ddeliciu Posted August 8, 2008 Share Posted August 8, 2008 Incepand din 1 August in piatra neamt (unde voi da eu) se da examen pe computer, odata cu aceasta modificare au mai aparut cateva, 5 le stiu sigur restu sunt numai din auzite si am cautat o gramada pe net, nimic despre acest lucru nu afirmat !1.Daca iei sala, e luata , adica la urmatorul examen(in caz ca nu iei orashu) nu mai dai si sala, numai orashu pana iei !2.Dosarul se depune la minim 15 zile dupa ultimul examen !3.In chestionare(inclusiv cele de categoria B) apar pana la 2-3 intrebari de mecanica, ce e drept la categ B mai simple, de genu ce presiune tre sa aibe rotile, eu stiu de 2.5 atmosfere:D unde este amplasata roata de rezerva in general, eu stiu de portbagaj !4.Taxa de eliberare permis, adica 50 lei se achita innainte de depunerea dosarului si se anexeaza la dosar, se face poza si semnatura digitala la depunerea dosarului !5.De la depunerea dosarului examenul teoretic se da la maxim 5 zile, si peste 1-2 zile proba practica, asta daca iei teoria !Unele sunt ok altele nu prea imi convin, in fine !Unde as putea gasi mai multe detalii despre aceasta reglementare? sa fie oficiale, cu siguranta sunt mai multe modificari !Si inca o chestie, de unde as putea face eu rost de softu-ul celor de la politie cu chestionarele? sau ceva asemanator? adica pe mine ma intereseaza intrebarile sa fie aceleasi nu modul de raspuns si designu, exact cum era innainte, variantele de la proba teoretica le gaseai la orice scoala de soferi cu mici modificari !Bafta ! Link to comment
ratza Posted August 8, 2008 Share Posted August 8, 2008 ?i pe mine m? intereseaz? subiectul. Am r?mas f?r? permis ?i poli?istul mi-a spus c? trebuie s? dau ?i un test de cuno?tin?e teoretice. Nu m? deranjeaz? acest lucru, dar vreau s? ?tiu ce înv?? ?i de unde. Link to comment
Blind Posted August 8, 2008 Share Posted August 8, 2008 Presiunea la roti nu este de 2,5bar, variaza in functie de tipul masinii si de incarcarea acesteia, si este specificata de producator pe stalpul usii din stanga (unde e incuietoarea la usa).La masina mea spre exemplu (nissan almera '97) presiunea rotilor este de 2bar pentru maxim 3 persoane in masina si de 2,4 bar in caz ca am 4-5 persoane in masina. Link to comment
ddeliciu Posted August 8, 2008 Author Share Posted August 8, 2008 Si tu ce faci stai cu pompa dupa tine si cand mai urca catziva in masina mai unfli si cand coboara dezunfli ?Le lasi de 2,5, asta e o valoare normala si medie !Faptul ca e specificat pe stalpul din dreapta nu stiam !Ratza, cum ai ramas fara permis? ai calcat vreo baba pe trecere sau ai condus sub influenta bauturilor alcoholice :P ?Bafta ! Link to comment
ratza Posted August 8, 2008 Share Posted August 8, 2008 Eh, mi-am tunat BMW-u' c-un taximetrist într-un giratoriu în Codlea. Noaptea pe la unu ?i ceva s-a întîmplat. Era luminat bine locul, prin stînga mea a trecut un tir care ie?ea din giratoriu ?i am avut impresia c? dup? el nu mai e nimic. Bag într-a-ntîia, plec ?i-i bag o bucat? taximetristului care era fix în spatele tirului. Nici n-am apucat s? schi?ez frîn?, l-am v?zut cum îi pleac? curu' ?i s-a dus direct într-un ?an? de vreun metru jumate pe margine. M? c?casem cînd am auzit c? prostu' nu avea centura pus?, intram la v?t?mare din culp?, plus îmi era s? nu-mi iau dracu' b?taie pe acolo.Pagubele mele: capota, far ?i semnalizare dreapta, grila, bara, num?rul ?i spoilerul. La care se adaug? permis, 150 amenda plus repara?ia ma?inii, evident c? n-am casco.Pagubele ?luia: arip? ?i u?? dreapta spate, punte spate ?i roat? din impact direct, praguri, bara fa?? ?i ce i-au mai sc?rpinat ?ia de la tract?ri pe sub ea.A?a e cînd nu e?ti atent. Mi-am recunoscut vina ?i totul a decurs f?r? alte probleme. Taximetristu' e ?la care se vede în poz? completînd la declara?ie pe capota mea :smt003 [attachment=0]18072008.jpg[/attachment] Link to comment
Blind Posted August 8, 2008 Share Posted August 8, 2008 Si tu ce faci stai cu pompa dupa tine si cand mai urca catziva in masina mai unfli si cand coboara dezunfli ?Le lasi de 2,5, asta e o valoare normala si medie !Faptul ca e specificat pe stalpul din dreapta nu stiam !Ratza, cum ai ramas fara permis? ai calcat vreo baba pe trecere sau ai condus sub influenta bauturilor alcoholice :P ?Bafta !Le lasi la 2. Daca ai presiune prea mare in roti atunci se vor deforma (suprafata de rulare capata un fel de varf) iar aderenta va scadea, plus ca anvelopele se vor uza inegal; daca te uiti pe stalp vei vedea (nu la dacie, ca nu are asa ceva). Pe langa asta, nu vei avea mereu incarcarea maxima in masina, ci foarte rar. Ca tot suntem la capitolul roti, fiind vara, aerul din anvelope se dilata, presiunea in interior creste si te poti trezi cu un poc de toata frumusetea...Simt nevoia ca in final sa precizez ca presiunea la care se umfla rotile nu are legatura cu mecanica... Link to comment
ratza Posted August 8, 2008 Share Posted August 8, 2008 Simt nevoia ca in final sa precizez ca presiunea la care se umfla rotile nu are legatura cu mecanica...Corect. Are leg?tur? cu pneumatica. Link to comment
ddeliciu Posted August 12, 2008 Author Share Posted August 12, 2008 De la cativa baieti care au picat examenul la sala, am "captat" niste intrebari de mecanica, cei priceputi cu mecanica rog sa dea niste raspunsuri clare si la subiect !1.Care sunt cauzele care duc la supraincalzirea motorului?2.In ce situatii creste consumul de carburant ?3. Ce temperatura medie are antigelul in masina?4.Cum se numeste procesul prin care scoti cheia din contact iar masina motorul continua sa functioneze?5. De ce apasarea fransei este mai greoaie ?Toate au legatura cu mecanica,Ms fain !Bafta ! Link to comment
Blind Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 1) Defectarea electroventilatorului care raceste radiatorul SAU pierderea etanseitatii sistemului de racire SAU defectarea pompei de apa...2) Cand stai la stop consumul de carburant este infinit; cand esti in ambuteiaje de asemenea; daca ai carburatorul prost reglat (pt masinile cu carb) etc3) Temperatura medie a antigelului este aceeasi cu temperatura medie a apei din circuitul de racire, deoarece atat vara cat si iarna in sistemul de racire trebuie sa ai solutie de apa si antigel. (vezi ca daca dupa "medie" urma "de inghet" se schimba problema)4) Autoaprindere5) Apasarea franei e mai greoaie comparativ cu ce? Raspunsul este simplu si la asta, prin apasarea pedalei, energia cinetica e transformata in energie hidraulica de catre pompa de frana ce actioneaza asupra pistoanelor ce strang placutele pe discuri (si tamburii pe ferodouri) fiind necesara o forta mare de apasare. La ambreiaj ai o placa elastica, la acceleratie ai unul sau doua arcuri.Vezi ca la fiecare intrebare trebuie sa iti dea si variante de raspuns, cel putin cand am dat eu era cu variante.La ce am raspuns eu se pot adauga alte variante de raspuns... Link to comment
yo9hrb Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 5). Defectiune la servofrana. Link to comment
ratza Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 1. ...sau radiator înfundat, c?ldur? prea mare afar?, mers prelungit în trepte inferioare de vitez?, motorul prea turat, ma?ina înc?rcat? prea tare, rampe foarte abrupte ?i lungi.2. Trepte inferioare, mersul la tura?ii mari, vitez? mare (de pe la 120 în sus), ma?ina înc?rcat?, presiune prea mic? în pneuri.3. Optim ar fi 85 de grade.4. Autoaprindere, s-a spus deja.5. Defec?iune la servofrîn? sau la ABS, dac? ma?ina are a?a ceva. Link to comment
ddeliciu Posted August 14, 2008 Author Share Posted August 14, 2008 Bre' eu am luat examenu, cu 23 puncte ;)Bafta ! Link to comment
Blind Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Si nu ne luminezi si pe noi care-i smenul cu datul pe calculator, etc etc? Sa alfe si lumea in urma cautarilor pe google opinii despre noul sistem de desfasurare al examenului pt permis, mod de desfasurare, etc etc.Traseu cand ai? Link to comment
ddeliciu Posted August 14, 2008 Author Share Posted August 14, 2008 Pai va raspund la orice intrebare, cum intrebari nu ati pus.....o sa fac eu un rezumat :DDeci ai un monitor lcd-touch screen cu unitate centraola in monitor, cel putin eu nu am vazut nici o unitate centrala, decat un ups la fiecare pc.Mie mi s-a parut ushor, avand in vedere ca am invatzat pana la ora 2 noaptea.....Faceam si ami multe daca nu aveam emotii si stapaneam mai bine legislatia si daca eram mai atent....E ca un joc pe pc, merge de 3-4 ori mai repede decat pe foaie, plus ca ti le si corecteaza instant!Cand intri iti ia dosaru un gagiu, apoi te striga, iti da un cod de bare, codu ala de bare cand ajungi la pc(daca sunt mai multe libere il alegi pe care vrei) il scanezi sub monitor, adica scaneru e legat de monitor, iti arata acolo numele, categoria, cnp, confirmi daca sunt ale tale sau nu, si te apuci de treaba !Nu exista intrebare fara raspuns, insa exista cu 2-3 raspunsuri !Mi-a cazut 1 singura intreabre de mecanica, care deasemeni am cazut-o si eu pe ea ca erau 2 variante eu am pus numai una!Iti arata acolo cate intrebari ai facut, cate mai ai, cate sunt corecte, cate gresite, si cat timp mai ai !Daca stii cat de cat in maxim 5 minute e gata, eu nu mai stiu cat am facut dar cu siguranta mai putin !Daca esti declarat admis te felicita domn' politzai de acolo, iti da dosaru in brate, si succes la oras !Traseul il am luni, sper sa il iau ;)Daca aveti vreo intrebare nu ezitati, va raspund cu cea mai amre placere !Bafta ! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now