Daca cunoaste careva tipul motorului si caracteristicile miezului daca se poate bobina la 2,8KW (ca sarma intra multa) si cum ca sa-i pot spune la bobinator... ca banii sigur nu mii mai da inapoi si as vrea totusi sa am un motor bun.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca interventia mea e oportuna, dar o problema asemanatoare am avut acum cativa ani cu un motor monofazat de 1,8KW care pornea greu iar in turatia de regim nu avea forta, plus ca se incalzea. Vina a avut-o unul din cei doi condensatori de pornire care ii avea (cred ca era strapuns).Numai bine!

Link to comment
Share on other sites

L-am dus din nou la atelier si o sa-l rebobineze, dar am urmatoarea problema (intrebare): se da un miez feromagnetic oarecare si statorul se bobineaza in paralel conform unui calcul teoretic (grosime sarma, numar spire) la 2,8KW; daca pentru acelasi miez se bobineaza statorul dupa un calcul teoretic de 3,4KW atunci forta motorului in acest al doilea caz va fi mai mare sau mai mica? Adica exista o magnetizare maxima pentru miez sau nu (adica poate creste)?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines