danyiel_22 Posted September 20, 2008 Share Posted September 20, 2008 salut caut documentatie despre reparare motoarelor de scutere in 2timpi in special schimbarea pistonului segmentilor si boltudaca cineva stie sa imi explice cum se procedeaza Link to comment
ratza Posted September 20, 2008 Share Posted September 20, 2008 E simplu. Desfaci motoru' pe la carter, desfaci ?uruburile de la biel?, desfaci chiulasa, sco?i pistonu' afar?, dai eject la segmen?ii vechi. Pui segmen?ii noi, unul cu capetele într-o parte, cel?lalt cu capetele în partea opus? (180 de grade). Ambele capete s? fie spre partea pe unde e b?gat bol?ul. Ca s? sco?i bol?ul, desfaci siguran?ele cu un ?pi? ?i împingi în bol? cu ceva de diametru ceva mai mic. Iese destul de u?or, trebuie doar s? ba?i cu ceva de în dorn ?i iese. Dac? vrei s? schimbi ?i bol?ul ?i ?i segmen?ii, întîi schimbi bol?ul. Link to comment
danyiel_22 Posted September 20, 2008 Author Share Posted September 20, 2008 craterul este unde se infileteaza bujia(eu stiam ca aia este quloasa)dar poate stiu eu gresit imi explici te rog unde este craterul al meu este un piaggio mc3(NRG)si conteaza ce bujie ii bagi eu i-am bagat una de dacie si la 80km se intrerupe si porneste iar daca merg cu 78 79 nu face asa ceva Link to comment
miron1947 Posted September 20, 2008 Share Posted September 20, 2008 imi explici te rog unde este craterul Carterul,este in partea inferioara. Link to comment
danyiel_22 Posted September 20, 2008 Author Share Posted September 20, 2008 la toba? nu imi dau seama unde vine Link to comment
miron1947 Posted September 20, 2008 Share Posted September 20, 2008 In partea opusa PMS,partea de jos,unde se afla si arborele motor.http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/52/Arbeitsweise_Zweitakt.gif Daca imi dati o adresa de e-mail,va trimit manualul de reparatii(22MB). Link to comment
Guest sorin6 Posted September 20, 2008 Share Posted September 20, 2008 Daca nu ai cunostiintele de baza, da-l sa ti-l faca cineva... Link to comment
yo9hrb Posted September 21, 2008 Share Posted September 21, 2008 La motoarele in 2t nu prea ai suruburi la biela, deci se scoate tot ansamblul piston-biela-arbore. Atentie cand montezi la loc pistonul, sa nu-l pui invers, ca nu-ti va mai porni motorul in veci (ferestrele de pe fusta pistonului trebuie sa corespunda cu ferestrele din cilindru, ca altfel nu-ti mai face admisie/baleiaj/evacuare. La segmenti, vezi care-i pozitia de montaj (trebuie sa scrie pe ambalaj). In plus, pot avea si sens de montaj (cel putin unul). In acest caz scrie pe undeva pe segment "TOP". Aia-i partea dinspre capul pistonului. In canalele de segmenti vei gasi niste boltulete mici. Alea sunt ca sa nu se roteasca segmentul sa intre cu capetele in ferestrele din cilindru. Boltuletele alea vin in fanta segmentilor, nu-i poti monta invers. O smecherie: Cand montezi boltul, incalzeste pistonul. La motoarele in 2T, spre deosebire de 4t, boltul este fix in piston, ca in capul bielei are colivie cu ace. Cand schimbi boltul, schimba si colivia cu ace (de regula sunt imperecheate). Cam atat imi amintesc acum. Daca ai dubii, intreaba. Eventual pune poze.A, ai grija foarte mare la etansari. Adica la montajul carterului pe bloc si la etansarile din capetele arborelui. Daca la 4T doar pierzi niste ulei, la 2T trage aer fals.Etansarea pieselor metalice se face cu solutii de etansare. De genul celor care se folosesc la asamblarea cutiilor de viteze. Se gasesc pe la magazinele auto. Link to comment
danyiel_22 Posted September 21, 2008 Author Share Posted September 21, 2008 cat de cat mai cunosc si eu nu cred ca este chiar asa o operatiune dificila stiu ca motoarele in 2timpi sunt cele mai simple dar nu stiu denumirile toate cum ar fi Carterul eu nu am auzit de asa ceva dar am inteles cum sta treaba ma pot apuca de lucruinca ceva ce operatiune mai trebuie facut inafara de curatirea cilindrului pe la trazmisie ceva? Link to comment
yo9hrb Posted September 21, 2008 Share Posted September 21, 2008 Pai sa o luam didactic: chiulasa este "capacul" ala in care intre bujia. Sub ea se afla cilindrul. Toate acestea se monteaza pe carter (ala contine arborele cotit). Carterul este din 2 bucati, ca altfel nu poti monta arborele. La transmisie, daca merge, las-o in pace. Schimba uleiul si atat. Link to comment
miron1947 Posted September 21, 2008 Share Posted September 21, 2008 cat de cat mai cunosc si eu nu cred ca este chiar asa o operatiune dificila stiu ca motoarele in 2timpi sunt cele mai simpleSunt mai simple constructiv,neavand sistemul de distributie,dar operatia de inlocuirea segmentilor,fara a avea notiuni de baza,este cam la noroc,P.S.Va stept pe messenger sa va trimit manualul. Link to comment
danyiel_22 Posted September 22, 2008 Author Share Posted September 22, 2008 am desfacut asa am data qulasa jos avea 4 surupuri dupa aceea cilindru am apasat pe pedala pana a iesit pistonu afara am dat si guranta de la blot jos si am batut in bolt pna a iesit afara dupa aia am scos pistonu am dat segmenti jos acum trebuie sa imi vina segmenti sa ii pun la locmultumesc pentru sfaturi Link to comment
yo9hrb Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 -ai grija cand montezi pistonul sa nu-l montezi invers.-ai grija la etansari cand montezi cilindrul.Recomand sa te duci cu cilindrul la cineva care se pricepe, sa-i vada uzura. Daca e prea mare sa-l schimbi. Link to comment
danyiel_22 Posted September 22, 2008 Author Share Posted September 22, 2008 nu are uzura aproape deloc dar a avut segmenti din aia prosti cu 10 lei din cauza asta isi pierdea compresiala etasare ma gandesc sa folosesc "mastik"solutia aia de se pune la imbinarea tobelor de masina Link to comment
ratza Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 nu are uzura aproape deloc .....la etasare ma gandesc sa folosesc "mastik"solutia aia de se pune la imbinarea tobelor de masinaCu ce ai m?surat pistonul ?i unde? Uzura nu se refr? la diametru, ci la loca?ul pentru segmen?i.Sub nicio form? nu etan?a cu mastic, folose?te o garnitur? original?. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now