mih1 Posted April 12 Share Posted April 12 (edited) Buna ziua, am intentionat sa suplimentez capacitatea de stocare la un invertor plug&play si fiindu-mi necesara tensiunea de 36V, am inseriat doua baterii una de 12V, cealalta de 24V, ambele avand 100A/h. Au generat vreo 10 ore si cand le-am verificat, cea mare avea Un dar cea mica 0V. Acum se incarca normal. Trecand peste faptul ca nu trebuia sa inseriez doua baterii diferite si ca as putea sa le las in generare mai putin timp, ce solutie as mai putea utiliza sa le pot controla? Am incercat initial cu un controller DC/DC de 3000W la 60V, l-am lasat sa debiteze cam 150W, dar dupa 30 minute a cedat. Edited April 12 by mih1 Link to comment
Dxxx Posted April 12 Share Posted April 12 Daca faci aproximatii, vei avea rezultate aproximative. Vad ca stii bine ca nu ai facut bine. Pe de alta parte ce spui merge pe cine-stie-ce retea de socializare. Aici suntem electronisti. Trebuie sa spui cat de incarcate erau bateriile, tipul exact, curentul folosit de sarcina, rezistenta interna a bateriilor, capacitatea REALA/MASURATA a lor, variatia tensiunii in timp, eventual densitate electrolit in timp etc. Tu nu ai masurat nimic si nici nu prea inteleg ce doresti si cat de util ti-ar fi daca chiar gasesti rapsunsul. Cred ca stii ca nu merge orice baterie de start ci iti trebuie ceva deep-cycle. Link to comment
mih1 Posted April 12 Author Share Posted April 12 (edited) Bateriile sunt LiFePO4, incarcate 13V respectiv 26V, curentul a fost pentru consumatori de noapte intre 2 si 10A. Oare bateria de 12V nu este buna sau este normal sa se descarce inaintea celei de 24? Edited April 12 by mih1 Link to comment
validae Posted April 12 Share Posted April 12 Dacă cea de 12V are capacitate mai mică, se descarcă prima.Când înseriezi baterii, trebuie să aibă aceeași capacitate și rezistență internă.Ce capacitate au cele două ? Link to comment
Dxxx Posted April 12 Share Posted April 12 Pai daca sunt LiFePO4 este OK. 13 si 26V le-ai luat "generic" sau specificate in DS? Oricum mie nu imi ies de fel cele doua tensiuni... teoretic cel putin este 3,6V/celula. Adica 14,4V si 28,8V, adica semnificativ mai mult pentru 100%. Chiar si la incarcare foarte "conservatoare" adica 3,4V ajungi la 13,6V si 27,2V. Ai facut incarcare CC/CV? Intre 2 si 10A ar trebui sa tina cel putin 10h daca capacitatea este 100Ah - matematica simpla. La 2A ar corespunde 50h. Nimic despre rezistenta interna... Totusi valoarea corecta sa zicem ca este R pentru cea de 12V, atunci ar trebui sa fie 2R pentru cea de 24V... din cauza ca si tensiunile sunt in raport de 1:2. Daca ambele baterii CHIAR AU 100Ah, atunci teoretic inserierea este CORECTA si ar trebui sa se descarce in acelas timp daca ar fi incarcate la capacitatea maxima ambele. Desigur ar trebui si Rint sa fie cum am zis mai sus. Sper ca bateria cu tensiune zero are BMS la intrerior si pe elementi nu ai descarcat sub 2,5V ca se poate sa fie definitiv stricate. Link to comment
ionut120v Posted April 13 Share Posted April 13 Din pacate la LFP tensiunea nu spune mai nimic despre SOC (state of charge), Trebuie facuta o incarcare sau descarcare completa inainte de a inseria bateriile, oricum una s-a descarcat, din pacate nu toate BMS urile suporta inseriere, in caz ca se aplica tensiune inversa unele se ard. Cat despre celule versiunile mai noi all aluminium suporta temporar zero volti similar cu sodiu ion. Ideal ar fi sa incarci bateriile complet si sa ai un soi de monitorizare coulomb count sa stii pe bune cat ai descarcat din ele. Offtopic in legatura cu tensiunea si SOC, la nichel cadmiu e cam la fel, pe motivul asta s-a prabusit un avion deorece pilotii vedeau ca au tensiune si nu scade, a fost pana n-a mai fost deloc, au ramas brusc in negura. Link to comment
antonvasileeee Posted April 13 Share Posted April 13 (edited) La LiFe Po tensinuea nominala pe element NU este 3,6-3,7 V!!!! Edited April 13 by antonvasileeee Link to comment
ionut120v Posted April 13 Share Posted April 13 Am experienta de cativa ani, tensiunea finala depinde de cat de repede dorim sa incarcam, in doua ore nu se incarca cu tensiunea limitata la 3,4v, dar tensiunea de echilibtru in float e in jur de 3,38v, daca a a stat o saptamana la 3,38 nu mai ia sarcina in plus, nici macar la 4 v. In situatia cand nu suntem constransi sa incarcam repede avand capacitate suficienta, putem pune limita la 3,39-3,40, daca prindem ceva nori si vrem sa recuperam putem lasa o vreme tensiunea mai sus, prima zi chiar 3,6 daca suntem in foame. Link to comment
antonvasileeee Posted April 13 Share Posted April 13 Foamea nu face casa buna cu tehnica si nici nu justifica depasirea de specificatii tehnice . Dar probabil de foame polimeru' o sa ajunga la 3,85 sau 4V. Link to comment
Dxxx Posted April 13 Share Posted April 13 La LiFePO4 tipic tensiunea maxima de incarcare este 3,6V. Tipic inseamna valoarea uzuala. Insa ca la orice component electronic trebuie citit DS specific. Acolo se poate sa fie mentionata alta tensiune si asta este edificator. Ionut zice corect ca depinde de curentul de incarcare, cert este ca se poate incarca ceva semnificativ peste 95% si cu 3,4V... exact cum spune el cu terminarea incarcarii la un curent foarte mic, deci sa stea mult timp la incarcat, gen tensiune float. Incarcatoarele uzuale sigur au limita CV setata la 3,6V... pentru ca majoritatea userilor nu agreeaza incarcarea lenta/lunga; dar pentru aplicatii solare spre exemplu nu timpul conteza ci folosirea intregii capacitati. Nu stiu de unde se citeaza 3,7 sau 3,85 sau 4V... ceea ce este incorect. Cineva probabil nu a studiat chimie PO4 inseamna fosfat... nici o legatura cu polimer. Link to comment
antonvasileeee Posted April 13 Share Posted April 13 Multi savanti nedescoperiti . Vine acusi vremea sa dam o tura sau trei dupa ofuri . Ce treaba are lipol cu life pol4? Chiar nu sunt la fel ca za fie confundati . La li ion 3,85V la ultimele chimisme se ajunge la 4,35V maxim incarcare . Ce spui tu straine ??!! Chiar confunzii bateriile ?? Link to comment
antonvasileeee Posted April 13 Share Posted April 13 Si nu confunda maximul cu nominalul . Link to comment
ionut120v Posted April 13 Share Posted April 13 1 oră în urmă, Dxxx a spus: La LiFePO4 tipic tensiunea maxima de incarcare este 3,6V. Tipic inseamna valoarea uzuala. Cu tensiunea asta se poate obtine incarcarea completa la viteza specficata care este uzual 0,5 C adica doua ore, evident mentinerea acestei tensiuni dupa terminarea incarcarii este daunatoare. Tensiunea de echilibru la inarcacare completa fiind de 3,38v mentinerea unei tensiuni de 3,39-3,4 este acceptabila, dar daca in varii motive am facut o descarcare mai adinca, avem energie la dispzitie si avem nevoie de ea in interval de cateva ore- 2 zile putem mari putin tensiunea pentru a putea incarca energia respectiva. Evident daca nu avem nevoie de energie suplimentara nu are sens sa fortam incarcarea. LTO nu are histereza ea mentine tensiunea la care am terminat incarcarea, la descarcare coboara lent din punctul din care am plecat. La LFP dupa terminarea incarcarii tensiunea scade chiar si fara consum, ajunge la 3,37 la incarcare completa. In cazul utilizarii pe sisteme fotovoltaice optim este sa reducem cat putem acea histereza (energia pierduta in acest proces nu face altveva deacat sa degradeze bateria) cu mentinerea SOC atins la finalul fiecarui ciclu. Incarcand la 3.39 dupa o descarcare mai adinca evident nu vom obtine la final acelsi SOC atins in ciclul precedent, va trece ceva vreme pana se atinge din nou SOC-ul anterior unui eveniment de descarcare mai profunda, dar urcand la 3,5-3,6 putem recupera SOC-ul intr-un ciclu. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now