Ovidanie Posted August 2, 2024 Share Posted August 2, 2024 Am găsit această carte și mi-am amintit că am avut și eu doi asemenea bolizi. Mi-am amintit câte îmbunătățiri mai făceam, cât timp dedicam bolidului, noroc că tata, mecanic, avea un ditamai atelieru' permanent plin cu mașinile altora, iar eu, între doi clienți, făceam totul in regie proprie. Link to comment
yo9hrb Posted August 2, 2024 Share Posted August 2, 2024 Dacia 1100, Dacia 1300 si 1310 break. Si Lastun, dar nu se pune. Inca mai am un Sandero si un MCV, ambele au 16 ani. Astea sunt luate de noi. Link to comment
Ovidanie Posted August 2, 2024 Author Share Posted August 2, 2024 Lăstunul se pune, chiar are "punctaj" mai mare decât Dacia 1300. Sandero și MCV nu se pun. Și nici Loganul. Dacă nu poți să sufli în jigloare, nu se pune. Link to comment
validae Posted August 2, 2024 Share Posted August 2, 2024 Am avut 1310 și 1410 Break (pe GPL), la ultima adaptasem o aprindere electronică ce folosea în loc de platină un senzor Hall, făcut de Gotronic.Din cauza carburatorului complicat, care veșnic se deregla și cauza un consum imens, am scos și rezervorul de benzină.Mergeam exclusiv pe gaz, chiar și iarna la -10*C pornea așa.Am dat-o la ,,fer,, pentru că expirase instalația pe gaz și începuseră să doarmă șobolanii pe motor iarna....permanent era ceva de reparat la ea.Dar se repara ușor, un patent și sârmă... Link to comment
q_acdc Posted August 3, 2024 Share Posted August 3, 2024 (edited) Decat sa am 4 usi care se inchid prost ,mai bine 2 usi!!!(am ales Olcit 12 TRS) Edited August 3, 2024 by q_acdc Link to comment
BRANCA Posted August 3, 2024 Share Posted August 3, 2024 Problema la Dacie nu era că se închid uşile prost,ci că se puteau deschide chiar cu o şurubelniță!De aia erau tot felul de butuci antifurt... Link to comment
draku Posted August 3, 2024 Share Posted August 3, 2024 (edited) Acum 11 ore, doru3160 a spus: Daca nu era cu siringa, se pune. Nu ai auzit? conditia e sa fi avut unde sufla, in jiglere. Puteai sa sufli in jiglere, dar doar o data.... Dupa aia suflai in buzunare..... Carburatorul dublu corp (de inspiratie Oltcit) era tare pacatos...daca se deregla un pic, consuma ca tractorul... Dupa aia rupea roata in doua cu motorul ala de 1,6... Consumul se "linistea" doar la service-ul Dacia din Pantelimon, cu un reglaj pe banc pentru 3 regimuri de mers..... Facea nenea de acolo garnituri din carton doar cu un simplu cutter, mai rapid ca un cutter-plotter din vremurile noastre.... Oricum, daca aveai talpa grea, consum era garantat peste 12l/100km Ce vremuri.... Edited August 3, 2024 by draku Link to comment
Ovidanie Posted August 3, 2024 Author Share Posted August 3, 2024 Da.... carburatoarele alea dublu corp erau pretentioase la reglaje. Tin minte ca aparuse in revista Tehnium procedura de reglaj a acelor carburatoare. Doi vecini au facut echipa, au cumparat doua reviste Tehnium, sa aiba fiecare revista lui. Trei zile si-au facut incalzirea, au discutat intens, la o bere, in fata blocului, pe banca, au rascitit revistele alea, cum spuneam, fiecare cu revista lui. Toti de pe strada, inclusiv babele, stiau ca urmeaza marea servisare plus reglajul suprem al acelui carburator. Apoi mi-au cerut un set de lere, ca nu aveau. In bucatarie, pe masa, l-au demontat complet carburatorul, au curatat, schimbat garnituri, apoi reglat cu lera plus alte descantece, pana la urma au reusit sa-l asambleze si sa porneasca masina. Foarte increzatori, au plecat in teste pe ruta Suceava-Milisauti, un drum de vreo 60Km dus-intors. Aveau 10 litri de benzina in rezervor, plus bidonul ''rezerva'' de 2,5 litri, iar pe drum au mai cumparat 5 litri de benzina. Si n-au reusit sa o aduca in fata blocului, au ramas, pentru a treia oara, in pana de carburant, la cateva strazi distanta. Alti vecini, mai mistocari, explicau ca eu i-am sabotat, ca le-am dat un set de lere masluite, sa-mi bat joc de ei. Prostii au crezut, vreo doua saptamani nu au mai vorbit cu mine. Pana la urma au adaptat un carburator de Dacia pe acel Oltcit. Link to comment
flomar60 Posted August 3, 2024 Share Posted August 3, 2024 Cu Dacia mea veche (fabricație 1976 și cumpărată în 1993)) am trecut Transfăgărășanul,Branul,Cheile Bicazului de mai multe ori....ca să nu am probleme cu încălzirea am înlocuit radiatorul original cu unul mai mare de la modele noi....cel mai mult mă ”distra” faza în care murea motorul pe Transfăgărășan din cauza golurilor de aer....nu mai puteam merge decât cu viteza 1 până treceam de golul ăla de aer....se simțea imediat ,motorul lua turație și puteam schimba în viteze superioare....în 2005 și-a dat obștescul sfârșit....dar îmi aduc aminte cu drag de toate aventurile pe care le-am avut cu această mașină.... Link to comment
deneinvins Posted August 3, 2024 Share Posted August 3, 2024 Dacia 1310 după certificat, 1410 după cartea tehnică dată de fabricant. An fabricație 1997. Motor 1397cmc, carburație, culoare alb-boreal. Cumpărată de nouă, R.K. în 2004 la un atelier din Brașov. Radiat prin rabla în 2013, pe motiv de caroserie ruginită. Link to comment
Ovidanie Posted August 3, 2024 Author Share Posted August 3, 2024 Un asemenea ''gol'' de aer este si la iesirea din localitatea Ilisesti, spre Paltinoasa. Toti se plangeau ca nu ''trag'' motoarele in acea zona. Asta credeam si eu, pana cand am trecut cu bicicleta pe acel traseu, de fapt este o rampa lunga, iar relieful nu ofera repere vizuale, soferii nu-si dadeau seama ca e rampa. Link to comment
draku Posted August 3, 2024 Share Posted August 3, 2024 Cam asa arata o Dacia Nova R523, productie noiembrie 1995.... Se lauda directorul Stroe de la Dacia ca e o masina 100% conceptie romaneasca, dar ca a durat mult punerea in opera, proiectul datand de la inceputul anilor '80... Aiurea, era o copie grosolana a Renaultului 11, se vede cu ochiul liber asemanarea exterioara.... Orice piesa a trenului de rulare, daca n-o gaseam de la Dacia, ca se gaseau greu la vremea aia, o comandam cu succes de la R11 si se potrivea perfect... Link to comment
Recommended Posts