Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Dacie nepornita de cateva luni, verificari obligatorii


mosfet

Recommended Posts

Am reusit in seara asta sa-mi resuscitez (pornesc) Dacia dupa cateva luni bune de stat pe tusa si nu stiu care sunt verificarile obligatorii pe care ar trebui sa le fac inainte sa plec cu ea la drum; uleiul trebuie schimbat obligatoriu banuiesc, lichidul de frana si mai ce.......???Mi-a expirat si ITP-ul din iulie, nu am nici asigurarea obligatorie platita, e plina de praf, vai steaua ei. Of!

Link to comment
  • Replies 30
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • mosfet

    13

  • bogdan69

    6

  • ghimpe--

    2

  • ssilvviu

    2

Pai in primul rand ar trebui sa incepi cu un calcul, din care sa reiasa daca mai merita sau nu resuscitarea.Candeste-te ca o sa trebuiasca sa o duci pe platforma la RAR, nu la statii ITP.O sa ai nevoie de programare si la ce aglomeratii am vazut s-ar putea sa trebuiasca sa astepti si cateva luni.Bineinteles ca acolo nu poti sa te bazezi pe binevointa baietilor. Ti-o testeaza de scoate untul din ea.O sa trebuiasca sa o pui la punct. Verifica jocurile de la roti, franele, directia, frana de mana, luminile si semnalizarile, o sa trebuiasca reglata aprinderea si carburatorul, pt ca o sa-ti testeze noxele. De asemeni caroseria trebuie sa arate bine, daca e sparta de rugina nu treci.Nu vreau sa te descurajez, ci sa te avertizez ca ai mult de lucru.Poti sa ceri parerea baietilor de pe forumul de specialitate.

Link to comment

Masina e in stare buna - in principiu, adica are doar 32,000km la bord, e din '99, inainte sa o las balta in parcare am fost cu ea in service, i-am facut toate verificarile, am pus-o la punct...si apoi ca boul am abandonat-o.Are cateva urme de rugina, in niciun caz insa gauri; de la ultima verificare riguroasa, cam acum un an adica, doar a stat in parcare.

Link to comment

Atunci tre sa mearga.Ramane problema cu rar-ul.Nu strica sa intrebi la o statie ITP, poate s-a mai modificat ceva de curand, dar mai mult ca sigur te trimite la RAR.In principiu trebuie sa schimbi uleiul si filtrele (ulei, aer, benzina), verifica nivelul antigelului si a lichidului de frana.Frana de mana este neglijata de multi, dar sa stii ca pentru ea poti rata ITP-ul.

Link to comment
Guest sorin6

Pentru a o porni si circula cu ea pe distante rezonabile, nu schimbi nimic, dupa aceea, uleiul si lichidul de frana, lichidul de racire "modern" e aproape "pe viata"...Aproape sigur ca trebuie incaracata bateria...

Link to comment

Nu ai nici o treba cu RAR-ul. Acolo te duci numai daca nu ai carte la masina. Daca ai, statia ITP te paste. Mai vezi si tu antigelul, sa nu ai vreo surpriza, ca tot vine iarna. In rest, chestiile obisnuite: frane, directie, jocuri pe la pivoti, volan, rulmenti. Lumini, semnalizari. Sa arate omeneste, la toate furtunele de la motor sa ai coliere. Triunghiuri, stingator, trusa de prim ajutor. Cauciucurile sa fie la fel pe aceeasi punte, sa fie dimensiunea din talon, sa nu fie uzate peste limita. Cam atat imi aduc aminte.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Probabil ca ai rezolvat problema, deja. Insa e bine de stiut pentru cei care au cam aberat. Urgent e RCA-ul pentru ca esti neacoperit in caz de ghinion. Nu cred ca doreste cineva sa plateasca zeci de milioane pentru o mica neatentie. Mai ales ca, daca ai stat cateva luni fara sa conduci, pentru inceput esti putin stangaci si iesit din rutina. Atentie ca RCA-ul e valabil dupa 48 de ore de la incheiere. Cu RCA-ul in valabilitate, talonul masinii si cartea de identitate in original te duci la orice statie ITP si faci inspectia. Pentru asta trebuie un minim de operatii. Sa fie spalata exteriori interior( daca e jegoasa si prafuita se oftica aia si-ti cauta nod in papura). Sa functioneze toate luminile, inclusiv la numar, stergatoare, claxon. a ai acelasi tip de cauciucuri pe fiecare punte si de dimensiunea trecuta in talon. cauciucurile pot fi diferite ca desen pe fata si pe spate. deasemenea trebuie sa fie in stare buna, adica netocite excesiv, fara galme sau crapaturi. Daca toba de esapament sau tevaraia e gaurita cat de putin nu te duce ca pici deoarece iti iese aiurea analiza gazelor de evacuare. Motorul sa fie curat si nu prafuit sau naclait de ulei ca pleci acasa. Franele sa tina si sa nu ai senzatia ca franezi cu o bucata de sapun cand apesi pe o pedala elastica ca o bucata de branza. Deasemenea sa tina si frana de mana. Tu nu ai dinamometru sa verifici franele. Trebuie sa tina bine, fara sa te simti incomodat de ele in trafic. Daca indeplinesti aceste conditii te duci la ei si vezi ce spun. Orice gasesc la o masina ei fac verificarea pana la capat. Daca sunt probleme iti dau o lista cu remedierile necesare pentru care ai 30 de zile sa le rezolvi. Daca esti in termenul asta te poti duce la "revenire" in aceiasi statie ITP si platesti 50% din taxa si verifica, in general, doar lista pentru revenire. Multi au frica de ITP, se duc intr-un service si spun ca au nevoie de o verificare-remediere pentru ITP si aia de acolo te incarca de-ti sare basca. Nu are rost sa platesti doua verificari generale, cea mai completa o fac tot aia de la ITP.Daca indeplinesti conditiile de mai sus treci in proportie de 90%. Daca ai jocuri in directie nu-i problema, ei iti dau exact lista de piese uzate ce trebuie schimbate. Faci operatia si revii in 30 de zile. Chiar daca te resping poti sa circuli cu masina in termenul de 30 de zile fara probleme. Politia nu-ti confisca talonul daca prezinti foaia de revenire la ITP. Acum desprece se poate intampla daca masina sta cateva luni pe tusa. Se poate lipi discul de ambreiaj pe placa si la primele actionari se vor rupe bucati din garnitura de frictiune. Nu cedeaza imediat dar se intampla mai repede decat de obicei, apoi te intrebi de ce te-a lasat la asa putini Km. Se lipesc placutele de frana si sabotii pe disc sau tambur. Discurile de frana prezinta rugina. In cilindrii pot aparea puncte de rugina care duc la uzura prematura a motorului. Se desumfla cauciucurile, se descarca bateria. Caroseria e plina de cacat, mai ales in Bucurestiul asta imputit. De aceea se recomanda cateva operatii simple in cazul in care se lasa masina pe tusa pentru un timp mai indelungat. Se scot bujiile si se picura in fiecare cilindru cateva picaturi de ulei, dupa care se invarte motorul cateva ture fara pornire. In felul asta se face un film de ulei pe cilindru care protejeaza de rugina. Se apasa pedala de ambreiaj cu o cala de lemn in asa fel incat sa fie in permanenta actionat. In felul asta discul nu are contact cu placa de presiune sau volanta si nu se lipeste de acestea. Se greseaza pe ici pe colo la articulatii. Se da jos bateria si se tine intr-un loc uscat si ventilat. SI mai sunt si altele dar nu-mi amintesc acum. Dar nimeni nu face operatiile astea, asa ca raman doar pura teorie.

Link to comment
  • 2 months later...

pornesti motorul il incalzesti bine dai jos uleiul inchizi din nou usonul torni jumatate din ulei si o cutie de motor flush pentru spalat motoarele pe interior de gome si alte gunoaie dai drumu la motor si il lasi 3-5 minute la relantii ca sa mearga ... dupa aceea dai tot continutul jos si adaugi un nou ulei un filtru nou si cam atat. Platina o reglezi cu lera la 0.4mm bujiile sa fie toate la 0,7mm . Cu carburatorul o sa fie o problema daca mere prost ... pompa de benzina la fel ma rog astea sunt nimicuri.

Link to comment

Am o bafta, vai de fundul meu: nici n-am reusit sa o pun pe picioare si mi-a lovit-o cineva in parcare. Nu am nici priceperea si nici rabdarea pt asta, asa ca daca stiti un mecanic sau un service de incredere in Bucuresti, va rog sa-mi spuneti.

Link to comment

In primul rand trebuie sa mergi la politie, la biroul accidente usoare si sa iei dovada de reparatie pentru lovitura in parcare. Iti explica cei de acolo ce trebuie sa faci. Insa sa te astepti sa pierzi cateva ore bune acolo. Acum cred ca sunt zeci si sute de evenimente usoare. Dupa ce ai dovada de reparatie cauti un service care face si tinichigerie. Nici un service nu-ti repara tabla fara dovada de la politie. Reparatia fara acest document este fapta penala.

Link to comment

Pai in primul rand mi-ar trebui un mecanic care sa vina si sa vada masina, sa-i faca verificarile elementare (la care eu nu ma pricep, gen ulei, lichid de frana, lichid de racire, bujii, schimbat/curatat filtru de aer etc) sa-i prinda intr-un fel teava de esapament pt ca atarna si sa o verifice daca e fisurata.Farul din spate e facut praf complet si nu cred ca pot iesi cu ea asa pe strada.Am fost deja la biroul ala pt accidente usoare, cel de langa Europa, m-au trimis la cel de pe Masina de paine (in accident au fost implicate mai multe masini, unele au fost avariate serios si s-a gandit nenea ala ca cel mai probabil a fost declarat la Masina de paine). Ei evident vor sa vin cu masina sa faca constatarea, masina care nu e "deplasabila" (din cauza esapamentului, farului, lipsei ITP-ului....). Ca sa o deplasez (la politie sau la un service), ar trebui sa-i inlocuiesc complet farul si sa-i repar teava de esapament pe banii mei - nu e grav, nu pare a fi ceva f scump, dar am nevoie de cineva care se pricepe. Amicii pe care i-am intrebat, imi spun ca stiu mecanici, dar numai jigodii.

Link to comment

Am fost pus si eu intr-o situatie asemanatoare acum ceva timp. Oficial ai 2 alternative: sa duci masina pe platforma pana la politile la avarii sau sa gasesti un echipaj in zona care sa-ti elibereze o dovada.PS: Eu am apelat la varianta neoficiala (cu sticla de uischi :nas: )

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines