Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

injector homemade


Guest kristina_racoasa

Recommended Posts

Guest kristina_racoasa

Buna. vad ca pe acest forum sunt cativa meseriasi buni. sper sa pot rezolva si eu o dorinta. vreau sa fac o centrala pe lemne sa consume ulei uzat. am citit ceva pe un forum dar nu sunt date ceva detalii. sotul meu mi-a povestit ca in armata la incalzirea centrala se folosea pacura.si erau niste injectoare care aruncau pacura in focar si ea artea. bine inteles ca era pulverizata de un ventilator. se poate face asa ceva? se poate folosi un ventilator la 12 volti? ce ventilator merge? puteti face o schema? va multumesc. :oky:

Link to comment

Ca idee folosirea uleiului uzat ( ulei de motor , ulei alimentar ) pentru incalzire este tentanta , dar practic trbuie depasite o serie de probleme , nu-s multe dar nici asa putine pe cit ne-am dori .Ca importanta a acestor probleme imi este greu sa stabilesc o ordine , motiv pentru care voi incepe cu ce ati inceput dv. si anume cu injectorul .La centralele pe conbustibil lichid ( si cele pe pacura intra in aceasta categorie ) sub numele generic de injector se ascunde un ansamblu format din : pompa de combustibil , diuza injector , cap arzator , ventilator aer , electrozi de aprindere , sesizor de prezenta flacarii , electrovalva si automatizarea de rigoare .In conditii de amator realizarea unui astfel de arzator nu poate fi abordata .Pertinenta este insa solutia reparari si adaptarii unui arzator de la o centrala scoasa din uz .O alta solutie ar fi cumpararea unui arzator nou , dar (cel putin pentru mine ) dat fiind pretul si bataia de cap pentru realizarea adaptarii nu merita abordata . Acum eu am sa bat campii mai departe pe varianta arzatorului recuperat . Adaptarea mecanica a arzatorului la centrala nu vad a fi o problema ,problema vad a fi adaptarea puterii termice a arzatorului la puterea termica a centralei .Eu as recomanda utilizarea ,cel putin pentru inceput , a unei duze cu care arzatorul sa ajunga la o putere de (75 - 80 )% din puterea termica a cazanului ( centralei ) pe lemne .Cu aceasta diuza as verifica lungimea flacarii formate ,si care lungime trebuie sa fie mai mica decat lungimea cazanului (FLACARA NU TREBUIE SA BATA IN FUNDUL CAZANULUI ,DISTRUGETI CAZANUL ) .Atentie , o diuza mai mica nu garanteaza din start o flacara scurta ,sunt necesare reglaje ale pozitiei duzei in capul arzator , a debitului de aer si a presiunii pompei de combustibil .Reglajele de mai sus nu-s mare inginerie dar , daca experienta dv. in ale centralelor se rezuma doar la centrala din teracota si centrala ce o aveti acum , recomand ca la capitolul reglaje sa fiti ajutati de cineva cu ceva eperienta in arzatoare ptr. combustibil lichid .In linii mari cam asta ar fi ; legat de calitatea uleiului , el trebuie sa fie curat , fara impuritati mecanice si apa . La acest capitol ar fi cate ceva de spus , asa cum ar fi de spus si despre arzatoare realizate in regim de amator .Cum nu stiu daca aceste aspecte va intereseaza eu am sa ma opresc aici .Ar mai fi de adaugat , desi cred ca stiti , totusi : DACA CAZANUL ESTE IN PERIOADA DE GARANTIE SI IL TRECETI PE ULEI PIERDETI GARANTIA ! ,DACA PUTEREA ARZATORULUI NU ESTE CORELATA CU A CAZANULUI IL DISTRUGETI PE ACESTA DIN URMA ,SAU IL SCOATETI PREMATUR DIN UZ .

Link to comment
Guest kristina_racoasa

ceea ce ati scris este foarte adevarat. Experienta in centrale este "0". centrala ar mai fi in garantie,dar montajul s-a facut de catre sotul meu si automat s-a pierdut aceasta. Mi se cerea prea mult pentru instalare(sau poate nu am cautat eu destul,dar 350 de lei mi s-a parut enorm,centrala costand 2000 lei). Cat despre injector,asa este,foarte scump.Ca sa folosesc unul agreat de firma ,trebuia sa schimb si usa si ma costa tot travaliu1600-1800 lei.Mult,foarte mult. Asa ca am cautat pe net si am gasit cate ceva de acest injector in regin homemade. Cat ar costa unul vechi? Centrala mea are o putere de 26 kw pe combustibil lichid tip M si 16,1kw pe lemne.

