Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Recommended Posts

Bună ziua va întreb o chestie care as vrea un răspuns 'am tot citit ca nu este ok sa pui benzina de 98 în loc de 95 la mașină ca se ard supape etc etc '''''uni spun ca nui nimic rau alți ca da 'dumneavoastră ce spuneți   pot strica motorul dacă pun benzina cu cifra mai mare

Link to comment
  • Replies 13
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

cam  ce  ii  lipseste  chelului ?  tichie  cu  margaritare , nu-i  asa ?

la  ce  super Ferrari dupa 2  luni  in  Vaslui  ai in  posesie  si  la  care  nu  merge  mai  nimik  asa  cum  trebuie , apai  numai  kerosen  ii mai  lipsea  sa  ii  bagi  in  rezervor ...:92... stai  in banca  ta  si  alimenteaza  numai  cu  ce  recomanda  fabricantul masinii  ... gasesti  ce  recomanda  fabricantul  in  cartea tehnica  a  masinii ...

Link to comment

La masina mea, langa buson scrie E10 unleaded. 

Merge cam la fel cu amandoua tipurile fde benzina de la pompa, cu ceva diferenta doar intre vanzator. 

Poate candva sa fi avut importanta, la Buceag-ul facut pentru benzina de 75 care poate tusea daca ii dai de 95.

Dar intre 95, 98 sau 100, cum o lsuda unii, nu am remarcat diferente. E10 unleaded sa fie. 

Link to comment
Acum 1 oră, yo7lhe a spus:

La masina mea, langa buson scrie E10 unleaded. 

Merge cam la fel cu amandoua tipurile fde benzina de la pompa, cu ceva diferenta doar intre vanzator. 

Poate candva sa fi avut importanta, la Buceag-ul facut pentru benzina de 75 care poate tusea daca ii dai de 95.

Dar intre 95, 98 sau 100, cum o lsuda unii, nu am remarcat diferente. E10 unleaded sa fie. 

Nu tusea nici ala, ,ergea cu benzina de 90 ca aia se gasea pe vremuri de zbirniia, la fel cu 98, aveam in armata si doar cu 90 le alimentam.

Link to comment

Că poate funcționa cu ambele tipuri de benzină e sigur.Cum poate funcționa e problema. Dacă fabricantul a menționat clar tipul de carburant utilizabil, înseamnă că randamentul și fiabilitatea cele mai mari, motorul le are doar cu acel tip de carburant.

Altfel scria ,,merge cu orice benzină,,....

Trebuie ținut cont că mașinile moderne nu mai sunt atât de simple ca motorizare, la Dacia puteai pune și diluant dacă îi ajustai avansul și duza carburatorului.

Un fost coleg de serviciu a avut Trabant, băga în el orice, inclusiv diluantul amestecat cu vopsea de la vopsitorie....ieșea fumul multicolor după el.

Fiind un om mare, avea un stil aparte de a rezolva penele la roți.Ținea cricul deschis la maxim, ridica Trabantul cu o mână și băga cricul gata săltat sub el...😀

Link to comment
Posted (edited)

In anii 80, la cota de 10 litri de benzină CO 90 pe luna, adăugăm 20 litri CO 110 de la aviație și un litru de ulei de motor.         Mergea brici la Dacie.

Edited by PINTI
Link to comment

Detonatiile vin la pachet cu o temperatura mai mare care poate "arde" supapele. Benzina cu cifra octanica mai mare previne detonatiile.

Alt aspect, daca amestecul de carburant este sarac (lean) => temperatura creste si "arde" supapele. Deci se pot "arde" lejer supape si cu benzina de 95 daca amestecul nu-i ok. 

 

Link to comment
La 09.07.2024 la 23:01, merck a spus:

Detonatiile vin la pachet cu o temperatura mai mare care poate "arde" supapele. Benzina cu cifra octanica mai mare previne detonatiile.

Alt aspect, daca amestecul de carburant este sarac (lean) => temperatura creste si "arde" supapele. Deci se pot "arde" lejer supape si cu benzina de 95 daca amestecul nu-i ok. 

 

Am vazut la GPL la un motor de generator un cilindru, 210 cm3, cu amestec sarac se inrosea galeria de evacuare, dar e un compromis in toate, amestec bogat ardere incompleta randament slab, cu amestec sarac nu trebuie turat, la 1500 rpm merge OK la 3000 inroseste galeria de evacuare inplicit si supapele, iar temperatura pe qulasa este peste limita rezonabilului.

 

Randamentul cel mai bun la un motor se obtine cand e operat la limita stall-ului.

 

Viata motorului depinde mai mult de stilul de condus decat de combustibil, condusul se adapteaza la combustibilul utilizat, motorul se strica daca se face timp indelungat ce nu trebuie.

 

Calculul se face per total, cost combustibil plus cost motor, uneori iese mai ieftin cu combustibil mai ieftin si inlocuire motor. exemplu GPL daca merge 200k im loc de 400K e mai ieftin GPL+2 motoare decat benzina + 1 motor.

Link to comment

ECU il regleaza in functie de citirea sondelor Lamda, daca sunt defecte nu mai regleaza corect. La GPL exista posibilitatea setarii, daca ai interfata il setezi singur, instalatia GPL replica cumva mapa(harta) masinii +/- cat este facuta setarea.

 

Am fcut referire la un motor cu carburator unde amestecul si raportul cuplu/ turatie la o anumita putere se regleaza manual.

 

ECU nu poate tine locul soferului la cutia manuala, la automate se obtine o anumita optimizare, dar si acolo optinea fabricantului este un compromis intre performanta si consum.

 

Pentru unii automata e mai periculos de condus ca manuala, iar ideea de sta cu piciorul sucit cum se spunea pe la TV nu tine, nu sta nimeni ore intregi cu piciorul sucit.

 

Referitor la detonari, nici macar la motorul cu un piston alimentat cu GPL nu am obtinut detonari, la cele cu injectie multipunct apar doar daca e apa in combustibil sau e ceva defect.

Edited by ionut120v
Link to comment
Citat

Excessively lean air-fuel mixtures can cause the cylinder and plug temperatures to increase, possibly resulting in knock and/or pre-ignition. This may cause damage to the spark plug and/or seriously damage the engine.

sursa:

https://ngksparkplugs.com/en/resources/spark-plug-basics#:~:text=Excessively lean air-fuel mixtures,or seriously damage the engine.

 

Eu prefer sa ma documentez de la surse de incredere. 

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines