marcel87 Posted March 18 Share Posted March 18 Acum 2 minute, marcel87 a spus: Vreau o părere sa pot folosi acest invertor off grid cât de cât sau aproape spre maxim...scriu pe acest forum deoarece mereu am primit sfaturi bună și ajutor fără critici...stima acestui forum Link to comment
perfidus Posted March 19 Share Posted March 19 (edited) iSolar SMH-III 4.2KW facut de EASUN este o clona de Voltronic Axpert MKS off-grid dar cred ca stii deja asta. Gasesti destul de multe chestii scrise pe forumuri despre aceste invertoare clone cu diverse denumiri: Easun, Powmr, Sorotec samd. De baterii Breckner nu stiu nu am folosit, sunt tip VRLA. Trebuie sa pui mai mult de un sir (2S = 24V) in paralel la ce capacitate au - 100Ah pe hartie - ca sa poti trage un curent corespunzator din ele pe invertor. 4200 / 24 = 175A si daca vrei sa te tina macar o ora la maxim de putere iti trebuie vreo 4 siruri in paralel (2S4P = 8 bucati). Cu bateriile astea no-name poti avea surprize sa nu aiba capacitatea reala cat cea din documente. Eu am constatat asta cu unele Jarett cu gel, cred ca de noi nu aveau mai mult de 70Ah desi erau specificate ca fiind de 120Ah. Dupa trei ani mai au maxim 15-20% din capacitate si le voi inlocui cu unele LiFePO. Sistemul meu solar este dimensionat pentru o autorulota, nu am experienta cu sisteme on-grid sau pentru acasa, cu consumatori mari. Edited March 19 by perfidus Link to comment
Elservius Posted March 19 Share Posted March 19 D-nule @marcel87, invertorul d-voastră trebuie să tragă aproximativ 170A din baterii dacă este la încărcarea maximă și nu mai compensează din panourile fotovoltaice, sau rețeaua electrică. Pentru ca bateriile cu plumb -indiferent că sunt de tip cu gel, agm, sau clasice- să aibă o viață cât mai lungă, este bine ca să nu se tragă din ele în mod continuu și constant un curent mai mare de 10% din capacitatea lor. Adică, în cazul d-voastră, ar fi bine să aveți o capacitate totală a bancului de baterii de 1700Ah (1500Ah, ca să fim mai indulgenți) la 24V. Și să nu le descărcați mai jos de 24,9V (adică 12,45V pe baterie). Dacă ați avea baterie LiFePo4 de 24V, atunci ar fi suficientă o capacitate de 350Ah, ideal 400Ah. Și ar permite o descărcare ocazională până la 20% din capacitatea bateriei fără a-i afecta vizibil și pe termen lung performanțele. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now