silviu_marian_2005 Posted April 12, 2008 Share Posted April 12, 2008 Vreau o solutie de alimentare cu 220v din baterii si nu stiu care varianta este mai buna:1. invertor + acumulator auto2. ups +/- acumulator autocu aceasta sursa vreau sa alimentez chiar un motor de maxim 1800-2000w chiar daca pentru perioade scurte de timpDin ce am citit pe aici am vazut ca ups-urile au o forma a curentului de iesire sinusoida pura pe cand invertoarele sunt cu sinus modificat si unele cu sinus pur.-Pentru ce fel de consumatori este importanta forma curentului de iesire? -Un ups este fiabil pentru o folosinta mai indelungata ( adaugandu-i acumulatori suplimentari) ? adica sa alimentez din el circuitul becurilor din casa in caz de avarie sau si alti consumatori Link to comment
ddeliciu Posted April 12, 2008 Share Posted April 12, 2008 Foloseste ups+acumulator auto, preferabil cat mai mare ca si capacitate !Este fiablil, acuma depinde si ce baterie ii pui, bateria e tot miezu la un ups, ea cade prima !Treaba cu forma sinusoidala, cred ca cel mai bine e sa fie pura !Bafta ! Link to comment
cipcirip Posted April 13, 2008 Share Posted April 13, 2008 Salut; pentru un UPS, o baterie mai mare = autonomie mai mare, in conditiile in care o ,,ajuti ``la incarcare cu o sursa suplimentara. Ca sa maresti puterea iti trebuie traf mai mare, tranzistori mai mari sau mai multi, precum si redimensionarea protectiei la scurt/suprasarcina.Ce fel de motor vrei sa alimentezi cu el ? Pentru becuri nu e o problema, nu sunt pretentioase la forma de unda a tensiunii. Link to comment
silviu_marian_2005 Posted April 13, 2008 Author Share Posted April 13, 2008 o bormasina, un flex, o pompa de apa, poate o casa :smt003 Link to comment
Kytan666 Posted June 30, 2008 Share Posted June 30, 2008 totul intr-un sigur cuvant : generator , sunt generatoare ce le iei in mana de maner si te duci cu el cat un ghiozdan de scoala , teoretic un ups e mai bun ca un invertor , e mai destept si mai bine facut , invertoarele astea sunt vai de capu lor in mare parte .. chinezarii de toata jena si unu de firma si care sa mai si poata duce cat scrie pe el e scump .trebuie sa-ti faci calcule .. daca iti eie un generator mic , sa-ti tina consumatorii din momentul respectiv si sa mai ai niste watti ramasi sa incarci si upsurile si acumulatori .. depinde de ce ai nevoie . am un prieten de famile care s-a mutat undeva la marginea unei paduri si nu are decat apa potabila de la un parau captat de el si filtrat , in rest .. un generator mic , 2 baterii de tir parca de 150A , o statie de incarcare si niste invertoare foarte tari (facute in SUA pt Europa , pt santiere in zone neelectrificate )de unde le-a scos nu stiu .. si singura problema e ca statia de incarcare nu are circuit de incarcare si aici il voi ajuta eu ... in rest omul e multumit .. aaa si o gramada de lampi d-alea solare de gradina cu leduri . tre sa vezi exact pt ce ai nevoie , ce posibilitati ai ,daca ai 220 si te intereseaza doar pt avarie e mai simplu .. generator silentios cu adaptor de extindere a evacuarii .. Link to comment
adrianfasie2007 Posted February 4, 2012 Share Posted February 4, 2012 Buna ziua,Am modificat un UPS APC de 500 VA(310W) astfel: de la bateria ups-ului am legat doua fire pana la o mufa de bricheta, aceasta urmand sa o conectez cand doresc la priza de bricheta a masinii. Avand in vedere aceasta modificare intrebarile sunt urmatoarele:1. Pot sa folosesc pe post de invertor conectand la priza masinii? Pentru ce putere maxima astfel incat sa nu distrug alternatorul sau instalatia electrica.2. Cand masina e pornita stiu ca tensiune creste de la 12v cam pe la 14.0-14.6v. E in regula aceasta tensiune pe intrarea bateriei de la UPS? Imi creste tensiunea de iesire de la 220v la mai mult? Cand masina e oprita am 12V deci banuiesc ca nu ar fi nici o ploblema.3. Pot sa folosesc UPS-ul sa incarc bateria masinii cand il alimentez cu 220v? Suprasolicit sistemul de incarcare al ups-ului avand in vedere faptul ca bateria masinii e de 55 Ah?Va multumesc! Link to comment
Dr.L Posted February 4, 2012 Share Posted February 4, 2012 1) siguranta brichetei e deobicei de 10-15A. Deci nu depasi 100-150W.Mare atentie,ca majoritatea prizelor (stecherelor) din comert,pt auto,sunt doar pt >1A,avand o sigurata tinuta de un arc de otel,care va topi carcasa la curenti mariAtentie si ca stecherul sa stea fix in priza,altfel...iarasi vei topi cevaIn UPS,trebuie sa pui niste condensatori,10.000-20.000uF,in paralel cu firele care vin de la bricheta. Asta,pentru ca UPSul consuma in impulsuri scurte,dar de amplitudine f mare,iar pierderile pe cabluri/mufe sunt determinate de amplitudinea aia mare!2)totul e in regula!Daca tensiunea la bornele upsului va scade sub 10-11v,se va opri. Atentie ca pe cabluri ai pierderi,deci cu motorul oprit,se poate intampla usor3) daca racesti ups-ul,ar trebui sa mearga. Vezi subiectul cu modificarile UPSurilor.Evident ca incarcarea va dura muult Link to comment
Guest tyc Posted February 4, 2012 Share Posted February 4, 2012 E cum spune DrL dar la incarcarea bateriei trebuie sa iei in considerare faptul ca UPS-ul face doar o incarcare de nivelare. Practic asta se traduce intr-un timp mare de incarcare (intre 3zile si o saptamana) si tensiunea la borne nu atinge pragul de 14,4V (2,4V/element).Pt incarcare e bun un traf+punte deoarece curentul necesar e 10% din capacitate( 5,5A). Aceasta capacitate o are bateria cand e noua ,practic pt 55Ah e necesar un curent de 4A. UPS-ul are o baterie de 7Ah si circuit de incarcare dimensionat pt aceasta. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now