Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

cum se schimba segementi la scutere in 2t


danyiel_22

Recommended Posts

salut caut documentatie despre reparare motoarelor de scutere in 2timpi in special schimbarea pistonului segmentilor si boltudaca cineva stie sa imi explice cum se procedeaza

Link to comment
  • Replies 30
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • danyiel_22

    7

  • miron1947

    7

  • yo9hrb

    3

  • ratza

    3

E simplu. Desfaci motoru' pe la carter, desfaci ?uruburile de la biel?, desfaci chiulasa, sco?i pistonu' afar?, dai eject la segmen?ii vechi. Pui segmen?ii noi, unul cu capetele într-o parte, cel?lalt cu capetele în partea opus? (180 de grade). Ambele capete s? fie spre partea pe unde e b?gat bol?ul. Ca s? sco?i bol?ul, desfaci siguran?ele cu un ?pi? ?i împingi în bol? cu ceva de diametru ceva mai mic. Iese destul de u?or, trebuie doar s? ba?i cu ceva de în dorn ?i iese. Dac? vrei s? schimbi ?i bol?ul ?i ?i segmen?ii, întîi schimbi bol?ul.

Link to comment

craterul este unde se infileteaza bujia(eu stiam ca aia este quloasa)dar poate stiu eu gresit imi explici te rog unde este craterul al meu este un piaggio mc3(NRG)si conteaza ce bujie ii bagi eu i-am bagat una de dacie si la 80km se intrerupe si porneste iar daca merg cu 78 79 nu face asa ceva

Link to comment

La motoarele in 2t nu prea ai suruburi la biela, deci se scoate tot ansamblul piston-biela-arbore. Atentie cand montezi la loc pistonul, sa nu-l pui invers, ca nu-ti va mai porni motorul in veci (ferestrele de pe fusta pistonului trebuie sa corespunda cu ferestrele din cilindru, ca altfel nu-ti mai face admisie/baleiaj/evacuare. La segmenti, vezi care-i pozitia de montaj (trebuie sa scrie pe ambalaj). In plus, pot avea si sens de montaj (cel putin unul). In acest caz scrie pe undeva pe segment "TOP". Aia-i partea dinspre capul pistonului. In canalele de segmenti vei gasi niste boltulete mici. Alea sunt ca sa nu se roteasca segmentul sa intre cu capetele in ferestrele din cilindru. Boltuletele alea vin in fanta segmentilor, nu-i poti monta invers. O smecherie: Cand montezi boltul, incalzeste pistonul. La motoarele in 2T, spre deosebire de 4t, boltul este fix in piston, ca in capul bielei are colivie cu ace. Cand schimbi boltul, schimba si colivia cu ace (de regula sunt imperecheate). Cam atat imi amintesc acum. Daca ai dubii, intreaba. Eventual pune poze.A, ai grija foarte mare la etansari. Adica la montajul carterului pe bloc si la etansarile din capetele arborelui. Daca la 4T doar pierzi niste ulei, la 2T trage aer fals.Etansarea pieselor metalice se face cu solutii de etansare. De genul celor care se folosesc la asamblarea cutiilor de viteze. Se gasesc pe la magazinele auto.

Link to comment

cat de cat mai cunosc si eu nu cred ca este chiar asa o operatiune dificila stiu ca motoarele in 2timpi sunt cele mai simple dar nu stiu denumirile toate cum ar fi Carterul eu nu am auzit de asa ceva dar am inteles cum sta treaba ma pot apuca de lucruinca ceva ce operatiune mai trebuie facut inafara de curatirea cilindrului pe la trazmisie ceva?

Link to comment

Pai sa o luam didactic: chiulasa este "capacul" ala in care intre bujia. Sub ea se afla cilindrul. Toate acestea se monteaza pe carter (ala contine arborele cotit). Carterul este din 2 bucati, ca altfel nu poti monta arborele. La transmisie, daca merge, las-o in pace. Schimba uleiul si atat.

Link to comment

cat de cat mai cunosc si eu nu cred ca este chiar asa o operatiune dificila stiu ca motoarele in 2timpi sunt cele mai simple

Sunt mai simple constructiv,neavand sistemul de distributie,dar operatia de inlocuirea segmentilor,fara a avea notiuni de baza,este cam la noroc,P.S.Va stept pe messenger sa va trimit manualul.
Link to comment

am desfacut asa am data qulasa jos avea 4 surupuri dupa aceea cilindru am apasat pe pedala pana a iesit pistonu afara am dat si guranta de la blot jos si am batut in bolt pna a iesit afara dupa aia am scos pistonu am dat segmenti jos acum trebuie sa imi vina segmenti sa ii pun la locmultumesc pentru sfaturi

Link to comment

-ai grija cand montezi pistonul sa nu-l montezi invers.-ai grija la etansari cand montezi cilindrul.Recomand sa te duci cu cilindrul la cineva care se pricepe, sa-i vada uzura. Daca e prea mare sa-l schimbi.

Link to comment

nu are uzura aproape deloc dar a avut segmenti din aia prosti cu 10 lei din cauza asta isi pierdea compresiala etasare ma gandesc sa folosesc "mastik"solutia aia de se pune la imbinarea tobelor de masina

Link to comment

nu are uzura aproape deloc .....la etasare ma gandesc sa folosesc "mastik"solutia aia de se pune la imbinarea tobelor de masina

Cu ce ai m?surat pistonul ?i unde? Uzura nu se refr? la diametru, ci la loca?ul pentru segmen?i.Sub nicio form? nu etan?a cu mastic, folose?te o garnitur? original?.
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines