Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

indicator stare acumulator


Blind

Recommended Posts

Nu. Nu ma intereseaza sa fac unul. Ma intereseaza cum functioneaza indicatoarele de stare a incarcarii acumulatorilor auto care se afla de regula pe bateriile straine (bulina aia verde sau rosiatica). Sunt cumva 2 buline si urca una peste alta in functie de densitate, sau cum naiba? (da, mi-e lene sa caut pe google) Repet, nu ma intereseaza sa fac unul!! Nu postati scheme.

Link to comment
  • Replies 10
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Senc iu veri maci!

 

Daca tot am deschis un topic, hai sa-l dezvolt (in stil caracteristic) cu o poveste si o intrebare.

Ca orice bizon cu buget restrans, mi-am procurat de la cineva care dezmembra o masina, bateria (motorcraft de 60ah), pentru un pitic partial devenit realitate (cu care ma voi lauda/injosi/face cascator de guri cu alta ocazie, mai e "putin" pana acolo) - bateria asta nu e pentru masina cu care ma plimb zilnic, din fericire aia e ok. Revenind; baterie a fost evident descarcata si tinuta astfel o perioada (nu stiu cat, bateria cica ar avea in jur de un an...cel mult) - nu era in stare sa aprinda un bec amarat cand am luat-o - . Am procurat un redresor de imprumut si m-am pus pe incarcat (o scarba romaneasca de 40VA, ce scoate 8-8,5V la borne, in functie de chef; bun si asta comparativ cu un de?t în fund). Dupa vreo 18 ore de incarcare, hopa-mitica de pe baterie e tot pe ciclu (adica e rosu), desi tensiunea bateriei a crescut la 12,7V si aprinde becuri fara probleme. Am mai lasat-o 2 ore la incarcat, dupa care am constatat cu stupoare ca tensiunea bateriei a scazut de la 12,7V la 11,4V (timp in care redresorul a fost bagat in priza, polaritatea respectata. Fuck it!

As fi pus pe masina bateria si ma plimbam vreo cateva zile pana la munca si inapoi, insa daca fac asta, "multumita" jafului de casetofon, voi ramane fara muzica (daca am deconectat bateria s-a dus dreq, e un defect iremediabil mai amplu si amuzant, o sa va plictisesc alta data in caz ca vrea cineva).

 

M-am decis sa construiesc un incarcator/desulfator de baterii auto iar din multitudinea balariilor de pe net mi-a zgariat retina mai bine asta: http://www.microchip.com/stellent/idcplg?IdcService=SS_GET_PAGE&nodeId=1824&appnote=en010970

A testat cineva ciudatenia asta? Aveti alte propuneri? (cu cat mai destepte cu atat mai bine, daca vroiam ceva simplu si usor de facut luam un traf de 12V/4A si-i faceam redresare cu o punte de 10A si gata).

Link to comment

la unii acumulatori,mai ales cei nefolositi de un timp,se intampla treaba cu tensiunea care scadecontinua sa-l incarci cu voiosie :da nu-l pune pe masina descarcat,ca-l torturezi si mai mult,deoarece pe masina nu exista limitare de curent(lucru neagreat de acumulatorii cu plumb)chiar daca ai incarcat bateria,e tot pe rosu?sa-i faci si o estimare a capacitatii prin descarcare/incarcare:dupa ce-o incarci,pui un bec sa consume,peste 50w,chiar 200w daca bateria e buna de ceva si cronometrezi pana ajunge la 11v(oricum sa nu scazi sub 10)la incarcare,nu depasi 1/10C(poti merge si cu mai putin) si tot asa,cronometrezidaca n-are nici 30Ah e cam nasol,va trebui sa ai grije la consum cat timp motoul e oprit60Ah in practica oricum n-atingi,ca e baterie de start,nu deep cylce

Link to comment

AN-ul ala e destul de educativ, numai ca:- sa ai grija ca e setat pentru baterii SLA (d-ale mici nege/gri "capsulate) - desi tensiunea maxima de 13,8V e cel putin... conservatoare- nu are nici un rost sa cauti PIC-ul ala, cand te poti descurca foarte bine cu un 12F675 sau, daca vrei sa-i pui leduri, un 16F676.- daca vrei sa faci un incarcator mai... versatil, atunci afisaj, taste, meniu,... :)

Link to comment

Ca PIC? Am descoperit o minunatie cu 25 I/O, cu ADC, cu... tot ce vrei si costa doar 1,76 USD bucata: 16F822, la Comet, dar numai in SO 28. Are doar 3,75K de memorie, dar ar trebui sa fie de ajuns. La pretul asta si la cati pini are poti sa comanzi linistit afisajul, sa pui cate butonase vrei. Poti pune senzor de temperatura analogic sau digital (are MSSP).

Link to comment
  • 1 month later...

Nu. Nu ma intereseaza sa fac unul. Ma intereseaza cum functioneaza indicatoarele de stare a incarcarii acumulatorilor auto care se afla de regula pe bateriile straine (bulina aia verde sau rosiatica). Sunt cumva 2 buline si urca una peste alta in functie de densitate, sau cum naiba? (da, mi-e lene sa caut pe google) Repet, nu ma intereseaza sa fac unul!! Nu postati scheme.

Eu cred ca functioneaza pe baza reflexiei de lumina, cand acumlatorul este incarcat atunci parca creste nivelul electrolitului si scade cand este descarcat, astfel se modifica nivelul superior al electrolitului fata de "ochiul magic"
Link to comment
  • 3 weeks later...
Guest greceanu-eduard

O baterie este incarcata doar atunci cind densitatea ajunge la 1,24g/l vara si 1,28g/l iarna (aceasta densitate poate fi masurata la bateriile cu busoane cu ajutorul unui densimetru,in felul acesta se poate afla cit de incarcata e bateria) chiar daca tensiunea in gol este mai mare de 12v, in felul acesta acea biluta ce se afla in "ochiul magic" urca sau coboara in functie de densitetea electrolitului indicind nivelul de incarcare a acumulatorului.Un incarcator [redresor auto] precum si releul alternatorului trebuie sa asigure o incarcare in plaja 13,8-14,4v.In functie de cit de descarcata e bateria si de curentul de incarcare, o incarcare completa poate dura intre 12h si chiar 36h pentru o baterie descarcata complet.

Link to comment
  • 3 years later...

La marca aia chiar nu stiu ce inseamna,dar la cele romanesti,pe care le folosesc cu incredere de ceva vreme fara sa ma dezamageasca,chiar nu inseamna nimic...si spun asta pt ca intr-o iarna mi-a ramas cuplata temporizarea de la stergatoare(nu era prin cheie,si era pe timp destul de mare cat sa pot inchide masina si sa plec fara sa observ).Dimineata normal ca era ca o pruna uscata,a ramas cuplata pe motorul care n-a mai avut cu ce sa ajunga la capat de cursa si a supt tot ce era de supt pana dimineata.Dupa ce i-am dat redresor cateva ore bune,am pus-o pe masina si am dat o fuga la garantie sa mi-o testeze in sarcina...indicatorul nu arata nici verde nici alta culoare,ca de asta m-am dus glont la garantie,la care omuletul de acolo mi-a spus sa stau fara grija,ca bateria e doar partial descarcata ,e in conditii optime de lucru si fara acel vizor verde.Am tras concluzia ca acel vizor,cum nu ajuta asa nu strica,si cel mai bine e sa masori tensiune,curent in sarcina,si eventual densitate daca e acces,in rest,orice estimare e pur subiectiva si gratuita.Bateria de care vorbesc,a mers fix 5 ierni fara probleme,pt ca indiferent cand ma lasa,eu cumpar baterie noua doar toamna,ca sa intru pe garantie in timpul iernii,si de regula daca prima iarna e totul ok,sigur nu mai am nevoie de certificatul de garantie.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines