Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Statiile taxi


Recommended Posts

  • Replies 9
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Imediat dupa rivolutie, firmele private de taxi au inceput sa utilizeze statii CB pentru cativa ani, insa odata cu reglementarea activitatii au trebuit sa foloseasca in scop comercial alte frecvente, deoarece CB este o banda publica.Iar cu trecerea timpului au aparut si o gramada de facilitati, de exemplu codarea PL (tonuri) care permite ca in aceeasi frecventa sa se efectueze 2 convorbiri diferite fara sa se influenteze reciproc, urmarire prin GPS, afisare starii masinii la dispecerat(liber, ocupat, stationar, deplasare)etc.

Link to comment

Dati-mi voie sa va povestesc cate ceva despre cum era odata.Inainte de revolutie in Bucuresti si in tara (Constanta, Brasov, etc) se folosea 150 MHz pt furgonete ( mutari de mobilier) si 330/300 MHz pt transport persoane. Cum in ultrascurte propagarea e ceea care e si tanand seama de distanta dintre orase, sau de munti, etc, practic erau aceleasi frecvente.Statiile era RTM-4MF pt furgonete si Unitra pt persoane. RTM-ul lucra in simplex, emitea/receptiona pe aceiasi frecventa. Ideea e ca la mobiler erau mai putini "neseriosi"... Unitra folosea 2 frecvente/canal din motive de protectia soferilor. Pe una emiteau"driverii" si receptionau dispecera pe o alta. Iar cand un sofer intra in emisie le bloca emisia celorlalti, ca sa nu fie haos. Evident erau mai multe canale, adica Taxi 1, 2, etc..Daca unui sofer i se punea cutitul la gat, ca si atunci se intampla, el apasa un buton de alarma amplasat strategic, adica foarte usor adresabil, dar mascat, si spunea "gata sefu', te duc imediat pe strada..si la numarul...Nu ma intepa sefu, ca am copii acasa, poftim toti banii. Acu' ajungem pe strada... si numarul...unde vrei matale, etc." Microfonul era agatat la indemana, asa ca "prindea" tot, dar soferul nu il mai atingea, ca sa nu atraga atentia. Dar partea de emisie ramanea activata si timp de 2 secunde se transmitea indicativul masini, apoi 8 secunde semnalul de la microfon, apoi inca 2 secunde indicativul, samd...Statiile erau gandite si ele astfel incat dupa actionarea alarmei apasarea butonului de Power vizibil pe panoul din fata stingea doar ledul si bloca partea de amplificator audio. Intre timp si imediat pe celelalte frecvente dispecerele le "povesteau" celorlalti taximetristi ca unul din colegii lor de pe masina cu numarul .., care merge spre, strada ..numarul.., i-a "rasarit" un cutit pe langa gat. Apoi sunau si la Militie. Intotdeauna in ordinea asta si cu un oarecare delay, hi, hi.. Asa ca atunci cand cel/cei cu sisu' cobora(u) din masina, respectivul/respectivii erau asteptati de colegii taximetristi, da' nu cu flori :101 . De aia se anunta si Militia, ca sa ii extraga din mainile "batoase" care ii "mangaiau" cu pofta, :sparge: Cica si militienii asteptau sfarsitul "balului", ca sa nu mai alerge ei dupa "clientii", desigur :ras: .. Asa ca pt "clienti" totul parea OK. Pana cand cobora(u)...Tanand seama de tehnologia anilor respectiv erau statia era compusa din 3 cutii destul de mari, statia propriu zisa, alimentatorul si identificatorul. Azi cu tehnica moderna un "gandac" face toata treaba tuturor TTL-urilor din identificator, asa ca totul s-a miniaturizat.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines