Geox Posted October 16 Share Posted October 16 Salut. Într-o clonă chinezească de motor Honda sunt inserate două bobine dintre care una este pentru încarcarea acumulator 12 V DC (ieșire un fir) și cealaltă pentru faruri 6-8 V AC (ieșire cu două fire). Mă interesează un regulator tensiune /releu încărcare care să gestioneze aceste două circuite. Merci. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
validae Posted October 16 Share Posted October 16 Păi ce tensiune are becul de far ? E posibil ca tensiunea bateriei să fie 12V și a farului mai mică ? Fiind alternator de motoscuter, reglajul tensiunii se face după alte criterii decât la auto.Vezi că există scheme de regulatoare moto și pe forum dar și pe net.Deși cred că mai simplu e să cumperi unul de-a gata, ieși mai ieftin. https://www.google.com/search?sca_esv=573896841&sxsrf=AM9HkKkFHadIJCKH7PqQuRaXGxqNNwtOlg:1697498623974&q=how+motorcycle+voltage+regulator+works&tbm=isch&source=lnms&sa=X&ved=2ahUKEwjC__OT2_uBAxVY3AIHHfsjDIIQ0pQJegQICxAB&biw=1229&bih=523&dpr=2.5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geox Posted October 17 Author Share Posted October 17 Circuitul de lumini e separat de cel de încărcare. Nici unul dintre ele nu are regulator de tensiune (chinezarie, ce sa-i faci?) Becurile sunt de 12 V dar luminează slab. Am măsurat tensiunea pe circuitul de lumini și la relanti ies 5V iar turat 8-9 V. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geox Posted October 17 Author Share Posted October 17 (edited) Din documentația motorului: Charging Coil Selection Four types of coils are available: The 1A and 3A coils are only suitable for recharging a starting battery. Use the 10A or 18A coils when powering accessories. Lamp Coil Kit (optional) Three types of lamp coils are available: 6v –25w, 12v –15w, 12v –25w. Two coils can be installed in parallel to provide 12V-50W, if no charging coils are applied. Use parallel connector (No. 32105-ZE1-000) to connect two coils in parallel. A single coil (12v-25w) can be used in combination with the 3A charge coil as required. Motorul meu e echipat cu o bobina de incarcare 12V 3A DC și o bobină pentru lumini 6V 25W AC. Edited October 17 by Geox Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Усилитель Posted October 17 Share Posted October 17 Acum 2 ore, Geox a spus: Acum 2 ore, Geox a spus: Becurile sunt de 12 V dar luminează slab. Am măsurat tensiunea pe circuitul de lumini și la relanti ies 5V iar turat 8-9 V. Acum 2 ore, Geox a spus: Motorul meu e echipat cu o bobina de incarcare 12V 3A DC și o bobină pentru lumini 6V 25W AC. De asta presupun ca cineva a pus bec de 12 in loc de 6V..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
validae Posted October 17 Share Posted October 17 Cum scriam mai înainte, stabilizarea tensiunii la alternatoarele astea moto se face altfel, neavând bobină de excitație ca la alternatoarele auto.În loc să întrerupă periodic o înfășurare de excitație atunci când tensiunea depășește pragul setat, regulatoarele moto scurtcircuitează practic ieșirea alternatorului, e un sistem dur și dezavantajos față de controlul excitației.Se poate face și stabilizare serie cu tranzistor de putere, dar asta ar însemna un radiator imens și căldură disipată la greu.Varianta scurtcircuiării în impulsuri disipă mai puțină căldură. Un stabilizator ,,buck,, cu sursă în comutație ar fi cel mai avantajos, dar trebuie ca stabilizatorul să suporte o plajă largă de variație a tensiunii de intrare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sesebe Posted October 17 Share Posted October 17 (edited) Stabilizator buck-boost si nu chinezariile de pe net. Ceva de genul acesta: LT3120 (cu tranzistoare integrate dar curent limitat la iesire 4-6A) sau cu tranzistoare externe si poti obtine in functie de implementare pina pe la 250-300W putere de iesire (adica chiar si peste 10A): LM5176. Edited October 17 by sesebe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ion_Bumbu Posted October 23 Share Posted October 23 (edited) La motoarele astea regulatoarele sint cu element paralel la foarte multe din ele mai ales daca sint mici. Am patit-o pe pielea mea... Mare lucru nu pre poti obtine din ele la turatie redusa ca n-au putere. Aici gasiti destule info: https://www.motelek.net/schema/spannung/ Edited October 23 by Ion_Bumbu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosmin Marian Posted November 20 Share Posted November 20 Bună seara,eu recomand modificarea alimentării becului farului , adică direct de pe baterie și utilizarea unui bec tehnologia !ed, numai bine Cosmin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sesebe Posted November 20 Share Posted November 20 La toți ăștia ce va puneți sau recomandați faruri LED va doresc din toată inima ca în cel mai nasol moment de la volan sa va treziți cu un fan de-al vostru, ce și-a pus pus faruri LED ca să vadă la 10km distanta, cu farurile aprinse bine direct între ochii voștri. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
validae Posted November 20 Share Posted November 20 Nu a recomandat nimeni faruri LED care să orbească vehiculele din față, orice far trebuie să fie și reglat corespunzător.Că unii și le reglează aiurea e altă situație, dar dacă o luăm așa sunt zeci de indivizi care circulă cu permise cumpărate de la ambasade africane.Ăia sunt mai periculoși decât farurile led și totuși circulă...până întâlnesc stâlpul potrivit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosmin Marian Posted November 21 Share Posted November 21 Bună ziua și va rog sa mă iertați,eu am recomandat tehnologia led datorită consumului redus fiind o modificare față de proiectant, luând energia din baterie,normal farul trebuie reglat și dacă RAR-ul a omologat acest far cu bec led nu constituie un impediment față de ceilalți participanți la trafic, numai bine vă doresc.Cosmin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.