IonutT Posted Thursday at 12:11 PM Share Posted Thursday at 12:11 PM Plafoniera poate fi setata din telecomanda pe 3 temperatura de culoare si 5 intensitate luminoasa. Simptome inainte sa se strice : intensitate luminoasa mica (aproape stins ) din cand in cand crestea intensitatea luminoasa apoi revenea la minim. unde gasesc driver led sau unde repar pe cel existent? Atasat poze cu driverul. Link to comment
Dxxx Posted Thursday at 12:43 PM Share Posted Thursday at 12:43 PM Pai ar trebui sa citesti topicul sticky... Aici este forum de electronisti, si ca sa arati respect si multumiri pentru cine eventual te va ajuta, este necesar ca in postare sa dai datele necesare - care evident ca nu au fost pe lista ta. Deci trebuie sa faci ceva masuratori, trebuie ca eventual de pe PCBul ala sa scoti schema (da, va necesita munca), trebuie sa pui poze si cu sursa de lumina propriu-zisa nu cu alimentarea. Inainte de a sti ce tensiune si curent pleaca spre leduri nu se poate vorbi concret. Oricum, in mare parte deja pot sa-ti spun ca primul pas va fi sa vedem daca merita sau nu repararea / ce ar trebui facut ... si abia apoi discutam de piese si de unde... Din ce vad, deja am dubii ca o sa-ti convina sau o sa merite sa repari. Link to comment
validae Posted Thursday at 01:29 PM Share Posted Thursday at 01:29 PM Acea plafonieră are două șiruri de leduri, unul cu lumină ,,rece,, și unul cu lumină ,,caldă,,. Prin selectarea uneia, alteia și amândouă simultan, se obțin nuanțele ,,rece, cald, neutru,,. Primul pas ar fi să vezi dacă ai leduri arse, asta e relativ ușor fiindcă uneori cele arse au un mic ,,punct,, negru în mijlocul joncțiunii.Dacă îți convine o singură temperatură de culoare, se poate alimenta doar șirul respectiv, ori ambele în paralel, prin ,,șuntarea,, circuitului de selecție.Oricum, lucrarea asta trebuie făcută de cineva care înțelege ce e acolo. Link to comment
IonutT Posted Thursday at 04:35 PM Author Share Posted Thursday at 04:35 PM Multumesc pentru raspunsuri . M-am uitat la subiectul urmator sa ma inspir in completarea detaliilor. La mine cel putin se vede in poza output = 370VDC 125mA. Unde sa masor ? Sursa de iluminat este partial vizibila, dar este . Nu sunt electronist sa pot face schema . Ma gandeam ca ati vazut multe, stiti multe , dar se pare ca multitudinea de variante existente pe piata nu ma lasa sa gasesc un raspuns rapid. Cumpar alta . Link to comment
Dxxx Posted Thursday at 05:44 PM Share Posted Thursday at 05:44 PM Fa bine si nu cumpara alta, este alegerea cea mai proasta. Ai prins bine ideea ca trebuie sa ai bagaje serioase de cunostinte, pentru ca este necesar nu sa o repari, ci in primul rand sa corectezi ce este prost facut, majoritatea dispozitivelor pe care le iei asa au vicii din start, si nu au fiabilitate. Ca idee o instalatie led de iluminat de 50W cu corectie fiziologica (temp de culoare) si dimming este suficienta pentru 50-100mp si trebuie sa coste niste sute de euro - daca este buna. Probabil in lei romanesti peste 2.000... Presupun ca ai dat mult mai putin, si ca nu era in stare sa lumineze 100mp, plus ca s-a defectat - toate dovezi cat era de proasta. Probabil ca un electronist poate sa o repare, sa o faca chiar buna, dar piese bune costa si ele, oricum discutam de sute de lei investiti, probabil bine peste pretul de achizitie. Anormal aici este exact pretul de achizitie, ceva ieftin este greu sa fie bun. Sfat: ia ceva care macar sa fie facut de firma (nu ca sunt bune, dar nu sunt chiar atat de proaste) - daca vrei cu corectie fiziologica gasesti acceptabile la Ikea. Oricum nu vei gasi produse fiabile, toate sunt prost dimensionate, deci daca obtii peste 2 ani de functionare casnica este bine. Daca vrei fiabilitate ia ceva tip "iluminat industrial" unele dintre alea sunt corect dimensionate, capabile de fiabilitate in utilizare casnica de 50 ani, cum va fi si orice instalatie realizata de un electronist, cu respectarea parametrilor. Oricum nu te baga la ceva cu dimming si corectie fiziologica, mai ales daca este ceva ieftin - acolo ai certitudinea ca va fi dezastru, pentru ca ieftin si bun nu se poate - daca mai are si PFC si este dimensionat corect asa ceva se scrie cu 4 cifre si prima cifra nu este 1... adica discutam de mii de lei. Link to comment
validae Posted Thursday at 06:34 PM Share Posted Thursday at 06:34 PM Cu niște plafoniere asemănătoare a venit mai demult un coleg de serviciu la mine, se defectaseră pe partea de comutare din telecomandă.Cu acceptul lui, i-am pus ledurile ,,pe direct,, urmând ca plafoniera să fie comandată din întrerupătorul obișnuit. Dar în mod frecvent se ard și leduri. Link to comment
Dxxx Posted Thursday at 07:17 PM Share Posted Thursday at 07:17 PM Desigur ca se pot gasi solutii de functionare cu mentinerea majoritatii elementelor existente... dar asta nu rezolva fiabilitatea proasta, nu imbunatateste cromatica luminii, nu imbunatateste eficienta, nu corecteaza power factorul. Si oricum este necesar sa intervina cineva cu cunostinte de specialitate, nu se poate copia ce a facut unu' de pe YT, filmand ceva fals/regizat. Ce este pentru iluminat inseamna flux mare, care merge cu putere instalata relativ mare, necesitate de racire proportionala. In plus confortul vizual si efectele fiziologice nu sunt de neglijat, deci trebuie si CRI corespunzator. Si nu in ultimul rand ai in vedere ani de utilizare, aparent consumul nu conteaza, dar pe perioade lungi incepe sa se stranga, deci incepe sa devina rational sa investesti in leduri cu eficienta mare, chiar daca sunt scumpe, pentru ca pe parcurs investitia initiala este amortizata. Vrei iluminare led corecta - atunci fa o instalatie relativ scumpa, dar isi va merita din plin costurile. Posibil ca zeci de ani sa nu umbli la ea, si pe parcurs realizezi economii, iar lumina este buna, placuta si potrivita fiziologic. Economie initiala nu merita decat la vreun culoar, la scara, sau in gradina. In spatiul locuit - in nici un caz. Link to comment
IonutT Posted Friday at 08:47 AM Author Share Posted Friday at 08:47 AM Bucataria mea are 30mp. Am o sursa de lumina pe un perete, industriala, si as fi optat si pentru plafoniera de acest tip dar cum sa pui pe tavan din beton un astfel de model fara sa se vada sursa de alimentare ? ( cea de pe perete este montata sus si nu se vede , vezi poza) . PS ai umflat putin costul, dar eu nu ma sperii asa usor Link to comment
sesebe Posted Friday at 12:12 PM Share Posted Friday at 12:12 PM Nu stiu la ce te astepti tu dar daca citesti topicul meu ai sa vezi cit ajunge sa te coste o solutie LED corect implementata. Pt ca sint multe pagini, iti pot spune ca pt o lustra costul acum ceva ani (prin 2018) a fost cu tot cu cercetare (componente si subansamble testate) fara a contoriza manopera, de poate peste 2000 de lei. Inacem moment am estimat ca fara cercetare, doar multiplicind solutia gasita, costul ar fi fost de 800-900 de lei. Deci nu stiu dece consideri umflate costurile. Oricum iti recomand sa citesti topicul pt ca are multe informatii utile. Link to comment
Dxxx Posted Friday at 01:19 PM Share Posted Friday at 01:19 PM 1. eu am zis ca o sursa de lumina led care sa acopere toate cerintele la nivel maxim de exigenta va ajuge sa coste sute de euro si oricum prima cifra nefiind 1. Colegul @sesebe iti zice 2000 lei, adica 400 euro, deci in concordanta cu ce zic eu. Asta include costurile de materiale, dar si manopera facuta nu de un tehnician prost - ca ala este angajat pe banda care scoate sute de mii de becoleduri de 5 lei, plus costurile de operare ale firmei, plus profitul. Un astfel de corp nu si-l permite orisicine, deci posibil sa incorporeze si tarife de realizare artistica, tarife de cercetare/proiectare unicat sau serie mica - caz in care ce am spus eu este putin, mai trebuie un zero in coada. Si daca vreo firma gaseste asa-ceva si importa in Ro nu crezi ca isi pune si ea un modest adaus de 100%, ca de, este de lux. 2. daca vrei instalatie de led corecta, este clar ca trebuie sa ai ceea ce este necesar, adica nisa/nise tehnice in care sa fie rezidenta unitatea de alimentare - deci nu se vede nimic. La realizari mai modeste este posibila conservarea instalatiei de 230V alternativ pana la corpul de iluminat si sursa sa fie inclusa prin design in acel corp. 3. iluminat industrial care sa poata macar teoretic sa asigure conditii de racire corecta arata asa: https://www.led-star.ro/iluminat-industrial-led/264-lampa-led-50w-iluminat-industrial.html https://produseled.ro/lampi-industriale-cu-led/lampa-industriala-atelier-cob-led-150w-alb-natural-ip65 https://www.telecontrol.ro/industrial/lampa-led-industrial-osram-5-ani-garantie-100w-alb-rece-optonica-8124.html Ca in industrie se folosesc si prostii, este altceva. Oricum si preturile incep sa fie altfel decat 10 lei. De asemenea linkurile duc la produse care seamana a face functia - dar daca chiar o fac bine, asta ramane de masurat pentru a confirma, dar macar este posibil. Link to comment
modoran Posted Friday at 04:30 PM Share Posted Friday at 04:30 PM Dupa simptomele descrise 99% ai leduri defecte, nu e driverul electronic. Cumpara alta linistit sau schimbi toate ledurile. Recomand prima varianta, inlocuirea. Se strica si aia, inlocuiesti iar si tot asa. Link to comment
IonutT Posted Friday at 05:30 PM Author Share Posted Friday at 05:30 PM 150W 12000 lumeni in bucatarie de 30mp ? Plafoniera mea a costat putin sub 1000 Ron , probabil pentru aspect ca electronica nu pare ce trebuie. Eu am nevoie de o sursa de lumina de aprox. 4000 lumeni, nu avioane. Link to comment
sesebe Posted Friday at 06:18 PM Share Posted Friday at 06:18 PM Cind te duci sa cauți alta plafoniera trebuie sa lași aspectul mai jos pe lista de priorități. Trebuie sa cauți ceva ce are răcire bună pt LED-uri, preferabil sa nu fie pe benzi flexibile lipite pe carcasa pt ca nu asigura răcire corespunzătoare. Preferabil sa fie LED-uri lipite pe PCB cu substrat metalic (aluminiu) și apoi fixate pe carcasa metalica cu o interfață termica. Ultimele corpuri de iluminat industrial cumpărat de mine au fost niște "barete" pt pus sub margine dulapului în bucătărie, deasupra blatului. Aveau LED-urile pe o fișier de PCB sticlotextolit nu substrat metalic (asta e scump) și era inserata într-un canal lung al corpului metalic. Ar fi părut ca este ok dar PCB-ul nu prea făcea contact termic cu carcasa de aluminiu. Am scos prin translație PCB-ul și am pus între PCB și corpul metalic de aluminiu pasta de transfer termic pe măsură ce introduceam inapoi PCB-ul astfel incit sa umplu complet spațiul dintre PCB și corpul metalic. S-a simțit și la mina ca după aceasta operațiune LED-urile erau mult mai reci la atingere. Apoi am redus la jumătate si puterea din LED-uri alimentind doua corpuri de iluminat de la o singura sursa iar cealaltă raminind de rezerva. Din ceea ce văd prin magazine nu as cumpăra mai nimic fără ca măcar sa fac îmbunătățiri de transfer termic măcar. Altfel aruncam cu bani în ograda chinezului cit putem. Link to comment
IonutT Posted Friday at 06:59 PM Author Share Posted Friday at 06:59 PM Am incercat sa citesc topicul tau dar ma depaseste. Aici este vorba de o confuzie. Eu am deschis subiectul cu intentia, declarata in ceea ce am scris (unde gasesc driver led sau unde repar pe cel existent) , de a gasi de cumparat ceva cu care sa schimb actuala sursa de alimentare sau sa gasesc o persoana dispusa sa repare sursa existenta. Raspunsurile primite se refera la prototipuri sau alte modificari ce ar putea imbunatatii setup-ul actual si se confunda costul de la productia de serie cu costul unui prototip, se confunda reparatia cu cercetarea. Este ca si cum as vrea sa repar/inlocuiesc iPhone-u si imi spuneti ca ma costa 1mil euro. Nu pot schimba ecranul spart ca este QLED si ca trebuie sa pun OLED pentru ca este mai bun dar ca sa pun OLED trebuie sa cumpar un prototip pentru ca nu s-a construit inca. Daca cineva crede ca ma poate ajuta cu informatia cautata ii multumesc . Link to comment
sesebe Posted Friday at 07:11 PM Share Posted Friday at 07:11 PM (edited) La nivelul de electronica și de interes pe care îl arăți mai bine cumperi alta, cum a mai spus cineva, și tot schimbi cite una la fiecare 1-2-3 ani. Cunosc foarte multe cazuri de persoane ce au preferat sa cumpere și sa utilizeze fără a corecta sau măcar încerca sa corecteze problemele de proiectare. Toți fără excepție au ajuns sa trebuiască sa le schimbe în scurt timp, chiar în mai puțin de 2-3 luni, în cazurile fericite maxim 2-3 ani. Pe topicul meu este expusa "cercetarea" făcută de mine pt a ajunge la niște soluții fiabile și performante. Dacă pe tine nu te interesează decit sa cirpesti ceva prost făcut atunci mai bine cumperi una nouă și în scurt timp o înlocuiești și pe aia........ și tot asa. Edited Friday at 07:11 PM by sesebe Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now