Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Generator trifazic defect


NicCt

Recommended Posts

Bună seara, am un generator trifazic care nu produce curent. și nu știu cu se măsoară rotorul și statorul. Am făcut unele măsurători în ohmi dar când unesc cei doi poli ai aparatului de măsură îmi da o valoare de 13,5 ohmi. Când masor rotorul am o valoare de 75,6 ohmi din valoarea aceasta trebuie sa scad cei 13,5 ohmi ca să aflu valoarea exacta a bobinei rotorului?  Am măsurat firele bobinei statorului și am măsurători diferite. Când comuta aparatul pe continuitate am pe toate firele inclusiv pe cele de la AVR dar pe carcasa statorului nu am nici o continuitate. Va mulțumesc. 

Link to comment
  • Replies 14
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ce tip este, ce vechime are ? De obicei se defectează AVR-ul, condensatorul (dacă are), sau se duc periile de pe rotor.Inspectează starea bobinelor statorului cu o lanternă, să nu fie înnegrite de la vreun scurtcircuit, să nu fi intrat apă....eventual pune poze.

 O metodă de postare a pozelor de mare rezoluţie:

Plasaţi fotografia sau fotografiile alese pe desktop-ul PC-ului sau laptopului.La telefon nu e cazul.

Deschideţi aplicaţia din link https://imgur.com/upload

Trageţi (drag&drop) imaginile dorite de pe desktop (sau selectaţi manual) în caseta de upload a aplicaţiei.De pe telefon, selectaţi fotografiile dorite manual din dosarul corespunzător (DCIM) sau ,,Imagini,,.

După ce fotografiile s-au încărcat pe site (apare ,,upload complete,,), daţi click dreapta pe fiecare poză şi selectaţi ,,Copy image,,.Fără a închide fereastra aplicaţiei, întoarceţi-vă pe forum şi în postarea topicului, daţi click şi alegeţi ,,Paste,,.

Imaginea va fi copiată ca link direct şi va apărea oricui ca o fotografie reală, nu ca link pe care să dai click pentru vizualizare.

Link to comment

 NicCt.Ce aparat ai de dă 13,5 ohmi în scurt??Până şi banalul 830 are rezistența la scurtcircuitare borne sub 1 ohm!Ori n-ai contacte bune,ori bateria e slabă,ori e defect aparatul.

 În principiu aşa se face măsurătoare pe ohmi,din valoarea citită se scade rezistența bornelor scurtcircuitate.La rezistențe de valori mari,de ex kohmi, influența e neglijabilă.

Link to comment
Acum 6 ore, validae a spus:

Ce tip este, ce vechime are ? De obicei se defectează AVR-ul, condensatorul (dacă are), sau se duc periile de pe rotor.Inspectează starea bobinelor statorului cu o lanternă, să nu fie înnegrite de la vreun scurtcircuit, să nu fi intrat apă....eventual pune poze.

 O metodă de postare a pozelor de mare rezoluţie:

Plasaţi fotografia sau fotografiile alese pe desktop-ul PC-ului sau laptopului.La telefon nu e cazul.

Deschideţi aplicaţia din link https://imgur.com/upload

Trageţi (drag&drop) imaginile dorite de pe desktop (sau selectaţi manual) în caseta de upload a aplicaţiei.De pe telefon, selectaţi fotografiile dorite manual din dosarul corespunzător (DCIM) sau ,,Imagini,,.

După ce fotografiile s-au încărcat pe site (apare ,,upload complete,,), daţi click dreapta pe fiecare poză şi selectaţi ,,Copy image,,.Fără a închide fereastra aplicaţiei, întoarceţi-vă pe forum şi în postarea topicului, daţi click şi alegeţi ,,Paste,,.

Imaginea va fi copiată ca link direct şi va apărea oricui ca o fotografie reală, nu ca link pe care să dai click pentru vizualizare.

Generator honda ecmt 7000 trifazat o priza 220v și una 380v plus o ieșire 12v. Avr lam comandat, bobinele statorului se vad afumate. Statorul are 4 fire principale, o mufa 4 pini pentru AVR și doua fire care vin pe bloc de diode. Pun aparatu pe firele principale doua câte doua și am continuitate, dacă pun aparatul pe un pin din mufă avr am continuitate cu cele 4 fire principale. Bobinele am înțeles ca trebuie sa fie independente fără continuitate între ele. Menționez ca am desfăcut firele care duc la prize. Am cautat cum se verifica un astfel de motor(generator) dar nu am găsit am găsit numai verificări motoare alimentate, nu producătoare de curent. Am măsurat periile ieri aveam 75 ohmi azi am 45ohmi. Bobinele statorului verificate cele 4 fire la R1-R2 5ohmi, L1-L2 5ohmi.R1-L2 10ohmi, R1-L1 10ohmi.Leam numerotat în ordinea așezări firelor pe placa. 

Link to comment

Mai există un defect care survine destul de rar și nu e tratat prin multe locuri cu atenția cuvenită.

Când generatorul e cuplat pe o sarcină și motorul se oprește lent prin epuizarea combustibilului, uneori miezul magnetic al rotorului se demagnetizează total sau la un prag care împiedică generarea inițială (autoexcitare) de curent la pornire.Ca soluții de remediere pot fi :

- introducerea unei tije lungi prevăzută la un capăt cu un magnețel foarte puternic cu neodym și frecarea unuia din polii rotorului de câteva ori în același loc cu magnetul, pentru a crea o magnetizare remanentă a miezului.Apoi se pornește generatorul și se turează manual mai tare la început, până începe să genereze.

- aplicarea temporară a unei tensiuni dintr-o baterie sau sursă externă la bornele rotorului, simultan cu pornirea motorului, după ce începe să genereze, se îndepărtează rapid sursa externă.

- aplicarea scurt timp a unei tensiuni continue de câteva zeci de Volți pe una din înfășurările statorului, pentru a magnetiza momentan miezul.Apoi se îndepărtează sursa și se pornește generatorul.

Metodele se repetă până la începerea generării autonome.

Link to comment
Acum 3 ore, validae a spus:

Mai există un defect care survine destul de rar și nu e tratat prin multe locuri cu atenția cuvenită.

Când generatorul e cuplat pe o sarcină și motorul se oprește lent prin epuizarea combustibilului, uneori miezul magnetic al rotorului se demagnetizează total sau la un prag care împiedică generarea inițială (autoexcitare) de curent la pornire.Ca soluții de remediere pot fi :

- introducerea unei tije lungi prevăzută la un capăt cu un magnețel foarte puternic cu neodym și frecarea unuia din polii rotorului de câteva ori în același loc cu magnetul, pentru a crea o magnetizare remanentă a miezului.Apoi se pornește generatorul și se turează manual mai tare la început, până începe să genereze.

- aplicarea temporară a unei tensiuni dintr-o baterie sau sursă externă la bornele rotorului, simultan cu pornirea motorului, după ce începe să genereze, se îndepărtează rapid sursa externă.

- aplicarea scurt timp a unei tensiuni continue de câteva zeci de Volți pe una din înfășurările statorului, pentru a magnetiza momentan miezul.Apoi se îndepărtează sursa și se pornește generatorul.

Metodele se repetă până la începerea generării autonome.

Va mulțumesc frumos 

Link to comment

Asta este ce cautam. Dar nu masoara continuitatea între bobine dacă între bobine trebuie sa fie continuitate sau nu? Intre firul de nul și faze, intre mufa cu pini și faze sau nu-l. Acest aspect nu îl transmite în videoclip. 

Link to comment

E irelevant să măsori bobinele dacă nu ai niște valori de comparație.Bobinele nu se prea întrerup, sârma aia e destul de groasă, de obicei se scurtcircuitează dar nu se întrerupe.Montează totul cum era, încearcă să găsești un magnețel puternic și magnetizează miezul rotorului, apoi pornește și vezi dacă generează.

Ca idee de loc de unde poți procura magneți puternici, harddiscuri defecte de PC.

Au doi magneți lamelari care acționează motorul ce mișcă brațul cu capetele de citire/scriere.Trebuie dezmembrat total, scoți capacul, Discul dur și apoi brațul cu capete.Ultima dată ies magneții.

Link to comment

https://electricalc.ro/impedanta-buclei-de-defect/23-blog/187-tehnici-de-testare-a-bobinajelor-motoarelor-asicrone-trifazate Pe acest sait din câte am înțeles bobinele sant independent, nu trebuie sa aibă continuitate una cu ceaa alta. La mine nu stiu cum este am 3 faze și 1 nul,Fazele nu trebuie sa aibă continuitate cu nulu dar nici între ele.Sau fazele au legătură între ele. 

Link to comment

Dacă e trifazat, obligatoriu bobinele sunt conectate într-un punct comun.Nu au cum să formeze un sistem trifazat fiind izolate.Deci trebuie să ai trei bobine simetrice conectate într-un punct comun.Între capetele a două bobine ai tensiune de fază (380-400V), între capătul oricărei faze și nulul comun ai tensiunea de linie de 230V.

Generatorul tău e sincron, cu rotor bobinat.Frecvența e dictată direct de turația rotorului. Sunt și generatoare moderne cu invertor, care pot avea turația variabilă funcție de sarcină, dar tensiunea e redresată și apoi convertită electronic în curent alternativ.

Repet, nu te apuca să verifici bobinajul dacă nu are urme clare de izolație afectată.

Poate fi înnegrit de la praful de cărbune acumulat în timp, se poate șterge cu o cârpă. Vezi să nu sufere doar de demagnetizare, caz în care pierzi timpul cu alte verificări...

Link to comment
Acum 11 ore, validae a spus:

Mulțumesc domnul Vali. Azi am scos statorul și este afumat tare, trebuie sa comand unul nou. Dar am o întrebare statorul cel nou dacă are culori diferite la fire și nulu este cu atla culoare cum îl leg la prize. Eu am 4 fire :1 alb nul;2 negru faza pt priza de 220v ;3 și 4 amândouă roșii și duc la priza de 380v

 

Link to comment

Cele trei faze nu are importanță cum le legi, doar conexiunea de 230V trebuie să fii atent cum o legi, să nu pui 380V pe priza de 230V.În caz că statorul nou are alte culori, identifici prima dată fazele față de punctul comun, trebuie să ai trei valori identice.Nulul comun va veni legat la una din bornele de 230V iar cealaltă bornă va fi luată de la oricare din cele trei faze...

Link to comment
  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines