Marius78 Posted Monday at 05:07 PM Share Posted Monday at 05:07 PM Salut... dacă exista acest subiect, închideți-l și indrumați-mă va rog spre el, deși cred ca e o provocare are noua... vreau sa realizez un circuit electronic pt partea de aprindere la un generator Honda. Încerc sa va ofer detaliile de la care pornim și pana la final. Impulsul de comanda este generat de o bobina care generează o tensiune alternativa de aprox 3-6v... întreg circuitul este alimentat de o bobina de excitare care ar scoate aprox 12-14v tot alternativa, nu este redresata. Iar la final, bobina este comandata cu impulsuri de plus. Rezistenta primarului este de 1ohm. Atașez schema generatorului. Întregl circuit mai are o dependenta de sonda de ulei, lipsa presiunii, dar nu reușesc sa îmi dau seama cum este contactul la lipsa presiune... acum eu masor infinit...dar cum nu pot verifica realitatea, neputând porni motorul, rămâne un mister. Va rog sa ma ajutați cu o schema, prin care sa pot genera scânteia necesara... orice întrebări aveți, încerc sa va răspund. Va multumesc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius78 Posted Monday at 05:28 PM Author Share Posted Monday at 05:28 PM Atașez și o poza cu aprinderea, dar fiind în lac sau ce e soluția aia dura, nu poți vedea mare lucru. Se poate vedea un C de 1000u/100v și încă unul mai mic de 100u/100v. Și 2 gen BD... Nu se vede nimic scris... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
validae Posted Monday at 05:46 PM Share Posted Monday at 05:46 PM Taie fundul cutiei, prin polizare la 45* a muchiilor, apoi dai jos capacul rezultat.Astfel ai acces la cablajul imprimat. Rășina ce acoperă piesele se poate îndepărta pe porțiuni, ajuându-te de o bormașină și un burghiu de 2-3mm.Se dau găuri din loc în loc, cu atenție să nu întrerupi eventuale componente acoperite total și cu un cuțitaș și un șpiț de tăiat fin se îndepărtează cioburile rezultate.E muncă de arheolog, dar astfel am scos la capăt un modul AVR de generator defect.După ce am desfăcut rășina am descoperit defectul, era o banală rezistență întreruptă.Chiar dacă deteriorezi componente, ai grijă să notezi seria sau valoarea și scoți schema cu grijă.La final e aproape imposibil să nu-i dai de cap. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
draku Posted Monday at 07:00 PM Share Posted Monday at 07:00 PM Unii zic ca rasina aia se poate indeparta cu apa fiarta. Practic se "fierbe" modulul in apa pana cand rasina se inmoaie si se poate indeparta. Repararea modulului de aprindere ar fi cel mai usor mod de a aduce generatorul la viata, pentru ca este cu invertor. Construirea unui nou modul de aprindere s-ar putea sa nu rezolve problema, daca nu stii ce si cum comunica acesta cu invertorul. Motorul termic il poti porni cu un CDI oarecare (de scuter, de ex.), exista pe schema un "PC impuls" probabil o bobina de semnal aprindere, dar asta nu iti garanteaza functionarea generatorului (a invertorului, mai exact) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius78 Posted Tuesday at 03:39 AM Author Share Posted Tuesday at 03:39 AM Acum 9 ore, validae a spus: Taie fundul cutiei, prin polizare la 45* a muchiilor, apoi dai jos capacul rezultat.Astfel ai acces la cablajul imprimat. Rășina ce acoperă piesele se poate îndepărta pe porțiuni, ajuându-te de o bormașină și un burghiu de 2-3mm.Se dau găuri din loc în loc, cu atenție să nu întrerupi eventuale componente acoperite total și cu un cuțitaș și un șpiț de tăiat fin se îndepărtează cioburile rezultate.E muncă de arheolog, dar astfel am scos la capăt un modul AVR de generator defect.După ce am desfăcut rășina am descoperit defectul, era o banală rezistență întreruptă.Chiar dacă deteriorezi componente, ai grijă să notezi seria sau valoarea și scoți schema cu grijă.La final e aproape imposibil să nu-i dai de cap. Mi-am dorit sa nu-mi spuneți "cioplirea"ca un început de soluție întrucât, prin masuratori, am observat urmatoarele: pe firul de comandă a bobinei, apare un plus ferm, care se menține ferm 1 sec, apoi descrește, semn ca acel condensator mare e cel ce ajuta la alimentarea bobinei. În momentul în care pun contactul, descărcarea e mult mai rapida. Ce ma deranjează e ca nu am tensiune pe ieșire, în impulsuri, ci constant... ma gândisem ca finalii s-au strapuns. Am tăiat puțin din carcasa, ca să ajung la pinii tranzistorilor. Am țas cu fluxul, cât sa ajung la pini, și surpriza, sunt buni. Am încercat înainte de polizare, cu un cui ascuțit, sa sparg lacul...foarte dur afurisita. Încerc varianta cu apa, sa confirmam sau informam mitul... revin după ce, sper, ca reușesc sa vad întreg circuitul... sunt sigur ca ar exista și un IC : ( Acum 8 ore, draku a spus: Unii zic ca rasina aia se poate indeparta cu apa fiarta. Practic se "fierbe" modulul in apa pana cand rasina se inmoaie si se poate indeparta. Repararea modulului de aprindere ar fi cel mai usor mod de a aduce generatorul la viata, pentru ca este cu invertor. Construirea unui nou modul de aprindere s-ar putea sa nu rezolve problema, daca nu stii ce si cum comunica acesta cu invertorul. Motorul termic il poti porni cu un CDI oarecare (de scuter, de ex.), exista pe schema un "PC impuls" probabil o bobina de semnal aprindere, dar asta nu iti garanteaza functionarea generatorului (a invertorului, mai exact) M-a interesat mult dependenta dintre aprindere și invertor și nu este decât firul rosu, caare nu face decât sa trimită plusul generat de înfășurare de excitatie, adică alimentarea aprinderii... atât.... o fi un feedback pt invertor... în rest, este complet independent... și acel CDI, ar avea și schema legătură? În caz ca ajunge la asta? Mulrumesc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius78 Posted Tuesday at 04:02 AM Author Share Posted Tuesday at 04:02 AM Apropo, am uitat sa mai spun o observație... generatorul s-a oprit în mers...am constatat bobina cu primarul ars... am înlocuit bobina sperând ca atât a fost... atunci am observat ca tensiunea de comanda era constantă, în loc sa fie pulsatorie... dacă ajuta cumva și aceasta informatie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius78 Posted Tuesday at 06:48 AM Author Share Posted Tuesday at 06:48 AM M-am liniștit... circuitul este de genul smd... am fiert-o, nu s-a înmuiat deloc... are o structura cristalina, parca e piatra... am încercat sa o ciobesc câte puțin, dar am reușit sa zbor o bucata mare, care a dezvăluit microcomponente, din care un condensator probabil, la smuls din placa... iar pe verso, puteți observa un IC tare finuț, dar muuuulti pini... abandonez deci decortificarea acestui circuit...mai mult îl distrug... putem deci încerca crearea unui circuit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amudsen Posted Tuesday at 07:47 AM Share Posted Tuesday at 07:47 AM Daca te uiti un pic pe schema postata la inceput, unitatea SPU nu este o simpla aprindere (ex. aprindere electronica Dacia ). Daca ai busit aceasta unitate, cel mai simplu e sa mergi la o unitate service si să încerci sa procuri acest modul. Ingineria inversă costa (timp, bani, nervi, etc.). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
draku Posted Tuesday at 07:50 AM Share Posted Tuesday at 07:50 AM Se pare deci ca nu tot ce zboara se mananca....sau depinde de materialul de umplutura. Am si eu un invertor cu probleme de la un generator la care circuitul a fost acoperit cu un fel de silicon, care s-a putut indeparta relativ usor. Despre CDI, sunt destul scheme de conexiune pe internet, in functie de modelul ales. Referirea mea la CDI a fost la modul general, nu la un model anume. Trebuie avut in vedere ca aceste generatoare au regulatorul de sarcina comandat electronic (clapeta carburatorului actionata de un motor electric), asa ca legatura dintre invertor si aprindere ar putea fi mai complexa... PS Ai mai putea lua legatura telefonic cu domnul de la Gotronic, pentru o aprindere dedicata. Are destule informatii in legatura cu aprinderile electronice. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius78 Posted Tuesday at 08:03 AM Author Share Posted Tuesday at 08:03 AM Acum 7 minute, amudsen a spus: Daca te uiti un pic pe schema postata la inceput, unitatea SPU nu este o simpla aprindere (ex. aprindere electronica Dacia ). Daca ai busit aceasta unitate, cel mai simplu e sa mergi la o unitate service si să încerci sa procuri acest modul. Ingineria inversă costa (timp, bani, nervi, etc.). Crede-mă, m-am uitat la schema și la montajul efectiv și știu ca aprinderea electronica are o singura dependență pt a functiona, și anume nivelul de ulei, sau lipsa presiunii si sa apri dă ledul de lipsa ulei. De găsit, după codul de pe ea, nu se găsește nimic.. după identificare ca poza, unul singur ar avea-o ca și poza, dar nu pe stoc... deci împotmolit... cert e ca aprinderea e singura de capul ei, nu depinde decât de tensiunea generata de înfășurare de excitatie și impulsul de comandare... timp, bani, dar nu și nervi, nu își are locul aici, avem... dar nu dispun de cunoștințe încât sa fac eu un circuit electronic care sa facă ceva banal...sa comande o bobina de inductie de la acel impuls mic atât as vrea Multumesc Acum 13 minute, draku a spus: Se pare deci ca nu tot ce zboara se mananca....sau depinde de materialul de umplutura. Am si eu un invertor cu probleme de la un generator la care circuitul a fost acoperit cu un fel de silicon, care s-a putut indeparta relativ usor. Despre CDI, sunt destul scheme de conexiune pe internet, in functie de modelul ales. Referirea mea la CDI a fost la modul general, nu la un model anume. Trebuie avut in vedere ca aceste generatoare au regulatorul de sarcina comandat electronic (clapeta carburatorului actionata de un motor electric), asa ca legatura dintre invertor si aprindere ar putea fi mai complexa... PS Ai mai putea lua legatura telefonic cu domnul de la Gotronic, pentru o aprindere dedicata. Are destule informatii in legatura cu aprinderile electronice. Toată electronica care predomina pe clapeta accelerație, nu are nici o treaba cu modulul aprindere, ci cu invertorul. Ca și găsire a acestui modul, m-am împotmolit... cum iau legătura cu domnul de la gotronic? Mulțumesc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
draku Posted Tuesday at 08:42 AM Share Posted Tuesday at 08:42 AM (edited) http://www.gotronic.ro/new/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=64&lang=ro O cautare dupa modelul de generator, pentru piese de schimb, nu a ajutat, banuiesc.... Edited Tuesday at 08:43 AM by draku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amudsen Posted Tuesday at 09:01 AM Share Posted Tuesday at 09:01 AM Daca doresti doar aprinderea, cea mai ok mi se pare cea cu tiristor, citeste Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius78 Posted Tuesday at 11:06 AM Author Share Posted Tuesday at 11:06 AM Acum 2 ore, amudsen a spus: Daca doresti doar aprinderea, cea mai ok mi se pare cea cu tiristor, citeste Am citit despre schema cu tiristor... o voi executa și revin.. nedumerirea mea e pt ce e ircuitul conceput, și anume motor în 2 timpi... al meu e în 4 timpi... contează? Acum 2 minute, Marius78 a spus: Am citit despre schema cu tiristor... o voi executa și revin.. nedumerirea mea e pt ce e ircuitul conceput, și anume motor în 2 timpi... al meu e în 4 timpi... contează? Și dacă o sa funcționeze, și aflu cum e cu sonda de ulei, ar fi greu de implementat un mic circuit care sa intrerupa aprinderea de nu are presiune? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amudsen Posted Tuesday at 11:17 AM Share Posted Tuesday at 11:17 AM Vezi cum functioneaza motorul Otto https://www.fizichim.ro/docs/fizica/clasa10/capitolul1-elemente-de-termodinamica/I-8-motoare-termice/ Informatia despre scanteia o culegi de la (pc impuls). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius78 Posted Tuesday at 11:41 AM Author Share Posted Tuesday at 11:41 AM Acum 18 minute, amudsen a spus: Vezi cum functioneaza motorul Otto https://www.fizichim.ro/docs/fizica/clasa10/capitolul1-elemente-de-termodinamica/I-8-motoare-termice/ Informatia despre scanteia o culegi de la (pc impuls). Sunt elwctrician auto de 23 ani nu oi fi știind torul, dar cum funcționează un motor, cred ca știu... pot sa îți spun că cel în 2 timpi nu are baie ulei, uleiul întra cu benzina și într-o rotație a arborelui a făcut scânteia, pe când cel în 4 timpi, are baie ulei, și are nevoie de 2 rotații a arborelui pt a face o scânteie... eu am întrebat ca și diferența între cele 2 bobine, de 2 , respectiv 4 timpi, înseamnă mai puține scântei, mai puternica... asta nu o știu... de aia întreb:D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.