Link to comment
  • 2 months later...
Guest dany1eo

Si eu am centrala termica pentru incalzirea locuintei de 24Kw cu combustibil solid(lemn de obicei) si am facut o modificare pentru montarea unui arzator(injector) pe combustibil lichid(motorina, combustibil M), un sistem de arzator model mai vechi cu pompa de combustibil(20atm), ventilator, duza de pulverizare si aprindere electrica. Functioneaza de 6 ani(nu permanent, doar cand am nevoie de caldura rapid), pe un cazan de otel, lungimea flacarii se regleaza din debitul de aer dat de ventilator, reglajul de ardere se face modificand pozitia injectorului, dar nu se poate folosi cu combustibil cu vascozitate ridicata, gen, ulei vegetal, pacura, etc. Pentru acestea trebuie un sistem de preancalzire al combustibilului, ceva de genul unei serpentine in jurul arzatorului si o pompa de joasa presiune pentru impingerea combustibilului spre arzator, sistemul are un randament mai scazut decat cel cu injector dar nu e pretentios la combustibil.

Link to comment
  • 4 weeks later...

SalutAm avut un coleg,care ardea intr-o soba de teracota CLU (combustibil lichid usor),iar arzatorul consta intr-un cilindru cu D=120mm H=170mm, care la partea de jos avea sudat un capac.De la ~5cm de la baza cilindrului,de jur imprejur erau date gauri d=2,5mm,la distanta de5-6mm intre ele si aceeasi distanta si-ntre randurile de gauri,pana la -2cm de partea de sus a cilindrului.Peste acest cilindru era montat un al doilea cilindru D=220mm din tabla subtire ce ducea la o tubulatura de aer si mai departe la un ventilator auto centrifugal(cred ca de ARO)Conducta de combustibil D=10mm era introdusa in cilindrul perforat pe la partea superioara,si facea 2 spire pe linga peretii cilindrului iar capatul era lasat liber la partea de jos a cilindrului.Combustibilul venea dintrun vas care era cu 1m mai sus decat arzatorul,iar apriderea o facea folosind o hartie aprinsa ce o aruca in cilindru.Flacara era reglata dintr-un robinet cu cep.Ce este de retinut este faptul ca omul colecta uleiul uzat de auto de pe la vecini si de unde se descurca,iar pentru incalzirea sobei (care era plina cu pietre de rau cat pumnul)pana ajungeau pietrele la rosu,timpul de functionare era de~1-2 ore zilnic cu un consum de ~3-4 litri.

Link to comment

eu am reusit zilele astea sa cumpar din targ 2 arzatoare pt motorina, de firma (nu stiu ce firma, ca nu mai exista capacele, dar oricum nu sunt home-made) cu imensa suma de 100 leinu arata ele prea "comercial" acum, dar sunt complete si toate elementele functioneaza individual (motoare, pompe, electrovalve, transformatoare de aprindere, etc)urmeaza sa le interconectez, ca automatizarea (daca o fi fost vreuna) lipseste si sa le testez "pe viu"are cineva vreo schema a unui agregat din asta ?

Link to comment
  • 4 weeks later...
Guest 7pacate

am vazut la cineva, intr-un atelier auto, un injector din asta,ce-i drept arhaic :nebun: , dar mergea, un butoi cu ulei, un furtun si o teava cam de 1m, diametru 4-5 mm....uleiul picura prin cadere pe lemne si cu asta basta....cred ca e cel mai simplu, fara duze, fara pompe, ventilatoare,etc....e drept ca nu are acelasi randament dar mnoah...

Link to comment
  • 2 weeks later...

Pentru Draku: sper ca nu e prea tarziu:Arzatoarele pe combustibil lichid (care arde de fapt in stare gazoasa, fiind pulverizat) au cam urmatoarea "automatizare": la cuplare, porneste motorasul, care asigura 1) preventilarea focarului (sa nu explodeze eventuale gaze ramase acolo) 2) actionarea pompei de combustibil pana la atingerea presiunii de lucru, la care regulatorul de presiune se deschide si recircula surplusul - in aceasta faza tot combustibilul.Dupa intervalul T1 (cam20-30 secunde) se trece in faza T2, in care se alimenteaza transformatorul de aprindere (220V/2X5000V) care produce arcul necesar aprinderii (unele modele au un timp de preaprindere pana ce deschid electroventilul de pe traseul combustibilului spre diuza; la altele deschiderea e simultana). Dupa scurgerea adcestui timp (de obicei e tot de 20-40 secunde, se produce o ramificare a deciziilor: Daca senzorul de flacara (la combustibil lichid se foloseste senzor optic; la gaz am vazut mai ales senzor de ionizare) nu da semnal de prezenta, se "iese" pe avarie: se opreste alimentarea total (trafo aprindere, electroventil, pompa) si sistemul se poate re-porni doar manual. Daca de la senzorul de flacara vine semnalul de prezenta a flacarii, se intra pe regimul de mentinere a functionarii. Majoritatea automatelor au si un timp de "post-aprindere", de pana la 30 de secunde, in care mentin alimentarea transformatorului de aprindere, cel mai probabil in ideea ca flacara risca sa se stinga in acest interval, pana ce focarul e destul de cald.Mai concret, in afara de fototranzistorul+amplificatorul senzorului de flacara, sunt necesare minim 2 monostabile pentru T1 si T2 (dar schema se poate rafina cu ceilalti timpi mentionati in text) De asemeni trebuie sa va ganditi si la o solutie pentru starea "avarie" care sa nu poata re-porni arzatorul fara confirmare manuala (solutiile industriale utilizeaza un mecanism cu clichet, deblocat manual prin apasarea unui buton; cred ca exista si solutii electronice - dar nu releul cu automentinere care s-ar re-anclansa daca se intrerupe alimentarea electricaNu am facut scanari sau scheme deoarece in primul rand mi-e greu, si in plus, cine stie despre ce e vorba nu are nevoie decat de aceste informatii iar cine nu stie, mai bine nu se apuca (entuziasmul nu tine loc de cunostinte!)NU modificati instalatii pentru gaz!!Toate cele bune!

Link to comment
  • 3 weeks later...

Va place sa va complicati rau de tot. In punctele termice de cartier puteti vedea injectoare de combustibil greu. Incerc sa le descriu cat mai exact. O usa de soba in care este montat, perpendicular pe aceasta, un motor de ventilator( ca cele plimbarete de apartament) in fata ventilatorului fiind o conducta de cativa mm diametrul prin care curge combustibilul(gravitational). Debitul este reglat dintr-un robinet banal rezistent la produsele petroliere. Dezavantajul e necesitatea supravegherii permanente. Pentru asta se poate monta un senzor optic pentru supravegherii flacarii "inseriat" cu o electrovalva care sa intrerupa alimentarea cu combustibil in caz de stingere. Deasemenea se poate face o automatizare pentru cazul in care ventilatorul se opreste, etc. Pornirea se face manual cu festila, se supravegheaza pana cand se stabilizeaza flacara si pana se regleaza lungimea focului. Cele industriale sunt facute cu motoare trifazate care au axul rotorului "gaurit". Prin acest ax gaurit trece conducta de combustibil. In jurul conducteimontat pe axul gaurit este montata o turbina cu palete radiale care produc curentul de aer ce pulverizeaza combustibilul.

Link to comment

Cele industriale sunt facute cu motoare trifazate care au axul rotorului "gaurit". Prin acest ax gaurit trece conducta de combustibil. In jurul conducteimontat pe axul gaurit este montata o turbina cu palete radiale care produc curentul de aer ce pulverizeaza combustibilul.ideea este buna dar cum este mentinuta acea conducta stabila ca sa nu fie distrusa de peretii axului in rotatie?

Link to comment
  • 6 months later...

Conducta care trece prin rotor este din otel ,are diametru cam de 10mm ,la capatu unde curge combustibilu este infundata si are un oriciciu mult mai mic decat cel al conductei .Nu trebue neaparat ca conducta sa treaca prin rotor ,conducta poate fi montata in fata ventilatorului cu intrare prin partea superioara ,pentru a evita prelingerea combustibilului pe conducta ,sistemul acesta de pulverizare merge cu combustibil mai vascos decat uleiu .

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines