Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Releu încărcare/regulator tensiune


Geox
 Share

Recommended Posts

Salut. 

Într-o clonă chinezească de motor Honda sunt inserate două bobine dintre care una este pentru încarcarea acumulator 12 V DC (ieșire un fir) și cealaltă pentru faruri  6-8 V AC (ieșire cu două fire).

Mă interesează un regulator tensiune /releu încărcare care să gestioneze aceste două circuite. 

Merci. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Păi ce tensiune are becul de far ? E posibil ca tensiunea bateriei să fie 12V și a farului mai mică ?

Fiind alternator de motoscuter, reglajul tensiunii se face după alte criterii decât la auto.Vezi că există scheme de regulatoare moto și pe forum dar și pe net.Deși cred că mai simplu e să cumperi unul de-a gata, ieși mai ieftin.

https://www.google.com/search?sca_esv=573896841&sxsrf=AM9HkKkFHadIJCKH7PqQuRaXGxqNNwtOlg:1697498623974&q=how+motorcycle+voltage+regulator+works&tbm=isch&source=lnms&sa=X&ved=2ahUKEwjC__OT2_uBAxVY3AIHHfsjDIIQ0pQJegQICxAB&biw=1229&bih=523&dpr=2.5

Link to comment
Share on other sites

Circuitul de lumini e separat de cel de încărcare. Nici unul dintre ele nu are regulator de tensiune (chinezarie, ce sa-i faci?)

Becurile sunt de 12 V dar luminează slab. Am măsurat tensiunea pe circuitul de lumini și la relanti ies 5V iar turat 8-9 V. 

Link to comment
Share on other sites

Din documentația motorului:


Charging Coil Selection
Four types of coils are available:
The 1A and 3A coils are only suitable for recharging a starting battery. Use the 10A or 18A coils when powering accessories.
Lamp Coil Kit (optional)
Three types of lamp coils are available: 6v –25w, 12v –15w, 12v –25w. Two coils can be installed in parallel to provide 
12V-50W, if no charging coils are applied. Use parallel connector (No. 32105-ZE1-000) to connect two coils in parallel. 
A single coil (12v-25w) can be used in combination with the 3A charge coil as required.

 

Motorul meu e echipat cu o bobina de incarcare 12V 3A DC și o bobină pentru lumini 6V 25W AC. 

 

Edited by Geox
Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, Geox a spus:

 

 

Acum 2 ore, Geox a spus:

Becurile sunt de 12 V dar luminează slab. Am măsurat tensiunea pe circuitul de lumini și la relanti ies 5V iar turat 8-9 V. 

 

Acum 2 ore, Geox a spus:

Motorul meu e echipat cu o bobina de incarcare 12V 3A DC și o bobină pentru lumini 6V 25W AC. 

De asta presupun ca cineva a pus bec de 12 in loc de 6V.....

Link to comment
Share on other sites

Cum scriam mai înainte, stabilizarea tensiunii la alternatoarele astea moto se face altfel, neavând bobină de excitație ca la alternatoarele auto.În loc să întrerupă periodic o înfășurare de excitație atunci când tensiunea depășește pragul setat, regulatoarele moto scurtcircuitează practic ieșirea alternatorului, e un sistem dur și dezavantajos față de controlul excitației.Se poate face și stabilizare serie cu tranzistor de putere, dar asta ar însemna un radiator imens și căldură disipată la greu.Varianta scurtcircuiării în impulsuri disipă mai puțină căldură.

Un stabilizator ,,buck,, cu sursă în comutație ar fi cel mai avantajos, dar trebuie ca stabilizatorul să suporte o plajă largă de variație a tensiunii de intrare.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

La toți ăștia ce va puneți sau recomandați faruri LED va doresc din toată inima ca în cel mai nasol moment de la volan sa va treziți cu un fan de-al vostru, ce și-a pus pus faruri LED ca să vadă la 10km distanta, cu farurile aprinse bine direct între ochii voștri. 

Link to comment
Share on other sites

Nu a recomandat nimeni faruri LED care să orbească vehiculele din față, orice far trebuie să fie și reglat corespunzător.Că unii și le reglează aiurea e altă situație, dar dacă o luăm așa sunt zeci de indivizi care circulă cu permise cumpărate de la ambasade africane.Ăia sunt mai periculoși decât farurile led și totuși circulă...până întâlnesc stâlpul potrivit.

Link to comment
Share on other sites

Bună ziua și va rog sa mă iertați,eu am recomandat tehnologia led datorită consumului redus fiind o modificare față de proiectant, luând energia din baterie,normal farul trebuie reglat și dacă RAR-ul a omologat acest far cu bec led nu constituie un impediment față de ceilalți participanți la trafic, numai bine vă doresc.Cosmin

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines